קסטרו: אם לא היה מע"מ על בגדי ילדים, התחרות עם נקסט ואסוס הייתה הוגנת
גבי רוטר אמר בוועידת הקניונים ש"הרגולציה פועלת נגדנו. באנגליה אין מע"מ על בגדי ילדים. עדיף שחברות ישראליות ירוויחו במקום לחפש את החבילה בדואר". למרות שחברות האשראי מעידות על עלייה בקניות של ישראלים באתרי אינטרנט בינלאומיים, מנכ"לי קניונים טוענים: "נשים מעדיפות לקנות בקניון ולא באינטרנט. יש מקום לעוד לקניונים בישראל"
"אנחנו מתמודדים בהצלחה עם המחירים של אסוס ונקסט", כך התייחס הערב (ב') גבי רוטר, מנכ"ל משותף ובעל השליטה בחברת האופנה קסטרו. רוטר התייחס לתחרות של הרשתות הישראליות עם אתרי מסחר אלקטרוני על כיסו של הצרכן הישראלי, בוועידת הקניונים שנערכת במלון הרודס באילת.
"אין לנו בעיה עם המחירים בכלל. אנחנו תחרותיים, אבל הרגולציה פועלת נגדנו. באנגליה אין מע"מ על בגדי ילדים, אז אנחנו מתמודדים בהצלחה, למרות שאנחנו צריכים לבלוע מס ויש תחרות לא הוגנת. אין סיבה שמשפחות ישלמו מע"מ על בגדי ילדים, בגדים זה צורך של כל אחד ובטח של משפחות מרובות ילדים. עדיף שמס ההכנסה יישאר בארץ, שחברות ישראליות ירוויחו ושנוכל להתחרות, במקום להביא מוצרים מחו"ל ולבדוק אחר כך איפה החבילה נמצאת בדואר".
גידול במספר העסקאות של ישראלים בבלאק פריידי
לאחרונה פרסמה חברת פייפאל כי היקף הרכישות של הישראלים באינטרנט גדל משנה לשנה. בינואר-אוקטובר 2016 ערכו ישראלים רכישות אונליין בהיקף של 11.8 מיליארד שקל, גידול של 18% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הנתונים האלה הם תוצאה של סקר צרכנים גדול, אך הנתונים של חברות האשראי משני חגי הקניות האחרונים: סינגלס דיי הסיני ובלאק פריידיי האמריקני מעידים כי ישראלים ששים יותר ויותר לקנות מעבר לים.
מישראכרט נמסר כי חל גידול משמעותי עד כדי הכפלה במספר העסקאות שערכו ישראלים בבלאק פריידי, בהשוואה לסופ"ש ממוצע רגיל בחודש האחרון וגידול של כ-35% בהשוואה לבלאק פריידי אשתקד. יחד עם זאת נמסר כי "עיקר הצמיחה היא בעסקאות קטנות שמצטרפות להיקף קניה גדול, לכן אנו מעריכים שהעסקה הממוצעת תרד ביחס לאשתקד.
עוד נמסר כי: "הגידול במחזור יהיה נמוך מהגידול במספר העסקאות, ויעמוד על כ-30% בהשוואה לבלאק פריידי אשתקד, וכמעט הכפלה ביחס לסופ"ש ממוצע רגיל בחודש האחרון". יחד עם זאת, בחברה מסרו שהשנה גם הקניות ברשתות הישראליות, בחנויות הפיזיות, יראו גידול של עד 30% לעומת סופ"ש ממוצע.
בויזה כאל אמרו ל–ynet שביום הרווקים הסיני היה גידול של לפחות 30% במספר העסקאות של לקוחות החברה וכי מחזורי האינטרנט של הישראלים בכרטיסי אשראי נעים סביב 100 מיליון שקל. זה גידול גדול יותר לעומת שנים קודמות שהציגו גידול של כ-24% משנה לשנה.
מנכ"לי קניונים: נשים מעדיפות לקנות בקניון ולא באינטרנט
מנכ"לי הקניונים ומרכזי הקניות שהשתתפו בפאנל לא נראו מודאגים מהזליגה של הצרכנים הישראלים לאינטרנט. מנכ"ל קניוני עופר משה רוזנבלום, אמר בוועידה שנשים מעדיפות לקנות בקניון ולא באינטרנט ולראייה: קניון רמת אביב – הומה אדם.
מנכ"ל קבוצת קניוני עזריאלי ארנון תורן, אמר על פתיחת עוד ועוד קניונים בישראל: "העיר תל אביב זקוקה לשטחי מסחר. הקניון האחרון שנפתח בה היה עזריאלי. הצד המזרחי של ראשון צמא לשטחים מסחריים. לכן אנחנו פתחנו שם קניון. כשבוחנים את השטח, יש מקום לבנות עוד קניונים".
מנכ"ל פוקס הראל ויזל, שמפעיל 14 רשתות אבל לא אתר אינטרנט מכירתי אחד, טוען ש"יש במדינת ישראל צמיחה ולא הכל שחור. שואלים אותנו למה אנחנו פותחים חנויות בקניונים חדשים. כמעט על כל חנות שאנחנו פותחים בל רשת שבבעלותנו, אנחנו סוגרים בקניון אחר. אם יש לנו חנות בקניון קטן בצפון שקיים כבר 20 שנה ונראה כמו סבתא שלי שעה לפני שהיא מתה ובונים קניון ענק מודרני, על צומת נכון יותר עם חניון, אז אנו בודקים את האופציה לעבור".
על השמועות שפוקס תביא לארץ את המותג היפני יוניקלו אמר: "לא כל מי שמצליח בארה"ב, יצליח בישראל. הייתי לפני שבועיים בטוקיו, כי לפעמים אני מגיע למקומות בעולם. אם את מסתכלת על מותגי על שמצליחים - אז יוניקלו זה אחד מהשמות הזה. זה מעניין את הציבור במדינת ישראל אם זה מעניין אותנו - כן, אבל אין כרגע על מה לדבר".