שתף קטע נבחר

 

"הארי פוטר זו הטריטוריה שלי, ואני שומר עליה"

הבמאי דיוויד ייטס קרא בחשש את טיוטת התסריט של "חיות הפלא והיכן למצוא אותן", אבל אז מצא עצמו מוקסם. בראיון ל-ynet מספר מי שביים ארבעה מסרטי "הארי פוטר" על ההזדמנות ליצור עולם חדש, העבודה עם ג'יי.קיי. רולינג והפחד ממחויבות לסדרת הסרטים: "זה גורם לברכיים שלי לרעוד"

אין הרבה אנשים שמכירים את עולמה של ג'יי קיי רולינג כמו הבמאי דיוויד ייטס. הבריטי בן ה-54 ביים את ארבעת הסרטים האחרונים בסדרת "הארי פוטר", וכעת החליט לחזור לעולמה של הסופרת עם ההרפתקה החדשה שלה - "חיות הפלא והיכן למצוא אותן".

בראיון ל-ynet הוא מספר כי כשהתסריט נשלח אליו, עדיין כטיוטה ראשונית, הוא חשש לקרוא אותו. "חשבתי לעצמי, 'אלוהים, ומה אם לא אוהב אותו?' הייתי מאוד עצבני לפני שהתחלתי את הקריאה כי הרגשתי שאני לא אוכל לחזור שוב להוגוורטס. כבר הייתי שם, עשיתי את זה. פתחתי את העמוד הראשון והתחלתי לקרוא: 'ניוט סקמנדר יורד מהאוניה, ניו יורק 1926'. זה היה פשוט תענוג. זה לא היה דומה לפוטר, חוץ מאשר הרגש שבתסריט. יש את אותו הווייב אבל הדמויות הן חדשות והעולם הוא חדש".

 

חיות הפלא והיכן למצוא אותן - הטריילר

חיות הפלא והיכן למצוא אותן - הטריילר

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

"חיות הפלא והיכן למצוא אותן" מתרחש כאמור בניו יורק של שנת 1926, כשעולמם של בני התמותה והקוסמים מתקיימים במקביל, מבלי שהאנשים חסרי הקסם מודעים לקיומם של אלו שאוחזים בו. אבל קיימת איזושהי ישות לא ברורה שזורעת הרס ברחובות ניו יורק ומאיימת לחשוף את קיומם של הקוסמים ולהרוס את מרקם החיים העדין שבמקום.

 

לעיר מגיע גם ניוט סקמנדר (אדי רדמיין), קוסם בריטי וזואולוג עם מזוודה מלאת חיות פלא אקזוטיות. כשחלק מהן בורחות מהמזוודה, מאשימים חברי קונגרס הקסמים של אמריקה את החיות של ניוט במתחולל ברחובות. לעזרתו מתגייסים ג'ייקוב קובלסקי (דן פוגלר), בן תמותה בעל לב רחב, וטינה גולדשטיין (קת'רין ווטרסטון), קוסמת שאיבדה את מעמדה בקונגרס ומנסה להחזיר לה את משרתה. עוד משתתפים - עזרא מילר, קולין פארל וסמנת'ה מורטון.

 

אדי רדמיין וקתרין ווטרסטון ב"חיות הפלא והיכן למצוא אותן" ()
אדי רדמיין וקתרין ווטרסטון ב"חיות הפלא והיכן למצוא אותן"
 

"חיות הפלא והכין למצוא אותן", בניגוד לסרטי הארי פוטר, לא מתבסס על ספר, אלא על ספר לימוד שהוזכר בסדרת הארי פוטר, הנושא את השם "חיות הפלא והיכן למצוא אותן". ב-2001 פירסמה רולינג הוצאה מיוחדת של הטקסט, שהיה מעין אנציקלופדיה של יצורים קסומים עם פתיח שכתב מחבר הספר, ניוט סקמנדר.

 
את התסריט כתבה רולינג עצמה, או ג'ו, כפי שקורא לה ייטס. "מבחינה עסקית, ג'ו לא הייתה חייבת לפתוח את העולם הזה שוב. היא מסודרת כלכלית ולא צריכה שום דבר. אבל היא הרגישה שיש לה סיפור לספר, משהו בער בתוכה. זה בא ממש ממנה. הייתה פה קומבינציה של דברים חדשים ומלהיבים. חשבתי שהתסריט היה ממש מקסים, מעניין ושאפתני, ובעיקר נהניתי לעבוד בסמיכות לג'ו על הפיתוח של התסריט, שהיה תהליך עבודה שונה לגמרי".

