שתף קטע נבחר

 

ג'יימס קורדן, ריק אסטלי ובדיחות על חתולים: יוטיוב ממשיכה לטפס - ועוצרת לחגוג

לא רק כוכבי רשת מגוחכים וחתולים מצחיקים: אתר יוטיוב הפך בשנים האחרונות לאחד מספקי התוכן המובילים בעולם - וגם בתעשיית הטלוויזיה מנסים לתפוס טרמפ על ההצלחה. מפרסומות ויראליות, דרך מדריכים חינמיים ועד פמיניזם בעולם הערבי: מהפכת המדיה, תמונת מצב

ג'יימס קורדן הוא ללא ספק אחד הכוכבים העולים של עולם הבידור העולמי בשנים האחרונות. הוא אירח בתוכניתו את מישל אובמה, מדונה, אדל ועוד הרבה סלבריטאים. אבל הוא מודה שאת ה"פוש" לתוכניות שלו, ששודרו בשעת לילה מאוחרת בארצות-הברית, נתנה דווקא יוטיוב. פשוט, הוא מסביר, הצופים יכלו לראות את התוכניות שלו מתי שהם רוצים. התוצאה: מעל 2 מיליארד צפיות בשנה אחת לתכנים שלו.

 

יוטיוב מתבססת כספק תכני הווידאו המוביל בעולם. בפגישה עם עיתונאים בלונדון סיפר מאט בריטין, מנכ"ל אירופה, המזרח התיכון ואפריקה בגוגל, כי יש עלייה בצפייה בתכנים בשנה האחרונה. הזינוק הגדול ביותר, לדבריו, הוא בצפייה דרך טלוויזיות חכמות.

 

מאט בריטין מנכ"ל גוגל אירופה, אפריקה והמזה"ת (צילום: גוגל) (צילום: גוגל)
מאט בריטין מנכ"ל גוגל אירופה, אפריקה והמזה"ת(צילום: גוגל)

 

"אנשים צופים יותר בווידאו בגלל הזמינות. יוטיוב הוא כלי ליוצר כדי שיבטא את עצמו. לא משנה מי זה", הוא אומר. "רוב האנשים שצופים בטלוויזיה מתעסקים עם מכשיר אלקטרוני נוסף - אבל לא אלו שצופים ביוטיוב". בריטין הוסיף כי השילוב בין שתי המדיות נותן את התוצאה הטובה ביותר. "יוטיוב הוא למעשה הבית של הווידאו", הוא אמר. "זה לא יוטיוב או טלוויזיה, אלא יוטיוב וטלוויזיה ביחד. ההשפעה גוברת כשהם ביחד. אנחנו מנסים לשלב בין יוטיוב למדיה הוותיקה".

 

שיער ושוער

מי מאיתנו לא חיפש ביוטיוב מדריך - כדי לבדוק כיצד לתקן תקלה פשוטה בסמארטפון, או אפילו על מנת לשחק כדורגל טוב יותר. בריטין סיפר על מקרה אישי, שבו בנו רצה להתאמן בבעיטות שוער. הוא מצא סרטון ביוטיוב, שבו צפו חצי מיליון גולשים, ומלמידה ממאמן אמריקני - שעליו לא שמע מעולם - הוא למד כיצד להשתפר.

 

וכמו בכל פלטפורמה מצליחה, גם חברות מסחריות מנסות להשתלב. בריטין מספר על כך שבשנה יש 11 מיליארד חיפושים בגוגל בנושא שיער. אחת החברות הגדולות בתחום ניצלה את המידע הזה כדי להפיק סרטון, שמצד אחד ייתן לגולש את הפתרון לבעיה שבה הוא נתקל - ומצד שני ישווק את המוצר שלו. "אפשר להתאים מוצר על-פי חיפושים", מספר בריטין. "אנחנו מנסים לסייע למשווקים האלה להבין מה עובד – בין היתר לחברות גדולות ולחברות מדיה".

 

הכניסה לאולפני יוטיוב בלונדון (צילום: ירון דרוקמן) (צילום: ירון דרוקמן)
הכניסה לאולפני יוטיוב בלונדון(צילום: ירון דרוקמן)

 

ומה אומרים בחברות המדיה? ססיל פרוט-קאוטז, מראשי חברת פרימנטל מדיה, המפיקה בין היתר את "אקס פקטור" בארצות-הברית ותוכניות רבות ברחבי העולם, סיפרה כי בתחילה, כשהתכנים פורסמו ביוטיוב, בחברה שקלו לתבוע את גוגל - אבל כשהבינו את מידת החשיפה הם הפכו ממתנגדים לתומכים. התוצאה היא מיליארדי צפיות בשנה, וגם סרטון שזכה לכמעט חצי מיליארד צפיות מתוכנית ששודרה בדרום קוריאה.

