שתף קטע נבחר

 

"הודיני": הקוסם ראוי לסדרה מוצלחת יותר

כביוגרפיית פופ-טראש קצבית, מיני הסדרה "הודיני" בכיכובו של אדריאן ברודי תעשה את העבודה. אבל רק כך

הארי הודיני, גדול הקוסמים, אמני האשליות ואמני הבריחה של כל הזמנים, אדם שקורות חייו המדהימים יותר ממצדיקים סדרה שתתאר אותם כראוי – ומה אנו מקבלים? את "הודיני", ביוגרפיית־פופ של ערוץ ההיסטוריה עם ניחוח טראשי קל, בפורמט משונה של מיני סדרה בת שני פרקים, בכיכוב אדריאן ברודי המנייריסט ובבימויו של אולי אדל, במאי גרמני הנעדר ולו טיפה של חן. ואיכשהו עדיין מצאתי את עצמי נהנה מהדבר התמוה הזה, שלמרות פשטנותו, למרות פרצופו הבלתי נסבל של ברודי ולמרות ידו הגסה של אדל, איכשהו הצליח לבדר אותי ולהחזיק אותי כמעט לכל אורך שלוש השעות שלו.

 

אדריאן ברודי. מנייריסט (צילום: יח"צ) (צילום: יח
אדריאן ברודי. מנייריסט(צילום: יח"צ)
 

דבר נוסף שאפשר להגיד לזכות "הודיני" הוא שמדובר בביוגרפיה ממצה למדי, ברמת כיסוי קורות חייו של הפרפורמר האגדי, שנולד בשם אריך וייס למהגרים יהודים והיה בשיאו אחד מהאנשים המפורסמים בעולם. אומנם ישנם פכים משמעותיים מחייו של האיש שהיא מחפפת באופן בלתי נסלח (כמו ניסיונו להיות האדם הראשון שטס מעל אוסטרליה), וקיימת סקציה שלמה וארוכה אודות משימות הריגול שהוטלו עליו על ידי סוכנויות הביון האמריקאים והאנגלים של תחילת המאה, עניין שהועלה רק בביוגרפיה אחת אודותיו ומעולם לא זכה להוכחות של ממש - אבל סך הדברים החשובים נמצאים פה, והם מטופלים ומוגשים באופן סביר, גם אם לחלוטין נעדר השראה, ועל פני השטח. כל הזמן על פני השטח.

 

 

כשאדל כבר מנסה להיכנס לעומקי נפשו של גיבורו, לצורך העניין, הוא נוקט בטקטיקה מעוררת הרחמים של הווייס־אובר. "ממה אני מנסה לברוח כל הזמן?", שואל הודיני/ברודי, והתשובה המתגבשת בראשם של הצופים היא בהכרח: "מהווייס־אובר המביך הזה" (התסריטאי, ניקולס מאייר, סיפר בראיון כי הווייס־אובר התכוף נעשה שלא על דעתו ולא על פי תסריטו).

 

ובקיצור רב, במהלך הצפייה ב"הודיני", קשה להתנתק מהתחושה שמגיע לסיפור מישהו שיספר אותו טוב יותר. גם כך תתקשו שלא להיסחף איתו, אבל לעזאזל, האם לקוסם הגדול בהיסטוריה לא מגיע משהו קסום באמת

 

הכתבה התפרסמה במגזין "פנאי פלוס"

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים