שתף קטע נבחר
 

כך תשמרו על המוטיבציה של העובדים בחורף

לא פשוט להשאיר את העובדים מלאי מרץ כאשר נמצאים בתקופת שגרה. עם בדיקה מתמדת של שביעות הרצון מהעבודה ויצירת הפוגות מהמשרד, תוכלו להמשיך להניע את החברה קדימה, גם לאורך ימי החול הארוכים. מדריך

כאשר הימים קצרים והעובדים נמצאים בשגרה ארוכה, יש דרכים לשמור על המוטביציה ולעודד את ההנאה שלהם.

 

מדריכים נוספים בערוץ הקריירה

סינון ראשוני: כך לא תיכשלו בדרך למשרה הנחשקת

מחפשים עבודה ברשת? כך תצטלמו נכון לפרופיל העסקי

איך להשאיר את הטאלנטים אצלכם במשרד

 

ניתן לגרום לעובדים להמשיך ולנוע קדימה במספר דרכים:

להקשיב: יש להקשיב באמת ובעניין לעובדים ולצרכים שלהם, לשאול באופן אישי וישיר, לדרבן את המנהלים מתחתינו להתעניין בעובדים שלהם ולמצוא דרך בה העובדים ירגישו וידעו שרואים אותם.

 

כך לדוגמא, ניתן לפתוח תיבת פניות עובדים, לרוקן אותה אחת לשבוע ולהשיב לכל פניה. אפשרות נוספת היא יצירת קמפיין להצעות ייעול, ולתגמל את העובד בעל ההצעה הטובה ביותר בפרסום ובתגמול חוויתי.

 

 

ראש נקי: ניתן לאפשר לבצע חלק מהעבודה מחוץ למשרד או לקבוע יום חופשי או סיום עבודה מוקדם יותר מהרגיל. מחקרים גילו כי בשעות אלו העובדים יצירתיים יותר ומחויבים לחברה. על פי חברת גוגל, 50% מהמוצרים שהושקו בשנת 2014 "הומצאו" במהלך הזמן שהוגדר לעובדי החברה כ"זמן חופשי" מעבודה.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

ערבי גיבוש לא רק בקיץ

הערכה: כל האנשים זקוקים להערכה, ונמצא שהערכה חיובית מזיזה את המנוע הפנימי של העובדים יותר מכל גורם אחר. מצאו את הדרך המתאימה ביותר עבורכם כדי לאפשר תרבות של פרגון בחברה. כמובן שהנחלת תרבות כזו חייבת להתחיל מכם, גם ברמת התודעתית וגם ברמת המעשה.

 

שביעות רצון: סקר שנערך בקרב 1.1 מיליון עובדים בלמעלה מ-60 מדינות מצא שעובדים שאינם מרוצים במקום העבודה שלהם בלתי יעילים. חשוב לשמור על שביעות הרצון של העובדים באמצעות ביקורת פנימית בארגון, סקרי שביעות רצון עובדים, תחרות "עובד החודש" ודאגה של המנהלים לצרכים הקטנים של העובד.

 

הפוגה: אנשים שיש להם הפוגות בעבודה או יודעים על פסק זמן העומד להגיע בקרוב, מתפקדים ועובדים טוב יותר. דאגו שערבי החברה והגיבוש יצאו לפועל דווקא בין אוקטובר לאפריל ולא רק בקיץ. זו תקופה מצוינת לאחד את כולם, לגבש את המחלקה והארגון ובעצם לבלות קצת מחוץ לשגרה, כדי לשמור על מוטיבציה לאורך זמן.

 

משמעות מנצחת תמריצים חומריים

המומחה לניתוח תעסוקתי, דן פינק, אומר כי תמריצים חומריים דוגמת שכר, כסף ומעמד לא באמת "עושים את זה" לאנשים, ומה שמניע אנשים הוא אוטונומיה - כשיש תחום או מקום בו העובד אחראי באופן מלא, והוא מרגיש שלעשייה שלו יש משמעות.

 

בנוסף, אנשים זקוקים למטרה, חשוב להם לדעת לאן הם מתקדמים ומדוע, מהו החזון של החברה או המחלקה ומה המשמעות של העשייה האישית שלהם. כמו כן, אנשים אוהבים להתמחות ולהתמקצע בנושאים שמעניינים אותם.

 

הכותב הוא מנכ"ל חברת Inside Outside, חברה לייעוץ ופיתוח ארגוני המתמחה בהנחיית קבוצות, סדנאות, הרצאות ואימון אישי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים