שתף קטע נבחר
 

רוצים להצליח? עצות קטנות מעסקים מצליחים

לעקוב אחר העלויות השונות, לעבוד מול מספר ספקים מצומצם, לתת לכל אחד את הפתרון המתאים לו, להכין טבלת מקרים ותגובות ועוד. שלושה בעלי עסקים מספרים על הדרך שלהם להצלחה ומשתפים בטיפים שגרמו להם לזנק

בשיתוף הוט עסקים

 

הסטטיסטיקה לא עומדת לטובתם. מרבית העסקים הקטנים והבינוניים בישראל לא שורדים וחווים בדרך לא מעט קשיים. ובכל זאת יש עסקים שעשו זאת. הכירו דני שפירא, הבעלים של את הביר-גארדן בתל אביב, הקבלן גיא שושני וסמואל קלדס, בעלים ומנהל BBK GROUP מראשון לציון - ועל הדרך קבלו כמה טיפים שיעזרו לעסק שלכם להצליח.

 

צפו

 

צילום: יוגב אטיאס ואורי דווידוביץ'

צילום: יוגב אטיאס ואורי דווידוביץ'

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

"ישר אחרי שהשתחררתי פתחתי את הבר הראשון שלי", מספר דני שפירא, הבעלים של הביר-גארדן בתל אביב. "זה ענף שמדורג על ידי הבנקים כענף המסוכן ביותר, עסקי המסעדנות ועסקי הברים. לכן תמיכה פיננסית מהבנקים זה משהו שקשה לקבל, בטח ובטח בשלבים הראשונים", הוא מדגיש. לדבריו צריך לכתת רגליים, לשאול, להתעניין, להיות בפוקוס על הדברים כל הזמן. "צריך בהכרח להיות יותר משוכללים, יותר מהירים ולהביא את זה לביצוע. בהכרח אם אתה שורד כאן אז אתה חייב לדעת מאוד טוב הרבה מאוד דברים שאתה יכול גם לקחת את זה ולהקיש את זה לענפים אחרים. מזל זה חשוב אבל צריך לבוא ולעזור למזל".

 

לעוד כתבות בנושא

"כל עסק יכול להציע חוויה אחרת ללקוח"

כך תעזרו לעסק שלכם לשרוד

 

מה הטיפים שלו? שפירא ממליף לייצר טבלת מקרים ותגובות כדי ללמוד מהטעויות ולהפיק לקחים. טיפ נוסף שקשור לספקים. "לייצר מערכת יחסים ארוכה עם ספקים ולנסות ולצמצם אותם. מספר ספקים חזקים שנותנים לך את השירות ואז לבנות איתם מערכת יחסים אישית. מעבר למערכת יחסים אישית, ברגע שיש מספר מצומצם של ספקים ככה בעצם יש מינוף של כוח יותר גדול עליהם כי אתה כמובן מבזבז אצלם יותר".

 

לתת לכל עסק את הפיתרון שמתאים לו

סמואל קלדס, בעלים ומנהל BBK GROUP - חברה שהקימה מערכת שמחליפה את המרכזיות המסורתיות של פעם מציין כי הפתרונות של BBK GROUP יכולות לחסוך בין 30 ל-50 אחוז בהוצאות התקשורת של עסק.

 

"הרוח החדשה שהבאנו לשוק זה העובדה שלא צריך לקנות ציוד. כל פיתרון שהוא פיתרון שהוא מעבר למה שהיום חברות התקשורת יודעות לספק. עברנו גם את השלבים האלה, את השלבים הקשים, אחרי שנה וחצי הבנו שאנחנו מתחילים מחדש, וזה תמיד קשה, גם בעיניים של משקיע, לחזור אחורה ולהתחיל את הכל מחדש. בהתחלה חיברנו רק את הלקוחות המקורבים ואת האנשים שמכירים אותנו מהסביבה הקרובה שהיו מוכנים לקחת את הסיכון.

 

מה הטיפ של סמואל? "לתת לכל עסק את הפיתרון שמתאים לו, שמשפר את היכולות שלו, שיודע לתת כוח מול שוק שהוא שוק תחרותי".

 

לעבוד מול ספק אוחד

הקבלן גיא שושני מספר, כי הוא החל לעבוד עם דודו בשיפוצים בתור עובד, ולאט לאט התמקצע. "פתחתי חברה והתחלתי לעבוד כעצמאי. יש המון המון פחדים בין הלקוח לקבלן, מבחינת התזרים של הכספים. כדי להחזיק צוות גדול של עובדים באופן קבוע צריך איזשהו רצף של עבודות. כי אתה מאוד מאוד עסוק בפרוייקטים, אתה פחות עסוק בלהביא את העבודה".

 

אז מה הטיפים של שושני? "בדיוק כמו שהלקוחות רוצים קבלן אחד שיבצע את כל העבודה, וואן מאן שואו, תמיד המבצעים יהיו יותר טובים כקבלן אחד עושה את כל העבודה". שושני סבור כי יתרון נוסף בעבודה מול ספק הוא: "כשבאים ומתמודדים מול ספק אחד אז מתמודדים עם תקלה של מקור אחד ולא תקלה שהספק הוא מחברה אחרת. ככה כשאנחנו סוגרים עסקה עם ספק אחד, אנחנו יודעים כשיש תקלה יש ספק אחד שייתן לנו את המענה וייתן לנו את הפיתרון".

 

בשיתוף הוט עסקים

 


פורסם לראשונה 11/12/2016 16:13

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוגב אטיאס, ליאור פז ואורי דוידוביץ'
צילום: יוגב אטיאס, ליאור פז ואורי דוידוביץ'
מומלצים