מותג של חיסכון ושירות: השנה של אלקטרה
השנה חיזקה אלקטרה את מעמדה כמותג מוביל בשוק מיזוג האוויר בישראל והגדילה משמעותית את נתח השוק שלה באמצעות חדשנות, שירות ואיכות
בשיתוף Superbrands
אלקטרה נוסדה בשנת 1945 כבית מלאכה קטן לתיקון מוצרי חשמל ביתיים. במהלך השנים החלה החברה לייבא לישראל מוצרי חשמל של חברת Westinghouse האמריקאית, ביניהם מזגנים, שיהפכו במהרה למרכז הפעילות שלה.
מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands:
מוזיאון הקולנוע: השנה של סינמה סיטי
כך הפכה סופר-פארם לענקית הפארם הישראלית יום הולדת 70: כך שומרת אסתי לאודר על מקומה בצמרת
בשנת 1961 הקימה אלקטרה את מפעל המזגנים הראשון בישראל והפכה למפתחת וליצרנית עצמאית. במהלך השנים פיתחה אלקטרה את מזגן החלון הראשון בישראל, את המזגן המפוצל עם בקרה אלקטרונית ושלט רחוק, מזגנים ניידים ומזגני אינוורטר.
אלקטרה עברה לאזור התעשייה החדש בראשון לציון בשנת 1973, והקימה קריה בשטח של 55 דונם, הנחשבת לאחד המפעלים המתקדמים במזרח התיכון. בשנת 1991 נרכשה החברה על ידי “אלקו החזקות“ בבעלות גרשון זלקינד, והחלה להתפתח גם מעבר לים באמצעות רכישת חברות ושיווק מוצרים לאירופה, דרום אמריקה, אוסטרליה ויעדים נוספים.
בשנה החולפת השלימה אלקטרה תהליך של שינוי ארגוני, במסגרתו הוסדרה פעילותה בארבע חטיבות: חטיבת מיזוג אוויר ואקלים - המפתחת, מייצרת ומשווקת מערכות מיזוג אוויר; חטיבת קמעונאות חשמל - המפעילה את רשתות החשמל והאלקטרוניקה “מחסני חשמל“ ו“שקם אלקטריק“; חטיבת הסחר והמותגים - המייצגת מותגים, בהם “פיליפס“, “מילה“, "סאוטר" ו“סוני“, וחטיבת “עשה זאת בעצמך“ - המפעילה את רשתות “אייס“, “אוטו דיפו“ ו"דובל'ה". המבנה החדש מאפשר לאלקטרה לייצר סינרגיה בין הפעילויות השונות ולהתאים את עצמה לשינויים בשוק.
האתגר השיווקי
בפני אלקטרה מיזוג אוויר ואקלים ניצבים שלושה אתגרים מרכזיים:
1. לשמור על מעמד המותג בשוק מיזוג האוויר בישראל באמצעות חדשנות, איכות מוצר ורמת שירות גבוהות, תוך מענה לדרישות המתקינים והצרכנים.
2. להרחיב את תחומי הפעילות מעבר למערכות מיזוג אוויר ולהיכנס לתחומים נוספים של אקלים ביתי ומשרדי, כגון משאבות חום, מערכות שליטה ובקרה ועוד.
3. להרחיב את יכולות הפיתוח, הייצור וההפצה על מנת לחדור לשווקים נוספים מעבר לים.
פתרונות בתחום חדשנות המוצר
מחקרים שערכה אלקטרה מצביעים על כך שחדשנות היא ערך המשפיע על החלטת הרכישה של הצרכן, לעיתים אף יותר מסוגיית המחיר. לכן השקיעה החברה משאבים רבים במחקר ופיתוח, אשר הביאו להשקת קולקציה רחבה של מוצרים חדשים:
אלקטרה ELD - סדרת מזגנים מיני-מרכזיים, המתאימים במיוחד לבנייה הרוויה, לאקלים ולדרישות השוק בישראל. הסדרה בעלת דירוג אנרגטי גבוה ומתאימה לפרויקטים של בנייה ירוקה. בנוסף, הסדרה מתאפיינת ביחידה פנימית בגובה נמוך - דבר המאפשר שילוב הרמוני בעיצוב הבית. אלקטרה היא החברה היחידה המייצרת מזגנים מיני מרכזיים רק בישראל.
אלקטרה Premier - סדרת מזגנים בעלת חיישן אינטגראלי, השולט על פעולת המזגן בהתאם לנוכחות אנשים בחדר. המזגן מפסיק אוטומטית את פעולתו כשהחדר מתרוקן מיושביו, וחוזר לפעילות כאשר החדר שב ומתמלא - וכך מאפשר חיסכון משמעותי בצריכת החשמל. בנוסף מאופיינת הסדרה בעיצוב מודרני, אשר זכה בפרס העיצוב Good Design Award.
אלקטרה VRF - מערכות מיזוג אוויר מתקדמות המיועדות למגדלי דירות, וילות, משרדים ומבני ציבור ומסחר. המערכות מבוססות על טכנולוגיית אינוורטר, מאפשרות פעולה בתנאי טמפרטורה קיצוניים וכוללות אורכי צנרת וגבהים יוצאי דופן, שליטה ובקרה מרחוק וחיבור מודולרי של יחידות בהתאם לתפוקה הנדרשת.
אלקטרה Solar - מזגן היברידי הפועל הן על חשמל והן על אנרגיית השמש באמצעות פאנל פוטו-וולטאי, מצבר נטען ומערכת פיקוד ובקרה ממוחשבת. מערכת המיזוג שולטת על מקור אספקת הכוח בהתאם לאנרגיה הזמינה באותה העת, ובכך מצמצמת באופן משמעותי את עלויות הצריכה על ידי ניתוב בין האפשרויות על פי שעות היום. המזגן הסולארי אידיאלי למשרדי מכירות, עמדות שמירה, מבנים יבילים, צימרים ועוד.
אלקטרה Thermo - משאבות חום (Heat Pump) לחימום מבנים ולסניטציה. המשאבות מחליפות מערכות חימום באמצעות חשמל, סולר וגז, בעיקר הודות לשילוב של עלויות הפעלה נמוכות, בטיחות, וגמישות התקנה. משאבות החום של אלקטרה מבוססות על טכנולוגיית האינוורטר ומשווקות באירופה כבר מספר שנים.
השירות ללקוח
באלקטרה רואים בשירות חלק בלתי נפרד מחוויית הקנייה, ומשקיעים משאבים רבים במטרה לספק ללקוחות ולמתקינים שירות המותאם לצרכים המשתנים. שנת 2016 הוכרזה באלקטרה כ“שנת השירות הדיגיטלי“ - ובמסגרתה עבר מערך השירות אופטימיזציה, הוטמעה מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM), המאפשרת תקשורת אישית עם הצרכנים.
כמו כן הושקו מגוון ערוצי שירות דיגיטליים, המאפשרים ללקוח גישה קלה לנציגי החברה ללא המתנה בתור. מאמצים אלה תרמו לזכיית אלקטרה במקום ה-1 בתחרות המצויינות בשירות של המי"ל.
קמפיין "פחות מ-2 שקלים ללילה"
השנה השיקה אלקטרה קמפיין תקשורתי נרחב בכיכובו של ליאור אשכנזי, במהלכו מציג השחקן לצרכנים את המוצרים החדשים, מתאר את החדשנות והתועלת שבהם, ומעביר את המסר ההומוריסטי: “אנחנו מביאים את המזגנים החדשניים והטובים ביותר, אבל אתם ממש לא חייבים לרכוש אותם. גם מזגן רגיל זה בסדר".
השנה העניקה אלקטרה את חסותה לספורטאית האולימפית אילנה קרטיש, הנחשבת לתקווה הגדולה של ישראל למדליה במשחקים האולימפיים. תמיכתה של אלקטרה תאפשר למתאבקת להתמקד באימונים והשתתף בתחרויות בינלאומיות. כמו כן, תיטול קרטיש חלק בפעילות פנים ארגונית, העוסקת במוטיבציה להצלחה, עמידה בלחצים, יציאה ממשברים והיכולות לשמור על מקום בפסגה.
דברים שלא ידעת על אלקטרה
בשישה מכל עשרה בתים בישראל מותקן מזגן של אלקטרה.
ב-71 שנות פעילותה מכרה אלקטרה יותר מ-3 מיליון מזגנים בישראל.
אלקטרה שותפה לפרויקט מיזוג האוויר הגדול בישראל - עיר הבה"דים בנגב.
השנה הרחיבה החברה את פעילותה בשווקים בעולם באמצעות השתתפות בתערוכות בינלאומיות ופתיחת נציגויות שיווק בפרנקפורט ובפריז.
אבני דרך בחייו של אלטרה
1945 - אלקטרה מוקמת כחנות לתיקון מוצרי חשמל.
1958 - אלקטרה מבצעת את פרויקט מיזוג האוויר הראשון, בבית חולים הדסה בירושלים.
1961 - החברה מקימה את מפעל המזגנים הראשון בישראל.
1991 - אלקטרה נרכשת על ידי "אלקו החזקות" ומרחיבה את פעילותה מעבר לים.
2015 - החברה חוגגת 70 שנות פעילות ומבצעת תהליך שינוי ארגוני.
2016 - המותג אלקטרה מגיע לשווי של 392 מיליון ש"ח ולמקום ה-20 במדד המותגים של גלובס.
מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands
בשיתוף Superbrands