היעד הבא של סטארבקס: לעקוף את מקדונלד'ס
רשת בתי הקפה האמריקאית חשפה את התכנית העסקית שלה לעתיד הקרוב - ובמרכזה פתיחה של עוד 12,000 בתי קפה חדשים עד שנת 2021, אשר יובילו אותה למספר של כמעט 37,000 סניפים - מספר זהה למספר הסניפים של מקדונלד'ס
רשת בתי הקפה האמריקאית סטארבקס חשפה היום (ד') את התכנית העסקית שלה לעתיד הקרוב - ובמרכזה פתיחה של עוד 12,000 בתי קפה חדשים עד שנת 2021, אשר יובילו אותה למספר של כמעט 37,000 סניפים - מספר זהה למספר הסניפים של הרשת האמריקאית הגדולה ביותר בעולם כיום, מקדונלד'ס.
הרשת מתכוונת להרחיב את מספר הסניפים שלה ברחבי העולם, ושמה דגש על פתיחת בתי קפה יוקרתיים מאוד - מבטרה להאיץ את קצב הצמיחה של החברה ולשפר את הרווחיות שלה. כיום מונה הרשת 25,000 סניפים.
הרשת מסיאטל, אשר בשבוע שעבר הודיעה על פרישתו הצפויה באביב של מנכ"ל החברה הווארד שולץ, לא מסרה מיקומים מדויקים לסניפים העתידיים.עם זאת ידוע כי הרשת מתכננת לפתוח סניף שני בשנגחאי ב-2017, שנה לאחר פתיחת 2 סניפים נוספים בטוקיו ובניו יורק.
עוד קפה פרימיום
בית קפה יוקרתי ראשון צפוי להיפתח גם באירופה בשנת 2018 - והוא יהיה בית הקפה החמישי בעולם המציג את הקונספט החדשני והיוקרתי שבמרכזו יבלוט העידון של המקום.
בין קפה הגורמה לסניפים הרגילים של סטארבקס מתוכננים סניפים שיקראו "קפה פרימיום", שייצגו את "שכבת הביניים" של בתי הקפה. מספרם צפוי לגדול לכ-7,400 עד 2021, ובשלב ראשון - 1,000 סניפים עד סוף 2017.
הקבוצה מקווה לצמוח ב-10% בשנה במחזור שלה במשך חמש השנים הקרובות, וכן צופה עלייה שנתית של 15% עד 20% ברווחיה. במהלך חמשת השנים האחרונות גדל מחזור הרווחים של החברה ב-12.7% בממוצע לשנה.