שתף קטע נבחר

 

התאונה הקטלנית בכביש הדמים שגבה 48 קורבנות בעשור

מוחמד רחאל בן 20 מזרזיר ושתי נשים ששמן טרם פורסם נהרגו בתאונה סמוך למושב ציפורי. בעשור האחרון גבה הכביש הזה עוד עשרות קורבנות והוגדר כביש אדום. למרות זאת השדרוג התעכב, ורק בשבוע הבא ייבחר זכיין שיבצע את העבודות

 

זירת התאונה הקשה בצפון    (צלם: מד"א)

זירת התאונה הקשה בצפון    (צלם: מד"א)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

שלושת ההרוגים בתאונה שאירעה בלילה (יום א') בכביש 79 סמוך למושב ציפורי בגליל התחתון העלו את מניין ההרוגים בכביש הזה ל-48 בעשור האחרון. הבוקר פורסם שמו של נהג אחת המכוניות שנהרג בתאונה: מוחמד רחאל, בן 20 מזרזיר.

 

מחקירת המשטרה עולה כי רחאל שנהג במכונית הסיאט נסע מכיוון נצרת לכיון צומת המוביל. הוא איבד שליטה בעקומה, החליק לנתיב הנגדי והרכב השני, מסוג מרצדס, שהגיע מהצד הנגדי (בני המשפחה שישבו בו היו בדרך משפרעם לביתם), פגע במכונית הסיאט שחסמה את דרכו. במשטרה אומרים כי זהותן של שתי הנשים שנהרגו אינן ידועה. הגופות הועברו לזיהוי במכון לרפואה משפטית באבו כביר.

 

הכביש הזה, שמתחיל בקריית ביאליק ומגיע לנצרת, נהפך עם השנים לאחד העמוסים באזור, והתנועה עליו צפופה בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר ואחר הצהריים. בכביש נוסעים כלי רכב כבדים ואטיים, המייצרים לא פעם שיירות ענק עם נהגים שמחפשים דרכים יצירתיות לעקיפה.

מוחמד רחאל שנהרג בתאונה בצפון  ()
מוחמד רחאל שנהרג בתאונה בצפון

מקום התאונה בצפון  ()
מקום התאונה בצפון
 

מאז שנות ה-70, שבהן הורחב הכביש והפך לעורק תחבורה ראשי, מתבצעות בו עבודות שדרוג שונות, כולל בשנים האחרונות. אך אלה לא מנעו ממנו להיחשב כביש אדום ומסוכן ביותר. בשנים האחרונות הורחב הכביש בקטע שבין מחלף סומך דרך מחלף המוביל ועד לצומת שמשית-הסוללים, אך משם ועד לנצרת מדובר בכביש צר ומפותל - ללא גדר הפרדה. קטע הכביש שבו אירעה התאונה, בין קיבוץ הסוללים לכיכר ריינה, הוא היחיד שלא הורחב עדיין. קטע הכביש הזה יצא למכרז לקראת שדרוגו כחלק מהטיפול בכבישים האדומים בכל רחבי הארץ. הזכיין שיבצע את הפרויקט צפוי להיבחר כבר בשבוע הבא.

 (צילום: איתי מזור, תיעוד מבצעי מד"א) (צילום: איתי מזור, תיעוד מבצעי מד
(צילום: איתי מזור, תיעוד מבצעי מד"א)

 לדברי חברת נתיבי ישראל האחראית עליו, המכרז לפרויקט השדרוג החדש, שאליו אמורה הייתה לצאת המדינה כבר לפני שנה (ברבעון הרביעי של 2015), כולל "הסדרת כשמונה קילומטר לדרך ראשית דו-מסלולית שני נתיבים לכל כיוון ו-1.5 ק"מ של דרכים משניות". המשמעות היא שלא כל אורכו של הכביש, 28 ק"מ מקצה לקצה, ישודרג בפרויקט זה, שעלותו נאמדה אז ב-600 מיליון שקלים. בנתיבי ישראל מגדירים את הכביש "מסוכן ובחלקו אף הוגדר כביש אדום בעקבות כמה תאונות קטלניות שהתרחשו בו". הגדרה זו, כך מתברר, לא סייעה להאיץ את שדרוגו.

 

התאונה אירעה סמוך לשעה 01:00 בעיקול כביש 79 בין צומת ציפורי לסוללים. נהג מכונית מסוג סיאט, צעיר בן 20 מזרזיר, התנגש במכונית מרצדס. יחד עם הנהג הצעיר נסעו שתי נשים - שנהרגו אף הן בתאונה. במכונית המרצדס נסעו חמישה בני משפחה - פעוטה נפצעה באורח קשה ופונתה לבית החולים רמב"ם, שם גם אושפז אביה ומצבו השתפר והוגדר קל. לבית החולים בנצרת פונו שלושה פצועים - אם שנפצעה באורח קשה ושני ילדיה שנפצעו קל.

 

על פי עמותת אור ירוק, בקטע הספציפי שבו אירעה התאונה נהרגו 24 בני אדם ב-14 השנים האחרונות. מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי 336 בני אדם נהרגו בכבישים מתחילת השנה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים