סכסוך עבודה בין טייסי ארקיע להנהלה
פרסום ראשון: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בין הטייסים להנהלה. פעילות החברה בטיסות פנים ארציות השתנתה, ולטענת הטייסים, ההנהלה מסרבת לשנות את ההסכמים שנחתמו עמם. בוועד גם טוענים כי טייסים צעירים מקודמים על חשבון ותיקים. ארקיע: המהלכים נעשים ברגישות
כתבות נוספות בערוץ הקריירה
נחתם הסכם שכר בחברת החשמל: 350 עובדים נוספים יסיימו את עבודתם
58% מבעלי המוגבלויות סובלים מאפליה בשוק העבודה
בארקיע מועסקים כ-80 טייסים, המחולקים בשלושה ציים של מטוסים. חמישה מטוסי טורבו פרופלור מסוג ATR שיירדו בשנה הקרובה למטוס אחד, מטוסי סילון מסוג אמברייר שיגדלו משני מטוסים לחמישה מטוסים, ועוד שני מטוסים מסוג בואינג 757.
לפני כשנה, חתמו הטייסים והנהלת ארקיע על הסכם עבודה, אולם מאז שונתה תבנית העבודה של הטייסים ואת הטיסות הפנים ארציות מבצעים מטוסי הסילון במקום צי הטורבו פרופלור ההולך ומצטמצם. הטייסים בארקיע טוענים כי הצמצום בצי מטוסי הטורבו פרופלור (ATR), שירד מחמישה מטוסים למטוס אחד בלבד, פגע קשות בשעות הטיסה של הטייסים.
"צי הסילון לקח על עצמו את כל הפעילות הפנים ארצית וההנהלה לא מוכנה להכניס את השינוי בתבנית הפעילות להסכם העבודה", הסביר גורם בחברת התעופה. "התשובות שקיבלנו הן: 'תחכו להסכם העבודה החדש בעוד שנתיים'".
עוד טוענים בוועד כי דווקא הטייסים הצעירים בחברה, בני ותק של שלוש שנים, מקודמים לציי הסילון על חשבון הטייסים הוותיקים, שלהם יש ותק של 8 שנים ויותר. בשל כך, טוענים בוועד, שעות הטיסה שצברו בטיסות הפנים ארציות לא עומדות לזכותם כשההנהלה בוחרת את מי לקדם לתפקיד קברניט ובכך נפגעים הטייסים הוותיקים.
אותם טייסים צעירים, שאינם קברניטים, משתכרים כיום בשכר שעתי שעומד בממוצע על שכר של 8,000 שקלים בחודש. נושא נוסף שעומד על הפרק הוא פגיעה ב"פיקסים", שעות עבודה קבועות לטייסים המחושבות לפי יעדים, שלטענת הטייסים צומצמו כך שזמני והשהייה קוצרו בשעות ארוכות.
מועד הטייסים בארקיע נמסר: "בעקבות כוונת החברה לפגוע בציבור הטייסים החליטה ההסתדרות להכריז על סיכסוך עבודה נגד הנהלת החברה.
במידה וההנהלה תסרב להגיע להסכם המקובל על טייסי החברה רשאים העובדים לפתוח בעיצומים החל מה-28 לדצמבר.
טייסי ארקיע, כמו יתר עובדי החברה, הינם עובדים מסורים ונאמנים העושים את כל שמוטל עליהם ואף יותר מזה.
לאחר מספר חודשים בהם העלנו מספר דרישות לגיטימיות ונדחנו פעם אחר פעם לא נותר לנו אלא לצאת למאבק על זכויותינו".
מארקיע נמסר בתגובה כי "החברה מצויה בתנופת צמיחה של הגדלת צי מטוסי הסילון. התפתחות כזו מחייבת מטבע הדברים התאמות ארגוניות. מהלכים אלה נעשים ברגישות ותוך מחשבה והידברות. אנו משוכנעים כי העובדים, שהם גם שותפים בחברה, יידעו להתמודד עם המהלכים החיוביים הללו".