 

אבל לא רק שירה וכוכבים שעולים ברגע מייצרים תוכן איכותי ביוטיוב, אלא גם כוכבי רשת שאוספים עוקב לעוקב בעבודה של שנים. מפעילת סלולר בריטית כבר ניצלה את הפופלריות של יוטיוב ושל כוכבי הרשת שלה, כדי להפיק אירוע באצטדיון וומבלי בלונדון, שבו שיחקו על המגרש כוכבי רשת. לשידור החי ביוטיוב היו יותר מ-20 אלף צופים בכל זמן נתון, ואת השידור עצמו ראו בסך הכל מילוני צופים. כך כולם הרוויחו - כוכבי הרשת קיבלו עוד חשיפה, החברה זכתה לפרסום גדול דרך יוטיוב והגולשים נהנו מתוכן מקורי - כשעל משטח הדשא באחד האצטדיונים המפורסמים בעולם לא התרוצצו מסי ורונלדו, אלא האנשים שהגולשים עוקבים אחריהם ביוטיוב.

 

ממלכת הצפיות

בפאנל שבו השתתפה דבי וינשטיין ,ראש תחום מיתוג וחדשנות בגוגל, היא סיפרה על הצלחת יוטיוב גם במסעות פרסום של חברות מסחריות. "מצאנו שווידאו הכי מצליח בפרסום. הוא הכי אפקטיבי", היא אמרה. "לא משנה אם שמים את זה בקולנוע או על מסך הסמארטפון - וידאו הוא פורמט מצוין לספר סיפור, ויוטיוב הוא בדיוק המקום לזה".

 

דבי וינשטיין (צילום: גוגל)
דבי וינשטיין(צילום: גוגל)

 

ממד נוסף שמתגבש לאחרונה הן פרסומות שהופכות להיות סופר-ויראליות. רק לאחרונה הפכה פרסומת ללימודי אנגלית, שבה כיכב שחקן פולני מבוגר, ללהיט ביוטיוב - וזכתה למיליוני צפיות. למה? תוכן מקורי, מצחיק וגם מרגש.

 

ביוטיוב אומרים כי חלק מהסרטונים שהעלו גולשים הפכו להשראה עבור יוצרי הפרסומות. הם הביאו כדוגמה את הפרסומת הוויראלית שבה נראה כלב בוקסר קופץ על טרמפולינה, לאחר שבשעת לילה הוא דמיין ששועלים, קיפוד וחיות אחרות קופצים על המתקן שרכשו הורים לבתם. אבל זה לא נגמר כאן: גולש העלה לרשת את הכלב שלו קופץ בבית כשהוא צופה בפרסומת שבה רואים את הכלב קופץ לו להנאתו.

 

ג'יימס קורדן מלהיב את הקהל בלונדון (צילום: ירון דרוקמן) (צילום: ירון דרוקמן)
ג'יימס קורדן מלהיב את הקהל בלונדון(צילום: ירון דרוקמן)

 (צילום: יוטיוב) (צילום: יוטיוב)
(צילום: יוטיוב)

 

"יוטיוב שייכת לקהילה של היוצרים ושל הצופים", מסכם מאט, שמגלה מהי המדינה שבה יש הכי צפיות לאדם ביוטיוב. זו לא ארצות-הברית או בריטניה, ואם הימרתם על ישראל – אתם מתקרבים. סעודיה היא המדינה שבה מספר הצפיות הגבוה ביותר לאדם, אולי בגלל הפיקוח והצנזורה על כלי התקשורת המסורתיים בממלכה. ולכוכבי הרשת יש כוח, אפילו בעולם הערבי. ביוטיוב מתגאים כי לפני כמה חודשים נערך באבו דאבי מפגש שבו השתתפו 500 יוצרות רשת – שדנו איך הן יכולות להיעזר ביוטיוב כדי לבטא את עצמן.

 

התחלנו בקורדן ונסיים עם הכוכב, שהנחה את אירוע brandcast2016 של יוטיוב בבריטניה. הוא הטריף את הקהל בבדיחות וגם סיפר כי אתגר "האיש הרץ" ניצח את אתגר "בובות חלון הראווה" בשנה המסתיימת. מי שעוד השתתף באירוע הוא זמר הפופ ריק אסטלי, שחייב את הקאמבק שלו ליוטיוב - בזכות מתיחה על להיט שלו משנות ה-80'. ואי אפשר בלי אחת הבדיחות של קורדן: הוא אמר כי פעם, כדי לראות חתלתול היית "צריך ללכת לבית של זקנה". היום יש את יוטיוב בשביל זה.

 

הכותב היה אורח החברה בלונדון

 

ואי אפשר בלי סרטון של חתולים

ואי אפשר בלי סרטון של חתולים

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יוטיוב
ג'יימס קורדן באירוע של יוטיוב, השבוע
צילום: יוטיוב
מומלצים