שתף קטע נבחר
 

הטעם הישראלי: שנת ההובלה של סוגת

2016 נרשמה כשנת מפנה עבור סוגת, אשר הרחיבה את פעילותה גם אל תחום המוצרים המעובדים - והרחיבה את קהל היעד שלה עם השקת סדרת מוצרי "ארוחה ברגע"

בשיתוף Superbrands

 

סוגת תעשיות הוקמה בשנת 1957 בדרום הארץ, כמיזם שנועד לעודד הגירה ופריסה מאוזנת יותר של תושבים באזור הפריפריה. שם החברה "סוגת" הינו צירוף המילים "סוכר" והאזור "גת".

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands:

 

שנת ההובלה הדיגיטלית של בנק לאומי

הראשון ברפואה: השנה של אסותא

בזכות הקרבה לצרכנים: השנה של הלוטו

 

בתחילה פעלה החברה כמפעל לייצור סוכר, שהתבסס על גידול סלק בשדות הדרום. בעקבות מחסור במים והוזלה משמעותית של סוכר מיובא מאירופה, הוחלט לסגור את המפעל - ולהמיר את סוגת לחברת ייבוא, אריזה ושיווק של סוכר לבן.

 

בשנת 2007 הוקם מפעל מתקדם לזיקוק סוכר בקריית גת, המסתמך על תחנת כוח המופעלת ע"י גז טבעי - אותו רוכשת החברה ישירות ממאגר הגז "תמר".

 

המותג הישראלי הוותיק "סוגת" הפך בשנים האחרונות למותג מוביל בתחומי אורז, קטניות, דגנים, קמח, פתיתים, קוסקוס, פסטה, אטריות אורז ואטריות ביצים, לצד מוצרים משלימים אחרים בתחום הבישול והאפייה. 

 

האתגרים השיווקיים

בשנים האחרונות עוברת החברה מגמת התרחבות לכדי חברת מזון כללית, האחראית על ייצור מוצרים בתחומי הבישול והאפייה תוך סיפוק מענה לדרישות צרכניות משתנות - בהן מודעות צרכנית הולכת וגוברת לתזונה נכונה ומאוזנת. השנה הגדירה החברה שני יעדים שיווקיים מרכזיים:

 

1. התרחבות בקטגוריית המוצרים המתפקדים כ"תוספות לארוחה".

 

2. כניסה לקטגוריות בהן החברה לא פעלה בעבר, במטרה להרחיב את פעילותה בפרט בתחומים בהם תוכל לספק ערך מוסף בכל הקשור לתזונה נכונה.

 

הפתרונות היצירתיים

כחלק ממהלך ההתרחבות והאסטרטגיה של החברה השיקה השנה סוגת מעל ל-20 מוצרים חדשים המרחיבים את קטגוריית ה"תוספות לארוחה", הכולל חומרי גלם לבישול ולאפייה. בין השאר הושקו פירורי לחם בטעמים, שקדי מרק, קרוטונים לסלט וקרוטונים למרק, אטריות ביצים מסוגים שונים, אטריות אורז ועוד.

 

בנוסף השיקה החברה בתחילת השנה סדרה של 5 מוצרי פסטה איכותיים ובעלי אחוז חלבון גבוה, המספק ערך מוסף מבחינה תזונתית. המוצרים משווקים גם בשוק המוסדי, באמצעות אריזות בגדלים המותאמים לבתי מלון וחברות קייטרינג.

 

במסגרת התרחבות קטגוריית האפייה השיקה השנה החברה בצק סוכר מרודד לשימוש ביתי, אשר מהווה פתרון ייעודי להכנת עוגות מעוצבות.

 

"ארוחה ברגע"

לאחר חודשים של מחקר ופיתוח השיקה השנה החברה את קטגוריית "ארוחה ברגע" - סדרת מוצרים הכוללת 7 סוגים של ארוחות להכנה מהירה של דקה וחצי, העשויות מחומרי הגלם של סוגת, כגון אורז וקוסקוס. הארוחות מיוצרות באמצעות טכנולוגיה ייעודית המאפשרת שיווק מוצרים בעלי חיי מדף של שנה ללא קירור.

 

בנוסף כוללת הסדרה תו תקן טבעוני, ובמסגרת היענות החברה לדרישת הצרכנים לתזונה נכונה, המוצרים נטולי חומרים משמרים ועשויים מירקות טריים וחומרים טבעיים בלבד. מוצרי הסדרה כוללים פירוט ערכים תזונתיים מדויק, המאפשר מעקב למי שמקפיד על תזונה מדודה ונכונה.

 

עם השקת הקטגוריה החדשה הרחיבה סוגת גם את מערך ההפצה שלה, במטרה להנגיש את מוצריה במוקדים נוספים - בהם חנויות נוחות, שקמיות בבסיסי צה"ל, מכונות אוטומטיות וחנויות לציוד משרדי.

 

הכניסה לתחום מוצרי הנוחות הרחיבה את קהל היעד של החברה, אשר במקביל לקהל המסורתי של צרכנים מבשלים פונה כעת גם לצרכנים המחפשים פתרונות מידיים יותר - סטודנטים, חיילים, עובדי משרדים, וצרכנים דתיים הנזקקים לפתרונות של מזון כשר בנסיעות לחו"ל.

 

השקת קו המוצרים החדש לוותה בקמפיין טלוויזיה שעלה במהלך הקיץ, ופנה ישירות לקהל היעד החדש באמצעות שלוש פרסומות ייעודיות, שבהן מככבים פרזנטורים שכל אחד מהם פונה לקהל יעד אחר של סדרת הארוחות: הורים וילדים, סטודנטים וחיילים. שלוש הפרסומות מעבירות את המסר ש"ארוחה ברגע" היא פתרון מזין, מהיר וטבעי, המספק מענה לצרכים שונים. במקביל, הושק גם קמפיין דיגיטלי המציג את הסרטונים בפלטפורמות מקוונות.

 

הרחבת פעילות הדיגיטל

במהלך השנה החולפת הרחיבה סוגת את נוכחותה במדיה הדיגיטלית. השנה התאפיינה בריכוז תכנים שיווקיים באתר האינטרנט של החברה, שעבר עיצוב מחדש והתאמה לסלולר.

 

במסגרת היענות החברה לדרישת הצרכנים לתזונה נכונה פורסמו באתר מתכונים הכוללים מידע על חומרי הגלם והערכים התזונתיים שבמנות. כמו כן נוספו סרטוני וידאו אשר נערכו בהשראת מותג הרשת Tasty, המציגים דרכי הכנה בעריכה קצרה ותזזיתית.

 

מתחברים ל'שנת הקטניות' 
של האו"ם

בעולם הוכרזה שנת 2016 כ"שנת הקטניות" ע"י האו"ם. זאת במטרה לעורר מודעות לחשיבות צריכת קטניות כחלק מתזונה נכונה ומודעות לנושא הקיימות. בסוגת אימצו את היוזמה הבינלאומית והשיקו מספר מהלכים קשורים - בהם סדנאות בישול בהובלת השף יוסי שטרית, פרסום מאמרים, גיבוש סדרת מתכונים הכוללים מתכונים מותאמים לילדים, וניהול הדרכות לגורמים מקצועיים בנושא. מטרת הפעילות היא העלאת המודעות בקרב הצרכנים ואנשי המקצוע באשר ליתרונות התזונתיים בצריכת קטניות.

 

דברים שלא ידעת על
סוגת

מדי שנה מייצאת החברה 20-25 אלף טון סוכר לאירופה, בין היתר לחברות כגון פררו רושה.

סוגת מייבאת חומרי גלם מ-50 מדינות ברחבי העולם.

בכל חבילה של 1 ק"ג אורז פרסי, יש 21,850 גרגירים.

 

אבני דרך בחייו של סוגת

1957 - נחנך מפעל סוגת 
בקריית גת.

1985 - מוקם בית אריזה, עיבוד 
ומיון אורז.

1998 - מושקת זהות תאגידית חדשה, הכוללת לוגו חדש ואת הבלטת השם 
על האריזות.

2013 - הרחבת מחלקות 
האפייה והבישול.

2014 - כניסה לשוק המוסדי.

2016 - השקת קטגוריית "ארוחה ברגע", לצד 25 מוצרים חדשים בקטגוריות נוספות.

 

מותגי-על נוספים בערוץ Superbrands

 

בשיתוף Superbrands 


פורסם לראשונה 27/11/2016 08:26

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג‘יל גמון, מנכ“ל
יעל פודולסקי, מנהלת שיווק
מומלצים