מס רכישה לרכב ביפן - 4%, בישראל- 83%
דו"ח ה-OECD בנושא מיסוי מצא שמס הרכישה על רכבים בישראל הוא מהגבוהים בעולם המפותח ובמיסוי על הדלק אנו מדורגים במקום השישי עם 65% מס מסך המחיר לצרכן
אין זה חדש שהמס על רכבים ודלק בישראל הוא מהגבוהים בעולם, כעת דו"ח של ה-OECD בנושאי מיסוי שפורסם היום (ד') נותן לכך אימות נוסף.
ישראל מדורגת במקום השישי בקרב המדינות המפותחות בשיעור המס על הדלק -65.4% מס מתוך סך המחיר לצרכן. מעל ישראל בנטל המס מדורגות יוון, גרמניה, בריטניה, איטליה, פינלנד, והולנד, עם גובה מס בשיעור של 69.3%. מנגד, בתחתית הדירוג נמצאות מדינות כמו מכסיקו עם 13.8% מס, ארצות הברית עם 22.5% ואוסטרליה עם 37.8%.
גם אם בחרתם לנסוע ברכב הנוסע על דיזל, מצבכם לא טוב בהרבה. ישראל מדורגת במקום הרביעי עם 62.7%, אחרי בריטניה, איטליה וצ'ילה.
מס הרכישה על רכבים בישראל הוא ככל הנראה הגבוה ביותר בקרב המדינות המפותחות, עם נתון של 83% משווי הרכב. ברכבי יוקרה המס גבוה אף יותר כשחוצים מחיר של 300 אלף שקל.
מאחר ושיטת חישוב מס הרכישה לרכבים שונה בכל מדינה, ונקבעת בחלק מהמקרים בתלות ברמת זיהום האוויר, קשה להכתיר חד משמעית את ישראל כבעלת שיעור המס הגבוה ביותר.
מס הרכישה לרכבים ביפן עומד על 3% בלבד ממחיר הרכישה, בקוריאה המס נע בין 0% ל-5% ממחיר היצרן, בתלות בנפח המנוע ובמכסיקו המס נע בין 2% ל-17%.
בפינלנד, מס הקנייה על רכבים נע בין 4.4% ל-50%, בתלות ברמת הזיהום שהרכב מייצר. באירלנד משלמים בין 14% ל-36% מס משווי הרכב, גם בתלות ברמת הזיהום של הרכב, כאשר ביוון מדובר בטווח גדול משמעותי הנע בין 5% ל-346% משווי הרכב.