יבש לנו: קפיצה אדירה במכירות שפתוני לחות
רשתות הפארם מדווחות על עלייה של פי 10 במכירות כל מותגי השפתונים לעומת החודש הקודם. "בשבוע שעבר מכרנו 5,000 יחידות ליום, השבוע: 50 אלף". מוכרת בסופר: "לא היה דבר כזה"
בהלת שפתוני הלחות: מזג האוויר יבש מתמיד ועם ישראל רוכש לחות בטירוף. ברשת סופר-פארם מדווחים על עלייה של פי 10 במכירות בכל מותגי שפתוני הלחות (באלם): לבלו, בליסטקס, לייף, ואחרים. "זו קפיצה של פי 10 מאשר ביום רגיל. בשבוע שעבר מכרו כ-5,000 יחידות ליום". בניו פארם אמרו ל-ynet: "יש הכפלה במכירות שפתוני יובש. בקרמי ידיים וגוף יש עלייה של 70% במכירות". יש גם עלייה של 30%-20% במכירות של מוצרים המיועדים לסובלים מאטופיק דרמטיטיס.
צרכנים מחפשים שפתונים: "שורף בשפתיים ובלחיים"
"נתקעתי בלי שפתון לחות וזה נורא - לא הצלחתי למצוא אחד בסופ"ש במינימרקטים בעיר", מספרת ליאת, תושבת תל אביב. "נסעתי בשבת עד לבית המרקחת התורן כדי לקנות משהו שיציל אותי מהשפתיים המתפוררות שלי. קניתי גם חמאת שיאה ואני פשוט מתעטפת בזה כל היום". אמיר סיפר: "הייתי עכשיו ב-AM:PM המוכרת אמרה לי שהמלאי כמעט נגמר. יש שם מין צנצנת גדולה של שפתונים וכמעט לא נשארו יחידות. היא אמרה לי שלא היה דבר כזה".
אמא סיפרה ל-ynet שרכשה כבר קרמים של כמה חברות עבור הבן הפעוט שלה. "שורף לבן שלי בשפתיים ובלחיים מרוב יובש", אמרה לנו האם. "הקרם הרגיל מגביר את תחושת הצריבה ואני מוצאת את עצמי משוטטת בפארמים ומחפשת תחליפים שהמליצו לי עליהם כמו וזלין, או שמן קוקוס. הבנתי מהסבתות שדבש, סוכר, שמן זית, או אלוורה אלה גם פתרונות".
בליסטקס: "צריך לזכור: נובמבר זה שיא העונה"
גורם בפריגו, החברה שמשווקת את בליסטקס בארץ אמר ל-ynet: "אנחנו אכן רואים עלייה של 100% מהחודש הקודם, אבל צריך לזכור שחציו היה חגים וזו עדיין לא הייתה העונה. נובמבר זה שיא העונה. בנוסף, לנו יש נתוני מכירות לבתי מרקחת ולרשתות הפארם ורק להם יש נתוני מכירות לצרכנים, כי אנחנו לא מוכרים ישירות לצרכנים אז אנחנו יודעים בכמה הצטיידו הקמעונאים ואין ספק שהם הצטיידו יותר.
"לצערנו, אנחנו לא יכולים להשוות את הנתונים לשנה קודמת, כי לא אנחנו שיווקנו את המוצר אז, אלא חברת מדיליין ואין לנו את נתוני המכירות שלהם. התחלנו לשווק את בליסטקס בספטמבר השנה".
רונן שמיר, מנכ"ל אלפא קוסמטיקה שמשווקת את לבלו, מסר ל-ynet כי "הביקוש השנה בהחלט גבוה יותר ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה. הרשתות כבר מבקשות להשלים מלאים".
על פי נתוני המכירות של המותג הדרמו קוסמטיקה דוקטור עור, מכירות השפתון Acu-lip, שפתון טיפולי לשפתיים יבשות וסדוקות, עלו בכ-300% בנובמבר 2016 לעומת חודש אוקטובר 2016. כמו כן גם מכירות קרם ידיים מסדרת נוטריק לטיפוח עור יבש עלו בכ-250% החודש לעומת החודש הקודם.