שלוש שעות באוויר והתזה אחת: הסופרטנקר נחת
מטוס הכיבוי הענק המריא לגיחה שנייה אף על פי שמפקדי הכבאות אמרו שאין בו צורך. אחרי קצת יותר משלוש שעות באוויר הוא התיז מים רק פעם אחת ונחת. 21 מטוסים, 325 זרים: זהו הסיוע האווירי במספרים
גיחה שנייה של הסופרטנקר : לאחר שמטוס הכיבוי האמריקני הענק הטיל אתמול מים באזור נטף, הוא יצא היום (א') לגיחה נוספת - לאחר שכל מוקדי האש במדינה כבר כובו למעשה. כמו אתמול, גם הפעם מפקדי הכבאות התנגדו להפעלתו - והוא ביצע עשרות סיבובים באוויר מעל הים באזור זכרון יעקב ומפרץ חיפה במשך שלוש שעות וחמש דקות עד שביצע התזת מים אחת בלבד ונחת.
בישיבת הממשלה קיבלו השרים דיווח מהמשטרה כי תושבי דיר חנא ואום אל-פחם הודו בחקירתם בהצתות. מדובר בפעם הראשונה שחשודים מודים בהצתות מאז תחילת גל השריפות.
מפקדי הכבאות אמרו כי הכיבוי הסופי של השריפות מתבצע בצורה טובה, ומ"מ נציב הכבאות שמעון בן נר מסר בכל הערכות המצב כי אין צורך להשתמש בסופרטנקר בעת הזו. אבל המטוס מופעל ישירות על ידי המשטרה - וכמו אתמול היא שתחליט בסופו של דבר אם להפעילו.
במאמצי כיבוי השריפות מעורבים כ-325 אזרחים זרים שהגיעו לארץ בעקבות פניית ישראל וחלקם מפעילים 21 כלים אוויריים. כבר ביום רביעי בבוקר, עוד לפני פרוץ השריפה בכרמל, הנחה השר לביטחון פנים גלעד ארדן את משרדו להתחיל לפנות למדינות זרות ולבקש סיוע כיבוי אווירי.
פרט למדינות ששלחו סיוע, הציעו גם אחרות עזרה, אך בשלב זה ישראל הודיעה שהיא לא זקוקה לו בינתיים. ברשימת המדינות הללו נמצאות הולנד, בלארוס, בריטניה, פורטוגל, שווייץ, גיאורגיה, בולגריה, צ'כיה, סלובקיה ואוסטריה. מדינות אחרות תיאמו סיוע וביטלו: ספרד הייתה אמורה לשלוח ארבעה מטוסי כיבוי CL2T ורומניה הייתה אמורה לשלוח מטוס כיבוי ספריאן ומטוס תובלה - אך לפי שעה המהלך בוטל.
זהו פירוט הסיוע הזר במלואו:
רוסיה - 24 אנשי צוות ושני מטוסי כיבוי ברייב 200, שפועלים מחצור (כמו רוב המטוסים האחרים).
טורקיה - 10 אנשי צוות ושלושה מטוסי CL Canadair 415.
קפריסין - 9 אנשי צוות ומטוס כיבוי אייר טרקטור AT. לצד זאת, שלחה קפריסין גם 89 כבאים וארבע כבאיות.
קרואטיה - 14 אנשי צוות ושני מטוסי כיבוי CL 415.
אזרבייג'אן - 12 אנשי צוות ומטוס כיבוי ברייב 200.
אוקראינה - 10 אנשי צוות ושני מטוסי כיבוי AN32.
צרפת - 14 אנשי צוות, שני מטוסי כיבוי CL 425, לצד מטוס סיוע BE 200. צרפת שלחה גם שישה כבאים שהוצבו בראשון לציון.
ארה"ב - שמונה אנשי צוות ומטוס הסופרטנקר, שפועל מנתב"ג. ארה"ב שלחה גם 39 כבאים בטיסות מסחריות.
איטליה - 13 אנשי צוות ושני מטוסי כיבוי CL 145.
יוון - 42 אנשי צוות ושלושה מטוסי כיבוי CL 415.
מצרים - שני מטוסי כיבוי מסוג מי 8.
הרשות הפלסטינית - שמונה כבאיות ו-30 כבאים, שכבר שבו לתחומי הרשות.
ירדן - אמורה לשלוח שלוש כבאיות ו-15 כבאים.
הראשונים שהגיעו לישראל היו שלושת מטוסי הכיבוי מיוון. מיד אחרי היוונים הגיעו שלושה מטוסי כיבוי מטורקיה, שניים מאיטליה ומטוס מקפריסין. שני מטוסי כיבוי רוסיים גדולים המסוגלים לשאת 12 טונות מים מסוג ברייב 200 נכנסו לפעילות אחריהם וכבר השתתפו בכיבוי שרפות באזור נטף ונחף. חלק ממטוסי הכיבוי הזרים מסוגלים לשוט - כשגלגליהם מקופלים - על המים, והם מצוידים בטכנולוגיה המאפשרת מילוי המכלים במי ים. המטוסים בטייסת הכיבוי הישראלית אינם יכולים לנחות ללא מסלול נחיתה ובמקורם הם מטוסי ריסוס.