שתף קטע נבחר

בקשה לייצוגית נגד רמי לוי: בקופה מחיר המבצע נעלם

צרכן טוען שקנה מספר פעמים בשר קפוא במבצע, אך חויב במחיר המלא בקופה. בפעמים אחרות, הקופה הקפיצה לטענתו באופן מלאכותי את משקל המוצר, כך שהוא לא נמכר במחיר מבצע אלא במחיר הרגיל. גובה בקשת התביעה: 1.7 מיליארד שקל

בקשה לתביעה ייצוגית נגד רמי לוי שיווק השקמה, בגובה 1.7 מיליארד שקל, הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בלוד. בתביעה נטען כי הרשת פרסמה מחירי מבצע עבור מוצרי הבשר הקפוא הארוזים של הרשת, אך בפועל או שגבתה מצרכנים את המחיר המלא בקופה, או שהמשקל בקופה היה גבוה מהמשקל שצוין על גבי האריזה, כך ששוב נגבה מהם המחיר המלא.

 

לטענת המבקש לתבוע, בתחילת יולי 2016, הוא קנה בסניף רמי לוי בפ"ת 1.024 ק"ג מסוג שריר הזרוע, במחיר מבצע של 44.9 שקל לק"ג, כפי שצוין בשלט ליד המוצר. כששילם בקופה, הוא חויב לטענתו במחיר המלא לק"ג, בסך 46.9 שקל. לטענתו כיוון שלא ניתן לו מחיר המבצע, במסגרת קנייה זו נגבו ממנו 2.06 שקלים יותר.

סניף רמי לוי (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
סניף רמי לוי(צילום: אבי מועלם)

 

באמצע יולי הוא ערך לטענתו קנייה דומה בסניף, שהסתיימה באופן דומה: שוב בקופה לא ניתן לו מחיר המבצע. בסוף יולי הוא שוב קנה ברשת לטענתו. הפעם רכש "בשר מספר 5 מוצפי", שנמכר במחיר מבצע: 54.9 שקלים לק"ג. על גבי המוצר הארוז, כך הוא טוען, הודבקה מדבקה לפיה משקל המוצר הוא 2.740 ק"ג, אך בקופה נכתב בחשבונית שמשקל המוצר הינו 3.239 ק"ג ועקב כך שילם את המחיר הרגיל של המוצר ולא את מחיר המבצע.

 

מאז הוא רכש בסניף עוד מספר נוסף של פעמים, וקנה בין היתר גם שניצל קפוא, קבב ג'מבו רומני ולטענתו בכל הרכישות הללו נעשו מעשים דומים. לטענתו תוכנת המחשב בסניפים גורמת לעיוות המחירים.

 

התובע, שמיוצג על-ידי עו"ד הילה סמורזיק ממשרד גדעון פישר ושות', טוען שסך הכל מדובר בחיוב יתר של 15%, בממוצע. נטען כי הרשת, שמגלגלת 3.9 מיליארד שקל, משרתת כ-350 אלף משפחות בישראל. כיוון שלפי הלמ"ס צריכת הבשר לחודש עומדת על כ-400 שקל בשנה, נראה כי בטווח של 7 שנים, חויבה כל אחת מהמשפחות העורכות קניות ברשת, בכ-4,950 שקל סכום עודף, כך לפי כתב הבקשה לתביעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים