סוזוקי SV650 במבחן ישראלי - אריזת חיסכון
יש לו מחיר אטרקטיבי והוא עטוף באריזה מודרנית. האם סוזוקי SV650 הוא הכי הרבה אופנוע לשקל בשוק הדו-גלגלי הישראלי? בדקנו, ויש לנו תשובה
סוזוקי SV650. כבר שמעתם את השם הזה פעם, לפני שנים. אז, כאשר סוזוקי השתמשו בשם הזה עבור אופנוע אחר, הוא עלה כאן 70 אלף שקלים. לאחר מכן המחיר עודכן, וקצת אחר כך סוזוקי הציגו את הגלדיוס 650, שהחליף אותו ולא ממש הצליח למלא את המשבצת. מבולבלים מעט? לא נורא. כי מה שחשוב הוא שעכשיו חוזרים היפנים לכינוי הוותיק אבל מצמידים אותו לאופנוע חדש כמעט לגמרי, תוך שהם חותכים כהוגן במחיר: 51 אלף שקלים.
- עוד אוברדרייב? כנסו לאתר
טוב: תמורה, מנוע, התנהגות
בסדר: מיגון רוח
טעון שיפור: כידון, נוחות מושב
מתחרים: הונדה CB650F, ימאהה MT07
מחיר: 51 אלף שקלים
ציון: 8.5 מ-10
סוזוקי שמו את הדגש על מספר נושאים ב-SV650. ראשית, עיצוב מודרני, המהווה קפיצת דרך עצומה לעומת הגלדיוס הנושן. עוד דגש הושם על קלות רכיבה ותפעול, ובהתאם הונמך המושב, הוצר המבנה והמשקל הכללי ירד בשמונה ק"ג. ה-ABS ומערכת למניעת דימום מנוע עקב טעויות רוכב הופכות גם הן את ה-SV לידידותי יותר. מעבר לאלו יש כאן, עדיין, שלדת מסבך צינורות ומנוע V-טווין בתוכה, אחרי שדרוג המאפשר לו לעמוד בתקן יורו ארבע ולהעלות הספק ל-75 כ"ס.
יתרונות - אם המחיר גורם לכם לחשוש כי מדובר באופנוע זול מדי או פשוט, החשש הזה נעלם מהר מאוד. ה-SV הוא אופנוע מודרני, נעים ומהנה למדי לרכיבה רגועה. המנוע בשרני, גמיש ומשדר פעימות כוח נעימות. יש מספיק כוח אם תרצו להגיע משום מה למהירויות לא חוקיות, אבל העיקר הוא פעולה חלקה המתאימה היטב להתנהגות ה-SV.
ההיגוי נייטראלי ומעט כבד, ובזמן ההטיה היציבות מצוינת - שני אלמנטים חשוביים במיוחד בהקניית ביטחון לרוכב. כך עושה גם מערכת הבלימה החזקה-מבלי-להגזים ופעולת ה-ABS. אפשר בהחלט ליהנות עם ה-SV גם ברכיבה נמרצת יותר, אבל עומס גבוה יחשוף רכות בסיסית של המיתלים (בייחוד מאחור). אותה רכות סופגת מצוין ומייצרת רכיבה נוחה בשאר הזמן. צריכת הדלק במבחן עמדה על 18.2 ק"מ לליטר.
חסרונות - לא אהבנו את הכידון. הוא נראה זול ומוצב באופן המחייב אחיזה לא טבעית. גם המושב אינו אידאלי, שכן הוא מונח בזווית, ומאלץ את הרוכב לנוע לכיוון חלקו הקדמי והצר. לאחר כמה עשרות ק"מ הוא גרם לתחושת חוסר נוחות. ה-SV הוא אופנוע עירום וככזה אינו מצויד במיגון רוח. אך כפי שקורה לעיתים באופנועים עירומים, הפנס הקדמי ולוח המחוונים מייצרים הגנת רוח כלשהי.
סיכום - גם אם סוזוקי SV650 היה עולה עוד 10,000 שקלים, הוא היה נתפס אצלנו כרכישה מוצלחת. שכן מעבר למספר הערות לא קריטיות, הסוזוקי הוא אופנוע נוח, שימושי, זול לרכישה וטיפול ויתאים לכן לקשת רוכבים רחבה. החל מחסרי ניסיון, דרך נמוכי קומה וכלה באלה שהפרוטה אינה מצויה בכיסם ובכל זאת מעוניינים באופנוע בסיסי ונוח כתחליף למכונית. המחיר במקרה הזה הוא לא הכותרת, הוא רק העטיפה החסכונית בה ארזו אופנוע מוצלח. הכי הרבה אופנוע לשקל בישראל? ל-SV יש אולי מתחרים ראויים, אבל הוא בוודאי מתמודד חזק על התואר.
מנוע: V-טווין, 645 סמ"ק, ארבעה שסתומים לצילינדר, קירור נוזל
הספק מרבי: 75 כ"ס ב-8,500 סל"ד
מומנט מרבי: 6.5 קג"מ ב-8,100 סל"ד
הינע: שרשרת, 6 הילוכים
בסיס גלגלים: 144 ס"מ
משקל (רטוב): 197 ק"ג
מיתלים קדמי-אחורי (מ"מ): מזלג טלסקופי-מונושוק
בלמים קדמי-אחורי (מ"מ): שני דיסקים (290)-דיסק (240)
מערכות עזר: ABS
תצרוכת דלק (מבחן): 18.2 ק"מ לליטר
מחיר: 51 אלף שקלים