 

דיוויד ייטס על הסט. חוזרים לעולם הקסמים ()
דיוויד ייטס על הסט. חוזרים לעולם הקסמים
 

ייטס נולד בצפון מערב אנגליה. הוריו נפטרו בגיל צעיר והוא גדל עם אחיו הצעיר ואחותו הגדולה. כילד, הוא הרגיש שגילה את יעודו כשראה את "מלתעות" של סטיבן שפילברג. לפני מותה קנתה לו אמו מצלמת סופר שמונה מ"מ ובכך, לדעתו, עזרה לו להגשים את החלום. בתחילת הקריירה שלו ביים ייטס בעיקר סרטים קצרים, דוקומנטריים וסדרות טלוויזיה, בהן "סטייט אוף פליי" שמאוחר יותר עובדה לסרט קולנוע בכיכובם של ראסל קרואו והלן מירן.

 

אך את הפריצה הגדולה שלו עשה ייטס בעזרת הארי פוטר. הוא נקרא לביים את הסרט החמישי, עשה עבודה טובה לדעת הסופרת והמעריצים, ונשאר לביים גם את הסרטים האחרונים על הקוסם הצעיר ומלחמתו בכוחות האופל. בסרט הנוכחי הוא נלהב מכך שמדובר בעולם אחר. דף חדש. הוא כבר לא זה שמנסה לעלות על הרכבת אחרי שהיא עזבה את התחנה. "ניתנה לי ההזדמנות ליצור את העולם הזה מהתחלה", הוא אומר. "ללהק את השחקנים, לקבוע את הטון, לבנות הכל מהבסיס למעלה. עם הפוטרים, הצטרפתי למסע באמצע הדרך".

 

קאסט הסרט בפרמיירה (צילום: (Getty Images)) (צילום: (Getty Images))
קאסט הסרט בפרמיירה(צילום: (Getty Images))

"כריס קולומבוס, שביים את הסרט הראשון בסדרה, עשה עבודה נהדרת עם הליהוק, ויתר הבמאים גם עשו דברים מדהימים, אבל אני קיבלתי המון דברים בירושה. בעצם נכנסתי למסיבה שכבר החלה, בעוד שכאן זו המסיבה שלי ואני מזמין אנשים להצטרף אליה". ייטס מודע לכך שכנראה מדובר במסיבה ארוכה מאוד. בתחילת הדרך חשבה רולינג ש"חיות הפלא והיכן למצוא אותן" יהפוך לטרילוגיה אבל עם הזמן וממש לקראת צאת הסרט לאקרנים פורסם שהכוונה היא בעצם לצאת עם חמישה סרטים.

 

"ג'ו לא כתבה שום תסריט קודם לכן, אז בזמן הפיתוח של התסריט הראשון, באופן טבעי עוברים דרך הרבה חזרות ושינויים ובוחנים המון דברים. כל העבודה כאן הייתה בעצם לעזור לג'ו למצוא את הסיפור שהיא הכי רצתה לספר. באותו תהליך, בערך בשני שליש הדרך, היא אמרה 'אני לא בטוחה שאני רוצה לכתוב את הפרק הבא. זה קשה'. אבל התקדמנו עוד קצת והיא פתאום מצאה את הקצב שלה, את המלודיה שהיא רצתה להציג", נזכר ייטס.

 

ג'יי.קיי. רולינג. רצתה לספר סיפור (צילום: GettyImages) (צילום: GettyImages)
ג'יי.קיי. רולינג. רצתה לספר סיפור(צילום: GettyImages)

"זה היה הרגע בו היא אמרה 'אני הולכת ישר לכתוב את הסיפור השני והשלישי'. ובתוך התהליך של כתיבת השני, בזמן שהיא כבר כותבת את הטיוטה השנייה, היא נתמלאה פרץ של אנרגיה. הכל פתאום היה לה ברור. הכל התחבר יחד. תוך כדי הפיתוח של הסיפור הראשון והשני גדלה האמביציה שלה, והסיפורים קרמו עור וגידים".

