משינקין לטייוואן: הכיבוש העולמי של סבון
כ-20 שנה לאחר שהוקמה כחנות בוטיק קטנה ברחוב שינקין, הפכה SABON לרשת חנויות חובקת עולם ולסיפור הצלחה בינלאומי בקנה מידה מרשים
בשיתוף Superbrands
הסיפור של SABON התחיל בשנת 1997, אז הקימו צמד חברי הילדות אבי פיאטוק וסיגל קוטלר-לוי חנות קטנה בשם "סבון של פעם". החנות הראשונה נפתחה ברחוב שינקין המיתולוגי בתל אביב. כבר אז נמכרו בה סבונים ממרכיבים טבעיים שיוצרו בעבודת יד ומהווים עד היום את אחת מהקטגוריות המזוהות עם המותג בכל העולם.
מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands:
בזכות החדשנות המוצרית: השנה של ניקול
סוד: המותג שהקדים את עולם הפרסום
את הרעיון לחנות הגה פיאטוק לאחר שחזר מביקור בחו"ל, שם ראה באחת התערוכות דוכן לממכר סבון בעבודת יד וחזר ארצה נלהב מהאפשרות לפתוח חנות קונספט דומה בתל אביב.
הסבונים המוצקים התבססו על פורמולה מסורתית בת 70 שנה ונרקחו בבית מלאכה קטן בצפון הארץ עבור החנות בשינקין. כמו במעדניות אוכל, הסבונים נמכרו טריים לפי משקל ונארזו במקום עבור הלקוח. ההצלחה הייתה מיידית ועד מהרה השתרכו בפתח החנות תורים ארוכים של צרכנים. הניחוחות המשכרים שטפו את הרחוב ומשכו את העוברים ושבים לעבר החנות.
החל מיום הקמתה, רוקחת SABON את מגוון מוצריה על בסיס מרכיבים איכותיים ומקפידה על עיצובים שובי לב, תוך מתן דגש משמעותי על חוויית המוצר וחוויית הקנייה. מיום הקמתה שמה SABON דגש על שמירת איכות הסביבה, הן במוצרים והן בחומרי האריזה.
ההשראה לחוויה האינטימית שמספקות חנויות SABON שאובה מעולם מעדניות היוקרה הקולינריות, בהתאמות הנדרשות לעולם הקוסמטיקה והמוצרים הנמכרים בחנויות.
בשנת 2003, במקביל להתפתחות הרשת בישראל, השיק המותג חנות ראשונה בחו"ל, בשכונת ה-West Village הטרנדית בניו יורק. כיום מתפרשת הרשת על למעלה מ-40 חנויות בישראל וכ-140 חנויות בחו"ל. הנהלת החברה צופה התרחבות בשנים הקרובות ל-400 חנויות בסך הכל ברחבי העולם.
המותג מעורר עניין רב והצלחה בכל המדינות בהן מתפתחת הרשת, ביניהן ארצות הברית, צרפת, אנגליה, יפן, הונג קונג וטייוואן.
גם היום שומרת SABON על גאוות היחידה הישראלית ומייצרת את כל מוצריה במפעלה בקריית גת.
חוויית המוצר
ייחודה של SABON בעולם הביוטי והלייף סטייל טמון ביכולת לייצר עבור הלקוחות חוויית מוצר ייחודית, בוטיקית, המפעילה את כל החושים ברמה הגבוהה ביותר. המוצרים מבוססים על חומרי גלם טבעיים ממקורות שונים בעולם.
האריזות מעוצבות ונבחרות בקפידה ובהתאמה מלאה לכל אחד מסוגי המוצרים תוך ירידה וחשיבה על כל הפרטים הקטנים.
PLV (פאצ'ולי, לבנדר, וניל) - ניחוח הדגל של סבון שפותח בתחילת דרכה של החברה, והפך מאז לריח המזוהה והאהוב ביותר של המותג בכל העולם. חלק מהניחוחות שפותחו בחברה (כמו ריח הווניל, למשל) היוו חדשנות משמעותית בתחום הקוסמטיקה והפכו מאז לריחות מקובלים בתחום בכל העולם.
צוות הפיתוח של SABON עוסק תמיד בטרנד, המוצר או הריח האהוב הבא. תהליך הפיתוח אורך מספר רב של חודשים, והוא עובר מכלול רב של בדיקות כדי שיגיע ללקוחות בשלמות הראויה.
