דו"ח: כשליש מהציבור אינו מרוצה מתפקוד הרשויות המקומיות
דו"ח הלמ"ס בנושא עמדות הציבור כלפי הרשויות המקומיות מעלה כי 32% מאזרחי ישראל סבורים כי התפקוד ביישוב מגוריהם אינו טוב, לעומת 59% שחושבים ההיפך. יותר ממחצית מערביי ישראל: תפקוד הרשויות המקומיות רע ואינו שוויוני
כשליש מהציבור (32%) סבור כי תפקוד הרשות המקומית ביישוב מגוריהם אינו טוב. כך עולה מדו"ח הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנושא עמדות הציבור כלפי הרשויות המקומיות. אי-שביעות הרצון כלפי הרשויות בולטת בעיקר במגזר הערבי, שם 56% מהנשאלים סברו כי תפקודן רע, לעומת 27% מהיהודים. לעומת זאת, 59% מהאוכלוסייה סבורים כי תפקוד הרשות המקומית ביישוב מגוריהם הוא טוב.
על פי הדו"ח, המבוסס על נתוני הסקר החברתי של הלמ"ס לשנת 2015, 28% מהציבור - בהם 22% מהמגזר היהודי ו-57% מהערבים - סבורים כי הרשות המקומית אינה מספקת שירותים באופן שוויוני. קצת יותר ממחצית מהאוכלוסייה (54%) סבורים כי הרשות המקומית מספקת שירותים באופן שוויוני, ללא הבדל מין, גיל ומגזר לכל קבוצות האוכלוסייה.
כמו כן, 69% העידו כי הם מרוצים מהיחס של עובדי הרשות המקומית וכשני שליש מהפונים השיבו כי הם מרוצים משעות הקבלה של משרדי הרשות המקומית. לכשליש מהפונים (32%) הפריע זמן ההמתנה לשירות - ל-38% המתגוררים בערים הגדולות - המונות 200 אלף תושבים ומעלה - ול-29% המתגוררים ביישובים המונים פחות מ-200 אלף איש.
כשליש מהאוכלוסייה בישראל (34%) השתמשו בשנה האחרונה בשירותי הרשות המקומית ביישוב מגוריהם. נשואים פונים לרשויות המקומיות יותר מרווקים (39% לעומת 21% בהתאמה), ואילו יהודים ואחרים וערבים עשו שימוש בשירותי הרשויות בשיעור דומה (34% ו-32% בהתאמה).
כ-70% מהנשאלים פנו לרשות המקומית באמצעות מפגש אישי עם פקיד מטעמה, 36% מהפונים לקבל שירות עשו זאת באמצעות הטלפון ו-16% פנו באמצעות האינטרנט.
כשני שלישים מהפונים, 68%, היו מרוצים מהשירות שקיבלו - 71% מהיהודים ו-53% מהערבים. 72% מציבור הפונים דיווחו כי קיבלו מידע ברור ומדויק לגבי תהליך קבלת השירות.