שתף קטע נבחר

בלאק פריידי בארץ: "מכרנו טוב למרות האירועים"

רשתות בישראל טוענות שהיום הזה היה הצלחה למרות השריפות, בעיקר במכירות של מוצרי חשמל, מיחשוב וקוסמטיקה, אם כי בחברות השילוח טוענים שהייתה התנפלות על מוצרים אלו באתרים אמריקניים. מכירות האופנה התאוששו קלות: "אוקטובר היה כל כך קשה שגם העלייה הלא גדולה במכירות היא הצלחה"

הצלחה - למרות אירועי השריפות - כך מסכמים ברשתות שונות בישראל את חג ההנחות האמריקני, ש"נחגג" גם בישראל והשנה - בהיקפים גדולים מתמיד. חברות השילוח הבינלאומי מעידות כי הפעילות של הצרכן הישראלי באתרים בחו"ל היתה ערנית במיוחד, אך נתוני אמת יהיו רק בהמשך השבוע.

 

בלאק פריידי: קונים בזול מארה"ב  

בלאק פריידי: מבצעי ענק גם בארץ

 

על פי נתונים שהתקבלו מרשת באג, המקיימת זו השנה התשיעית אירוע מכירות בבלאק פריידי, האתר המיוחד ליום הזה blackfriday.co.il, "חווה עומס רב מיום רביעי בלילה, עם למעלה מ-200 אלף גולשים נכון לשבת בערב. למרות האירועים החדשותיים, נרשם גידול של 10% במכירות לעומת השנה שעברה בסוף השבוע".

 

קנו משחקים לקונסולות - בארץ ובחו"ל

בבאג המבצעים החלו רק ביום חמישי (24 בנובמבר) ועתידים להסתיים במוצ"ש הקרוב (2 בדצמבר). לטענת הרשת, חל גידול של 15% במכירות טלפונים של מייזו ללא מע"מ וכן על מחשבים ניידים עליהם ניתנו הנחות של עד 1,000 שקל + אופיס 365 מתנה על כל רכישה. במחלקות האודיו (רמקולים ואוזניות) חל גידול של 17% מאותה תקופה אשתקד, למרות מבצע שמכריח צרכנים לקנות מוצר נוסף כדי לקבל הנחה של 70% על המוצר השני.

 

הרשת גם מדווחת על עלייה בביקוש למשחקים לקונסולות החדשות - PS4 ו-Xbox One לעומת ירידה בביקוש למשחקים ל-PC. משחקי קונסולות היו גם להיט של ישראלים בקניות מחו"ל, מאתרים כמו אמזון ואיביי.

קונסולת Xbox one (מתוך אתר GSM-israel) (מתוך אתר GSM-israel)
קונסולת Xbox one(מתוך אתר GSM-israel)
 

 

בניופאן לעומת זאת אמרו ל-ynet כי "המכירות בהחלט עמדו בציפיות ונרשמו גידולים. אולם אין ספק שהשריפות השפיעו על מצב הרוח לקניות". המכירה שם - הסתיימה.  

 

יש רשתות שהחליטו למתוח את מבצעי הבלאק פריידי שלהן. כך למשל, רשת מחסני חשמל שמסרה כי "לאור הביקושים שנרשמו באתר האינטרנט של החברה ומאות הבקשות למידע מצד הלקוחות באמצעות המייל, החליטה הרשת להמשיך את מבצעי הבלאק פרידי באתר עד יום שלישי בבוקר. בשבוע הקרוב תתגבר הרשת את מחלקת הלוגיסטיקה והשילוח בעשרות עובדים על מנת לספק את המוצרים שנרכשו ביום שישי האחרון".

 

למחסני חשמל היו שתי טעויות מביכות במסגרת בלאק פריידי: היא הציעה פעמיים מוצרים בשקל - למרות שבפועל לא מכרה אותם במחיר זה. הצרכנים זעמו, אך ברשת טוענים שהמכירות בכל זאת היו נאות. "במהלך יום שישי נרשם פדיון המקביל בהיקפיו ל-3 ימי עבודה מלאים בחודש נובמבר", נמסר. "בסניפי הרשת נרשם גידול של פי 3 במכירות ובאתר הסחר נרשם פידיון הגדול פי 10 בהשוואה לממוצע המכירות השנתי בימי שישי.

 

"25% מהרכישות באתר האינטרנט היו של מסכים בגדלים של 55 ו-60 אינץ' ו-20% היו של מוצרי חשמל לבנים, ממוצע של הזמנה באתר עמד על כ-1,500 שקל. כמו כן, ההזמנה הבודדת הגבוהה באתר הסחר היתה על סך 45 אלף שקל ובסניף על סך 65 אלף שקל".

 

עלייה במכירות מוצרי קוסמטיקה גם באתר הביוטי הישראלי

בקרב המכורות לרכישת מוצרי קוסמטיקה ואיפור אונליין, הוזכר לא פעם השם גילטי (Guilty), כאתר אינטרנט שמשתלם לקנות בו בבלאק פריידי. למרות השם, זה אתר ישראלי לגמרי. מיכל אלבז, המייסדת ומנכ"לית האתר מסרה ל-ynet: "חווינו גידול של יותר מ-270% בהשוואה למכירות בשנה שעברה. במהלך ימי המכירות נערכו מעל ל-1,000 הזמנות באתר, כאשר מבחינת הפילוח, מרבית מהמכירות באתר, כ-40%, היו של מוצרי איפור, כ-30% של מוצרי שיער, כ-20% מוצרי טיפוח וכ-10% רכשו אביזרי טיפוח, קוסמטיקה וביוטי.

