מבחני ריסוק חדשים - התוצאות מרשימות, כמעט אצל כולן
חמש מכוניות חדשות עברו מבחני ריסוק מפרכים בידי אנשי יורו-NCAP. שלוש מהן השיגו חמישה כוכבי בטיחות, שתיים אחרות כשלו במבחן עם ציוד בטיחות בסיסי, אך זכו לציון גבוה יותר עם אבזור בטיחות אופציונלי. מי הן הנבחנות, ומי קיבלה כמה
אודי Q2, יונדאי איוניק, פורד אדג', סאניונג טיבולי וסוזוקי איגניס עברו מבחני ריסוק ביורו-NCAP, הגוף האחראי על מבחני הבטיחות המפרכים שהפכו עם השנים לאמת מידה בתחום. לחדשות טובות במיוחד זכו אנשי אודי, יונדאי ופורד, שכן המכוניות המיוצרות על ידם זכו בחמישה כוכבי בטיחות.
חדשות קצת פחות טובות קיבלו אנשי סאניונג שנאלצו להסתפק בשלושה כוכבים עם אבזור סטנדרטי, או ארבעה עם מערכות בטיחות אופציונליות. במקרה של סוזוקי איגניס התוצאות קיצוניות עוד יותר - ציון נמוך של שלושה כוכבים במקרה של אבזור סטנדרטי, או חמישה עם ציוד בטיחות אופציונלי.
לדברי מזכ"ל הארגון, מיכיל ואן רטינגן, "שמחנו לזהות כי שיטת המבחן הכפול (במצב סטנדרטי ועם מערכות אופציונליות, ה.פ) מעודדות יצרניות לפתח מערכות בטיחות מתקדמות ולצייד בהן את המכוניות שהן משווקות, גם אם עקב עלות האבזור, הן לא יכולות להפוך אותו לציוד סטנדרטי". יש לציין כי בשני המקרים, הן של סאנגיונג והן סוזוקי, גרסאות הבסיס של הדגמים הנבחנים אמורות להיות אטרקטיביות במיוחד מבחינת תג המחיר. אודי, יונדאי ופורד מכוונות בכל מקרה לפלח שוק בו נמכרות מכוניות יקרות יותר.
את הציון המרשים ביותר השיגה אודי Q2. מכונית הפנאי הקומפקטית של מותג היוקרה בפולקסווגן השיגה ציון מרשים של 93% בהגנה על נוסעים מבוגרים ו-86% בהגנה על ילדים ברכב - הגבוהים ביותר במבחן. הולכי רגל שייפגעו מהמרכב בתאונה, יאלצו להסתפק בציון של 70%, ואילו הציון על מערכות הבטיחות עומד על 70%.
יונדאי איוניק זוכה לציון של 91% בהגנה על מבוגרים ו-80% בהגנה על ילדים היושבים ברכב. ציון ההגנה על הולכי רגל עומד על 70% ואילו הציון על מערכות בטיחות סטנדרטיות עומד על 82%. פורד אדג', רכב הפנאי של הקונצרן האמריקאי, זכה לציון של 85% בהגנה על מבוגרים ו-76% בהגנה על ילדים. הגנה על הולכי רגל זוכה לציון של 67% בלבד, אך הציון על מערכות בטיחות סטנדרטיות הוא הגבוה במבחן - 89%.
סוזוקי איגניס קיבלה 79% בהגנה על נוסעים מבוגרים וציון דומה בהגנה על ילדים, בזמן שציון ההגנה על הולכי רגל עומד על 67%. הציון על מערכות הבטיחות שבעקבותיו היא זוכה לשלושה כוכבי בטיחות בלבד בגרסתה הסטנדרטית, עומד על 25% בלבד. עם מערכות בטיחות אופציונליות עלה ציון האיגניס בהגנה על נוסעים מבוגרים ל-87%, הציון להגנה על ילדים נותר זהה, אך ציון ההגנה על הולכי רגל עלה ל-77%. הציון על מערכות בטיחות זינק ל-60%.
סאניונג טיבולי זוכה לציון בטיחות של 74% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 62% בהגנה על ילדים ו-55% בהגנה על הולכי רגל. על מערכות בטיחות היא מקבלת 25% בלבד. עם מערכות אופציונליות עולה הציון בהגנה על נוסעים מבוגרים ל-82%, ציון ההגנה על ילדים נותר זהה, הולכי רגל זוכים להגנה עם ציון של 65%, ואילו ציון מערכות הבטיחות עולה ל-43%.