שתף קטע נבחר

 

אביהו בן-נון נפרד מרן פקר: "העלה את המורל"

מפקד חיל האוויר לשעבר התייחס בראיון לאולפן ynet למותו של חברו תא"ל במיל' רן פקר: "דמות דומיננטית שקשה לי מאוד להתייחס אליה בלשון עבר"

 

 

אביהו בן נון נפרד מרן פקר    (צילום: אלי סגל)

אביהו בן נון נפרד מרן פקר    (צילום: אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

משפחת חיל האוויר אבלה על מותו של תת-אלוף במיל' רן פקר, מבכירי טייסי הקרב והמפקדים בחיל, שהלך לעולמו בגיל 80 אחרי התמודדות עם מחלה קשה. המפקד ה-11 של החיל, אלוף במיל' אביהו בן-נון, אמר הבוקר (יום א') בראיון לאולפן ynet כי פקר היה "דמות דומיננטית שקשה לי מאוד להתייחס אליה בלשון עבר".

רן פקר. נפטר בגיל 80 (צילום: שאול גולן) (צילום: שאול גולן)
רן פקר. נפטר בגיל 80(צילום: שאול גולן)

פקר נחשב בצה"ל בכלל ובחיל האוויר בפרט לאגדה. במשך 27 שנות שירותו בחיל הוא נותר אחד הטייסים הבודדים בעולם שביצעו רק תפקיד מטה אחד - עת שימש שמונה חודשים בלבד בראש מחלקת הדרכה במטה חיל האוויר - והשאר תפקידים מבצעיים.

 

פקר צבר כ-400 גיחות מבצעיות, הפיל שבעה מטוסי אויב, ונחשב לאחד מגיבורי מלחמת ששת הימים. בסיומה נחשבה טייסת מטוסי המיראז' שעליה הוא פיקד לטובה ביותר בחיל, לאחר שהפילו במלחמה 19 מטוסי אויב, ואיש מאנשיה לא נהרג. הוא השני בחיל האוויר הישראלי שכונה "אלוף הפלות" - תואר המוענק לטייס המפיל לפחות חמישה מטוסי אויב.

"הוא ידע איך להעלות את המוטיבציה". בן-נון (צילום: ספי סמדר ) (צילום: ספי סמדר )
"הוא ידע איך להעלות את המוטיבציה". בן-נון(צילום: ספי סמדר )

מפקד החיל לשעבר בן-נון ציין: "התקשורת היא זו שהמציאה את המושג 'טייס אגדי' בנוגע לפקר. הוא תמיד היה במקום ותמיד אפשר היה למצוא אותו ותמיד היה לו מה לומר. הוא היה טייס טוב מאוד, אבל גם מפקד משכמו ומעלה שהעלה את הטייסת לגבהים גבוהים מאוד".

 

בנוגע ליחסים הקרובים ביניהם סיפר בן-נון כי "כחבר הוא הוכיח את עצמו בטיפול בלתי-נדלה לכל המשפחות השכולות, האלמנות ואחרים שהיו במצב קשה. הוא ידע איך להעלות את המורל ואת המוטיבציה. אחרי שהשתחרר הוא הקים את ארגון 'צהלה' של פורשי צה"ל שאימצו ילדים ברמות שונות של סיכון והביאו אותם לרמה גבוהה ולגיוס לצה"ל".

 

פרס על פועלו 

בתחילת שירותו בחיל האוויר הטיס פקר מטוסי ספיטפייר, ואחר כך הטיס מטוסי מטאור ואוראגן. ב-1963, בטיסת מבחן על מטוס מיראז' 3, נדם המנוע של המיראז', ופקר נטש אותו בגובה 500 רגל, ליד מושב בני ראם. המטוס לא התרסק, אלא גלש בשדה סמוך - ופקר היה זה שביצע בהמשך את טיסת הניסוי לאחר שהמיראז' שופץ וחזר לכשירות.

 

ב-1965 מונה פקר למפקד טייסת המיראז'ים, ופיקד על טייסת זו גם במלחמת ששת הימים. באותה מלחמה הפיל פקר שני מטוסי מיג 19 מצריים. במלחמת ההתשה הפיל ארבעה מטוסי מיג 21 מצריים. לאחר מכן פיקד על טייסת הפאנטומים 201, ובמלחמת יום כיפור שימש מפקד בסיס תל נוף. פקר פרש מצה"ל בדרגת תת-אלוף. במבצע שלום הגליל, לאחר פרישתו, הוא שימש יועץ בכיר של האלוף אביגדור (יאנוש) בן גל.

 

פקר מונה ב-1989 לקונסול ישראל בלוס אנג'לס. ב-2008 זכה ב"פרס מוסקוביץ לציונות" על הצלחתו בהקמת פרויקט "צהלה". אחת מבנותיו של פקר נשואה לטייס קרב בכיר במיל‭,'‬ ובנם, נכדו של פקר, סיים את קורס הטיס לפני חמש שנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
רן פקר שהלך לעולמו
צילום: שאול גולן
מומלצים