 

"המכירות התחלקו ל-60% הזמנות מלקוחות חוזרים, בזכות תוכנית שימור לקוחות של האתר. במקביל ניתן לראות שהמבצעים וההטבות הביאו לאתר כ-40% הזמנות מלקוחות חדשים". כמו כן, השתמשו בבלאק פריידי כפלטפורמה לקידום מכירות של מותגים כמו מותג המברשות SIGMA ומותג האיפור OFRA, וכן דאגו לקדם מוצרים תוצרת הארץ מה שהביא לעלייה של 30% במכירות שלהם, לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה.

 

מה הסכום הממוצע של קנייה באתר?

 

"סל המוצרים עומד על ממוצע של כ-300 שקל לרכישה, הכוללת בממוצע כ-4 פריטים".

 

עד מתי תציעו את ההנחות?

 

"אני מעריכה שחגיגת הקניות באתר תימשך עד אמצע השבוע, שכן אנחנו מציעים מבצעים גם בסייבר מאנדיי, הכוללים עד 60% הנחה על מאות מוצרים".

 (צילום מסך) (צילום מסך)
(צילום מסך)
 

רשתות אופנה: עלייה מתונה במכירות

בעולמות האופנה העלייה במכירות הייתה פחות דרמטית. באחת מרשתות האופנה הגדולות אמרו ל-ynet: "בניגוד לחג הקניות הישראלי שהיה כישלון אצלנו, בבלאק פריידי הצלחנו להעלות את המכירות, אבל לא בהרבה. לא הייתה לנו ברירה אלא לצאת במבצעים ביום הזה וזה השתלם, אבל בעיקר דרך האינטרנט. אנשים קנו אונליין מחו"ל ועברו גם אצלנו באתר". ברשת אופנה בינונית אמרו לנו: "חודש אוקטובר היה כל כך קשה שגם העלייה הלא גדולה במכירות בבלאק פריידי - היא הצלה".

 

בקבוצת גולף, שמחזיקה בין היתר את אתרי האינטרנט עדיקה וגולף בייבי וקידס שהציעו עד 70% הנחה, ואת חנויות הקבוצה שם הוצעו הנחות בגובה 40% בממוצע, מוסרים כי ברשת חנויות גולף נרשמה עלייה של 80% לעומת סוף שבוע רגיל. ברשת גולף קידס - המכירות עלו פי 2 לעומת סוף שבוע רגיל ופי 3 באתר לעומת בלאק פריידי בשנה הקודמת. בשאר מותגי הקבוצה: גולף אנד קו, אינטימה, כיתן ופולגת - נרשמה עלייה ממוצעת של 30%-60% לעומת סוף שבוע רגיל.

 

גם במותגי טופשופ (טופשופ, טופמן, מיס סלפרידג' ודורותי פרקינס) השייכים לקבוצה, טוענים שהיתה עלייה של 200% במכירות לעומת סוף שבוע רגיל. המבצעים שם נמשכים גם היום (א') ויסתיימו מחר (יום ב').

 

צרכנית אופנה מושבעת אמרה לנו: "גם H&M וזארה יצאו במבצעים אבל אני מעדיפה לקנות ב-ASOS ובעלי אקספרס, למרות שההנחה ב-ASOS היתה מאכזבת - הם הבטיחו הנחה טובה יותר בהמשך. נובמבר עוד לא הסתיים וגם דצמבר הוא חודש של הנחות. לא קניתי כלום בארץ - רק דרך האינטרנט. בארץ משתלם לקנות בסוף עונה, לא עכשיו".

ההנחות ב-ASOS (צילום מסך) (צילום מסך)
ההנחות ב-ASOS(צילום מסך)

 

בארה"ב: בלאק פריידי הפך לחג קניות אונליין

בארה"ב לעומת זאת, זה היה חג טוב אונליין ופחות טוב למכירות בחנויות עצמן, כך שנראה שבלאק פריידי תופס את מקומו של סייבר מאנדיי והופך לחג קניות אונליין. חלה ירידה של כ-5% בהכנסות ושל 7.9% בתנועות הקונים בחנויות המסורתיות, כשבמקביל הקניות באינטרנט, חצו לראשונה את סף ה-3 מיליארד דולר, כך לפי נתוני חברת המחקר אדוב שדווחו בשיקאגו טריביון.

 

מכירות האונליין בבלאק פריידי בארה"ב רשמו זינוק של 21.6% ל-3.34 מיליארד דולר. חלק מהרכישות נערכו כבר ביום רביעי - עוד לפני חג ההודיה, שכן חלק מהרשתות הציגו כבר אז את מבצעי הבלאק פריידי שלהן. ההנחות הגדולות ביותר השנה היו על טאבלטים (25.4%), טלוויזיות (23.2%), צעצועים (15%) ומחשבים (11.6%). רוב הרכישות נעשו ממחשבים (דסקטופ) ו-36% מסמארטפונים וטאבלט (מובייל). השנה נרשם שיא למכירות דרך המובייל: מיליארד דולר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צילום מסך
הקניות בבלאק פריידי
צילום מסך
מומלצים