אחרי בלאק פריידיי: תוך שבוע 300 טונות חבילות בדואר
בעקבות יום הרווקים הסיני, בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי, מספר החבילות שהגיעו לדואר שובר שיאים. בחברות שמספקות כתובת וירטואלית בחו"ל ומשתמשות בחברות שילוח, מדווחים גם כן על עלייה במספר החבילות שהוזמנו על-ידי ישראלים לארץ
יוקר המחיה, גלובליזציה וטירוף קניות בינלאומי - עם ישראל קנה בהמוניו בסינגלס דיי ובבלאק פריידיי: בדואר ישראל מדווחים, כי תוך שבוע, מ-27 בנובמבר ועד 3 בדצמבר, נחתו בישראל כ-300 טונה חבילות, מתוכם 110 טונה אשר נחתו בסוף השבוע האחרון. "בכל חודש נובמבר נמסרו בדואר ישראל 6.5 מיליון חבילות ובשבוע האחרון נמסרו 2 מיליון חבילות – מספר שיא לשבוע אחד", מסרו בדואר. בחברה טוענים שבשבוע רגיל נוחתים בישראל בין 120-150 טונה כך שמדובר בגידול של לפחות 100%.
קונים מחו"ל אונליין: טיפים לקנייה ללא תקלות
סינגלס דיי: המכירות שברו שיא, המבצעים נמשכים
בלאק פריידי: קונים בזול מארה"ב
בלאק פריידי: מבצעי ענק גם בארץ
אמזון בריטניה החלה במבצעי בלאק פריידי. גם לישראלים
"אנו רואים גידול מתמשך בהזמנות חבילות מחו"ל בקצבים שהולכים וגדלים משנה לשנה", אומר חיים מזעקי, סמנכ"ל התפעול בדואר ישראל. "שלחנו כבר 4.5 מיליון מסרונים ללקוחות שיבואו לאסוף את החבילות שלהם. מרבית החבילות המוזמנות לישראל מגיעות מסין, ארה"ב ואנגליה ומכילות בעיקר ביגוד, הנעלה ובגדי ילדים, סמארטפונים ואביזרים משלימים, צעצועים, תחפושות ועוד".
האם בדואר יעמדו בפרץ? בחברה מסרו כי נערכו מראש לחגי הקניות באמצעות תגבור כוח האדם במיון החבילות והכפלת המשמרות בבית המיון בתל אביב, שמבקר המדינה קבע שהוא לא מתאים לקליטת חבילות. עוד נמסר כי הורחב מערך ההיסעים וכן נוספו מאות עגלות לאיסוף הפריטים הנוחתים בנתב"ג. "בשנה האחרונה נפתחו כ-300 מרכזי מסירה יעודיים לחבילות ודואר רשום, זאת בנוסף לכ-700 יחידות הדואר הקיימות ברחבי הארץ. בנוסף נפתחו מרכזי מסירה זמניים לתקופה זו של שיאי המכירות ברבעון הרביעי של השנה".
רוב החבילות עברו ועוד יעברו בדואר ישראל, שכן יש הזמנות שעוד לא הגיעו לארץ, אבל חלק לא קטן מהן - מגיעות דרך חברות שילוח, בעיקר משום שחלק מהאתרים בחו"ל עובדים עם חברות אלה (למשל חלק מהמוכרים באיביי) וחלק מהאתרים עברו לעבוד עם חברות כאלה, בעקבות הבלגן בדואר ישראל (למשל, אסוס). בחברת יושופס (USHOPS), אחת מחברות השילוח שמספקות כתובת וירטואלית בארה"ב, עבור צרכנים שלא גרים בארה"ב ורוצים לקנות מאתרים שלא שולחים לישראל, אמרו ל-ynet: "יש עלייה בולטת במספר החבילות שהוזמן השנה, אם כי לא כל ההזמנות הגיעו עדיין. שרשרת האספקה עבדה מדהים, הביאו לנו קונטיינר שלם של UPS".
ירון בן אלי, מנכ"ל החברה אמר: "בסוף השבוע של הבלאק פריידי עצמו, נרשמו עשרות אלפי כניסות לאתר ואף הגענו למצב של כמעט קריסת האתר מעומס המבקרים. מרבית הקניות היו בתחום האופנה. מותגים מובילים ברכישות היו קולומביה, ליוויס, קרטרס, אולד נייבי ואמריקן איגל. כמו כן, היו קניות רבות מאמזון, איביי ו-וולמארט. הישראלים קנו גם הרבה גאדג'טים השנה, בעיקר דרך האתרים newegg, אמזון ואיביי.
"תמהיל הקניות עומד על כ-50% בתחום ההלבשה וההנעלה, 30% בתחום החשמל ו-20% שונות (צעצועים, גאג'טים ועוד). בעקבות שיתופי הפעולה שיצרנו עם דואר ישראל, חברת כאל ו-Pay Pal יש עלייה של כ-50% במספר פתיחת כתובות אמריקאיות באתר".
חלק מהחבילות מקורן בקניות אונליין בתוך ישראל. באתרים הישראלים אמנם חלה עלייה של אחוזים בודדים בלבד ברכישות בבלאק פריידיי, אבל בגולף קידס, חלה עלייה של 78% במכירות בהשוואה לבלאק פריידיי ב-2015: 155,808 פריטים השנה לעומת 33,519 פריטים ב-2015. באתר הוצעו מחירי רצפה לפריטים (70%-20% הנחה), כך שבחלק מהפריטים האתר היה זול יותר מנקסט הבריטית.
עקב כך, מסרו בחברה, חל גידול של 62% במספר הצרכנים שהם קונים ראשונים באתר וגידול של 56% בטראפיק הכללי באתר בהשוואה ל-2015.