הסופרטנקר בנתב"ג: "אנחנו כאן כדי לסייע"
מטוס הכיבוי הגדול בעולם, "אחיו" של מטוס הענק מהשריפה בכרמל, נחת בנתב"ג. הוא יכול להטיל 75 טון מים, לעומת 12 טון של מטוסי הכיבוי האחרים. נתניהו אמר כי היתרון של המטוס הוא יכולתו לפעול בלילה, אבל הקברניט הבהיר: "זה מאוד בעייתי"
הסופרטנקר שוב כאן: שש שנים אחרי השריפה בכרמל, שוב נחת אמש (יום ו') בנתב"ג מטוס כיבוי ענק. המטוס האמריקני יסייע לצוותי הכיבוי על הקרקע ולמטוסי הכיבוי הישראלים והזרים לכבות את השריפות השונות, ובעיקר את זו שמשתוללת כבר שעות ארוכות בהרי ירושלים. "אנחנו כאן כדי לסייע בכל מה שאנחנו יכולים", אמר קפטן המטוס לאחר הנחיתה. "אחרי 12 שעות טיסה אנחנו בעיקר עייפים, על הבוקר נצא לעזור". ynet העבר שידור חי מהגעת הסופרטנקר.
משרד החוץ הישראלי התקשר השבוע בחוזה עם חברת גלובל סופרטנקר שמפעילה את מטוס הכיבוי הגדול בעולם – אחיו של הסופרטנקר המפורסם מהשריפה בכרמל. אוורגרין, החברה שהייתה הבעלים של אותו מטוס, פשטה רגל והמטוס פורק. המטוס החדש – בואינג 747-400 - נכנס לכשירות מבצעית רק לפני כחצי שנה ונחשב למילה האחרונה במטוסי הכיבוי בעולם.
מטוס זה יכול להטיל כ-75 טון מים או חומרים מעכבי בעירה, לעומת עד 12 טון של מטוסי הכיבוי הזרים האחרים. יש לו מנועים מיוחדים שיוצרים לחץ, זורקים את החומר מלמעלה ויוצרים אפקט של סופת גשם. אחרי שטס 12 שעות מקולורדו ספרינגס בארצות הברית, הסופרטנקר יוכל להטיל את החומר והמים בשמונה סבבים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני הגעת המטוס: "צריך להבין שלמטוסי הכיבוי שפועלים כרגע אין יכולת פעולה בלילה. יש רק מטוס אחד שיש לו יכולת כזו, זה הסופרטנקר ואני הנחיתי להביא אותו. אנחנו שומרים אותו למצב קיצון, לא משתמשים בו לכל דבר, אבל אני מעדיף שתהיה לנו יכולת עודפת מאשר יכולת חסרה". עם זאת, לאחר הנחיתה אמר קברניט המטוס קליף הייל כי לסופרטנקר יהיה קשה מאוד לפעול במהלך הלילה: "זה מאוד בעייתי".