חוויית הקנייה
שמה של רשת SABON נקשר מיומה הראשון בחוויית הקנייה הייחודית בחנות. בכל אחת מחנויות הרשת נחתכים הסבונים בעת הקנייה בהתאם לצרכי הלקוח ומוצגים לראווה בכוורות. אופן ההצגה והטיפול במוצר מזכיר ביקור במעדנייה איכותית. הייחודיות באה לידי ביטוי גם בשיטת המכירה - ובעיקרה, הבאר העומדת במרכז כל חנות של SABON, אולי האלמנט המזוהה ביותר עם הרשת. בבאר יכולים הלקוחות לגעת במוצר, להתנסות ולבחור את המרקם והניחוח המתאים להם בדיוק. גם אריזת המוצרים מקבלת התייחסות של אמנות לכל דבר. כל קולקציה היא מלאכת מחשבת של הגשה ותשומת לב לכל פרט, החל מסרט הקשירה שעל האריזה ועד התוויות של המוצרים. האריזה, לתפיסת המותג, היא חלק בלתי נפרד ממכלול חוויית הקנייה המלאה, בין אם מדובר במתנה ובין אם מדובר במוצרים לצריכה עצמית.
חוויית הקנייה הייחודית מתקיימת בסינרגיה עם ההקפדה על עיצוב זהה בכל חנויות הרשת בארץ ובעולם. בין אם מדובר בחנות בטוקיו, בלונדון, בתל אביב או בניו יורק, בכל אחת מהן ירגיש הלקוח את אותו המגע, ישמע את אותם הצלילים, יריח את אותם הניחוחות ויחווה את חוויית הקנייה הייחודית של המותג.
וכך, בעולם המהיר והתזזיתי של היום, מקבלים הלקוחות שמגיעים לחנויות המותג מסביב לעולם חוויה אישית ואינטימית מסוג אחר. חוויה המעניקה להם תחושת שייכות אמיתית.
שיטת העבודה של SABON בעולם מתנהלת באמצעות זכיינים מקומיים, אשר מונחים על ידי מטה הרשת בפירוט לבחירת מיקום החנות, עיצובה, צבעיה וסידור המוצרים בה וכמובן כל תהליכי מכירת המוצרים - הכל בהתאם לספר המותג הבינלאומי.
הפעילות בזירה הבינלאומית
הרשת מונה נכון להיום 170 חנויות, מהן 140 בחו"ל.
לאחרונה הציגה החברה צמיחה מרשימה עם פתיחת סניף בקובנט גארדן בלונדון וארבע חנויות בגרמניה. בנוסף נפתחה לאחרונה חנות קונספט חדשה של SABON ברחוב ברודווי בניו יורק, הכוללת בית מלאכה לייצור סבונים בעבודת יד. עוברי האורח והמבקרים יכולים להתרשם מתהליכי יצירת הסבונים המוצקים המתבצעים במקום.
מוצרי הטיפוח של SABON מופיעים תדיר בעמודי הלייף סטייל של מגזינים בינלאומיים מובילים דוגמת "אל", "באזר" ו"מארי קלייר".
דברים שלא ידעת על SABON
השחקניות ההוליוודיות דרו ברימור, ג'וליה רוברטס וקייטי הולמס הן רק אחדות מהידועניות שמשתמשות באופן קבוע במוצרי החברה.
תוויות המוצר הראשונות בחנות בשינקין נכתבו במו ידיה של סיגל קוטלר-לוי והוכתמו בקפה על מנת ליצור מראה מיושן.
תוויות כל מוצרי החברה נכתבות עד היום בכתב ידה קוטלר-לוי, בטכנולוגיית דפוס מתקדמת.
החברה מעסיקה כ-1000 עובדים בסניפי הרשת בעולם. בישראל מעסיקה החברה כ-450 עובדים בסניפים, במפעל הייצור ובשאר אגפי המטה.
אבני דרך בחייו של SABON
1997 - החנות "סבון של פעם" נפתחת ברחוב שינקין בתל אביב.
2003 - הרשת פותחת את החנות הראשונה מחוץ לישראל, ב-West Village שבניו יורק.
2008 - הרשת פותחת סניף ראשון בטוקיו. כיום יפן מרושתת ב-40 סניפים של סבון.
2010 - פתיחת הסניף הראשון של הרשת בפריז.
2010 - הקמת מפעל ייצור בקריית גת, המייצר את מוצרי החברה לכל העולם.
2014 - פתיחת סניפים בלונדון, הונג קונג וטייוואן.
2015 - פתיחת חנות קונספט בניו יורק, המשלבת מעבדה לייצור סבונים בעבודת יד. זו החנות ה-17 בארה"ב.
מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands
בשיתוף Superbrands