אחרי שעות של עיכובים: מטוסי ה-F-35 המריאו מאיטליה
הטייסים האמריקנים המטיסים את צמד מטוסי ה"אדיר" דיווחו על עננות כבדה וערפל באיטליה - ורק אחרי שעות הם המריאו לארץ. מאות מבאי הטקס בנבטים החלו להתפזר, חלקם החליטו לשוב לבתיהם - והטקס יחל בסופו של דבר ב-19:30 בערב
מאות אורחים הגיעו בצהריים (יום ב') לטקס שתוכנן בבסיס נבטים לקראת הגעתם של צמד מטוסי ה-F-35 ("אדיר") הראשונים של חיל האוויר, אולם הטייסים דיווחו כי לא יוכלו להמריא מבסיסם בקאמרי שבאיטליה בגלל ערפל ועננות. רק מעט לאחר השעה 16:00, שעות לאחר המועד המתוכנן, המריאו המטוסים מאיטליה - והטקס יחל בסופו של דבר ב-19:30 בערב.
ראש מטה חיל האוויר תת-אלוף טל קלמן אמר לפני ההמראה: "לא נסכן את הטייסים האמריקנים. זו לא טיסה מבצעית". הקצין הבכיר בחיל האוויר הוסיף: "יצאתי מהערכת מצב עם מפקד חיל האוויר. אנו בקשר צמוד עם הטייסים האמריקנים שדיווחו על עננות וערפל כבדים. העברת המטוסים אינה משימה מבצעית ולכן החלטנו לא לסכן את הטייסים ואנו בהערכת מצב מתמשכת עם האמריקנים עד להתבהרות מזג האוויר באיטליה".
מאות מבאי הטקס החלו לעזוב את מתחם האירוע. חלקם יישארו בבסיס או בקרבת מקום ואחרים החליטו לשוב לבתיהם. לטקס הוזמנו ראש הממשלה יחד עם כל בכירי השלטון, הנשיא חברי כנסת, אנשי עסקים, בכירי חיל האוויר ובני משפחות הטייסים. כמו כן, גם שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר הגיע ארצה כדי להשתתף בטקס.
המסע של המטוסים מארצות הברית לישראל מתבצע במצב מנהלתי ולא מבצעי - כלומר ללא חימוש ותחת נוהלי בטיחות מחמירים. המטוסים אמורים היו לנחות בצהריים בבסיס נבטים ולהתקבל בטקס חגיגי, אך בסופו של דבר הם ינחתו רק בערב. ההחלטה לא להמריא בשעה המקורית הייתה של האמריקנים ושל מגדל הפיקוח האיטלקי, שחששו מהערפל הכבד חרף יכולות המטוס להמריא במצב זה.
שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר הבוקר: "היום נקבל בבסיס חיל האוויר בנבטים את מטוס ה-F-35 - 'אדיר' - שמצטרף לשורותינו ויהווה עוד מרכיב בשמירת העליונות האווירית שלנו באזור. חיל אוויר חזק משמעו צה"ל חזק, וצה"ל חזק משמעו מדינת ישראל חזקה ועם ישראל חזק. אנו מודים גם למזכיר ההגנה קרטר, שזה אך סמלי שכהונתו מסתיימת בסמוך להגעת המטוסים האלו לישראל - כי קרטר, כמו העם האמריקני כולו, הוא ידיד אדיר של ישראל. הטובים לטיס, המטוסים הטובים לטייסים, ויחד נשמור על ביטחון ישראל".
להכנות בנבטים הצטרף צוות מחיל האוויר של ארה"ב שמלווה את טייסי ה"אדיר" הראשונים בכל שלב. "הם הפכו ממש לחלק מהטייסת ויישארו איתנו גם בתקופה הקרובה", הסביר סא"ל יותם, מפקד הטייסת. "בחודשים הראשונים לא ניקח את המטוס לקצה. נתאמן עליו בדברים טריוויאליים ופשוטים, נלמד עליו. בחודש הראשון שני המטוסים יהיו בעיקר על הקרקע כדי שאנשי האחזקה שלנו ילמדו אותם באופן מעמיק".
סא"ל יותם הוסיף: "ניקח אפס סיכונים. כל דבר קטן ייבדק ויעצור את התהליך. בכל ערב נעצור ונתחקר. בפרויקטים כאלה אתה יכול להיות מופתע מהרבה דברים, לטובה ופחות לטובה".