 

עד כמה רולינג הייתה מעורבת בעשייה עצמה? 

"תמיד התייעצנו איתה בנוגע לתפקידים הראשיים. העברנו דרכה את השחקנים עליהם חשבנו כדי לשמוע מה דעתה בעניין. בנוגע לאדי רדמיין, כששמעה שהוא היה בתמונה היא מיד אמרה כן. היא בוטחת בנו באופן כללי וגם הדמויות כל כך חיות על הדף, כך שלא היה קשה למצוא את השחקנים המתאימים לתפקידים. היא מעולם לא אמרה 'לא' לבחירה שלנו".

 

בנה עולם חדש. ייטס (צילום: (Getty Images)) (צילום: (Getty Images))
בנה עולם חדש. ייטס(צילום: (Getty Images))

"אחד הדברים בהם ג'ו כן נקטה עמדה, היה בעניין עיצוב העולם הפנימי של המזוודה הקסומה של סקמנדר. אנחנו התחלנו עם עיצוב מאוד טריפי, מאוד פסיכדלי, כמו אוקיינוסים ענקיים שצפים, זה היה מאוד אפי מבחינת הגודל. ג'ו היתה מגיעה לסט על מנת להסתכל ובדרך כלל הייתה פשוט אומרת 'זה נפלא'. כשהקונספט של המזוודה היה מוכן היא הגיעה, הסתכלה על זה זמן ארוך מהרגיל, בשתיקה שלא אופיינית לה, ולבסוף אמרה 'אני לא חושבת שזה יעבוד".

 

אבל היה לה הסבר מצוין, זה לא שהיא רק זרקה את זה באוויר. היא אמרה 'לניוט לעולם לא יהיה כוח הקסם כדי ליצור כזה עולם יוצא דופן. הוא קוסם בריטי, אין לו את הכוח של וולדמורט. והבנו את הנקודה. וזה הכוח של מה שהיא עושה. היא נוטעת דברים במציאות, וכשהיא אמרה 'זה לא איך שדמיינתי את זה' היה לנו ברור שצריך לעשות דברים בצורה שונה".

 

מתוך "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" ()
מתוך "חיות הפלא והיכן למצוא אותן"

בדומה לסרטי פוטר, גם בעולמן של חיות הפלא ייטס מעיד כי ינסה להישאר ולביים את ארבעת הסרטים הבאים. "את יודעת, זה נהדר להיות חלק מהעולם הזה ואני נהנה מכך מאוד. כמה זמן אשאר עם זה? הייתי רוצה להגיד שאשאר לכל האורך. הדבר היחיד שגורם לברכיים שלי לרעוד קצת זה הווליום של העניין. חמישה סרטים לאורך שמונה שנים זו התחייבות עצומה, אז אני חייב באמת לראות שאני מסוגל לתת הכל", הוא מודה.

 

"אם יגיע רגע שבו ארגיש שאולי כדאי לי לקחת צעד אחורה, אתן למישהו אחר את ההזדמנות לביים את זה", הוא מוסיף. "עם פוטר, ברגע שעשיתי אחד, נהניתי כל כך והרגשתי שאני חייב לעשות עוד אחד, ואז לא יכולתי לתת לאף אחד אחר לסיים את זה. הייתי חייב לסיים. זו הטריטוריה שלי, ושמרתי עליה. מכיוון ש'חיות הפלא והיכן למצוא אותן' הוא פרויקט בתחילת דרכו, אני מרגיש מחויב".

 

מה הסיבה, לדעתך, שאנשים מתחברים כל כך לעולם הזה?  

"אני חושב שהדמויות כאן - ניוט, טינה, קוויני, ג'ייקוב, קרדנס, הם כולם אנחנו או חברים או אנשים שאנחנו מכירים, ואני חושב שזה מה שבידור טוב עושה. כן, הסרט מתרחש בשנות העשרים רגע לפני השפל הגדול, עליית והתגברות הפאשיזם, אבל הוא גם על מה שקורה היום בעולם. זה לא מקרי. כשג'ו כותבת היא כותבת מדם ליבה ואנשים מרגישים את הקשר הזה, ומה שהם מרגישים זו אמת שהם מתחברים אליה".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: (Getty Images)
"קיבלתי את פוטר בירושה". דיוויד ייטס
צילום: (Getty Images)
לאתר ההטבות
מומלצים