שתף קטע נבחר

 

חמאס מאשר: "המהנדס שחוסל היה פעיל של הזרוע הצבאית"

לאחר הדיווחים הרבים על פעילותו של מוחמד א-זווארי, שלפי הנטען חוסל בידי המוסד בתוניסיה, כעת מגיע האישור. בחמאס הכריזו רשמית כי א-זווארי היה איש הזרוע הצבאית של הארגון. קודם לכן מסר גורם בזרוע כי המהנדס היה חלק ממערך המל"טים של חמאס

 

מומחה המל"טים שחוסל בתוניסיה התראיין

מומחה המל"טים שחוסל בתוניסיה התראיין

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

כבר לא בגדר דיווחים: חמאס הכריזה כי המהנדס מוחמד א-זווארי, שלפי הדיווחים חוסל ביום חמישי האחרון בתוניסיה בפעולה של המוסד הישראלי, היה חבר בזרוע הצבאית, גדודי עז א-דין אל-קסאם. קודם לכן מסר גורם בזרוע הצבאית כי א-זווארי היה חלק מפרויקט המל"טים של הזרוע. עד כה רק דווח בכלי תקשורת ערביים שונים כי א-זווארי היה אחראי לבניית מל"טים עבור חמאס וחיזבאללה.
 
במקביל, משרד הפנים בתוניסיה הודיע אחר הצהריים כי במסגרת חקירת חיסולו של א-זווארי עוכבה לחקירה ביומיים האחרונים אישה בעלת אזרחות תוניסאית שהגיעה אתמול לנמל התעופה הבינלאומי תוניס-קרתגו בבירה. על פי ההודעה, היא הגיעה אתמול מאחת ממדינות אירופה ועדיין לא ברור מה הקשר שלה לחיסולו של א-זווארי.
 
בהודעת משרד הפנים התוניסאי נטען כי מנגנוני הביטחון שכנעו את אותה אישה לחזור לתוניסיה כדי להמשיך בחקירה. משרד הפנים הבהיר כי "החקירות עדיין נמשכות כדי לחשוף עוד פרטים ואת נסיבות האירוע". בנוסף, משרד הפנים קרא לכלי התקשורת להיות זהירים בהעברת המידע הקשור לפרשה ולכבד את הרגישויות והחשאיות של החקירה בעניינה. לא ברור אם האישה שעוכבה לחקירה היא אותה עיתונאית מהונגריה שקבעה ראיון עם א-זווארי ונעלמה.
 
זירת החיסול בתוניסיה

זירת החיסול בתוניסיה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

א-זווארי מטיס מל"טים. בנה אותם לחמאס וחיזבאללה ()
א-זווארי מטיס מל"טים. בנה אותם לחמאס וחיזבאללה


מכוניתו של א-זווארי לאחר הירי ()
מכוניתו של א-זווארי לאחר הירי
הפרשה התפוצצה אתמול עם הדיווחים בתוניסיה, שם צוטט העיתונאי בורהאן בסיס שכתב בעמוק הפייסבוק שלו כי המוסד אחראי לחיסולו של א-זווארי, מהנדס טיסה במקצועו בן 49, שנורה ביום חמישי למוות מטווח קצר במכוניתו בעיר ספאקס.
 
לפי דיווחים בתוניסיה ובעולם הערבי, כוחות הביטחון של תוניסיה תפסו ארבעה כלי רכב שבהם השתמשו לכאורה המחסלים, בהם מכוניות שכורות. הכוחות תפסו גם שני אקדחים, שני משתיקי קול, טלפונים ניידים ו"חפצים רבים" הקשורים לחיסול. לדברי משרד הפנים התוניסאי מנגנוני הביטחון המקומיים הצליחו גם לגבש קלסתרון של אחד החשודים במעשה, אך לפי שעה הוא לא פורסם.

 

בין העצורים היו ארבעה אזרחים מקומיים, כמה מהם מהעיר ג'רבה בה חיה קהילה יהודית. מוראד א-טורקי, גורם משפטי רשמי בעיר ספאקס, אמר לתוכנית רדיו מקומית כי יש כמה חשדות לגבי מעורבותו של אזרח זר בהתנקשות, בלגי ממוצא מרוקני.

 

לדבריו, ניתן אישור לפרסם את התמונה שלו בכלי התקשורת ובהמשך יינתן אישור לפרסם את התמונה של אדם שני שככל הנראה ביצע את ההתנקשות. לפי דיווח באחת מתחנות הרדיו המקומיות אמש נעצרו שלושה בני אדם בעלי אזרחות רוסית בנמל ספאקס, בהם קפטן של ספינה להעברת סחורות, בנוסף לגבר ואישה. לפי דיווח שהגיע בהמשך הצוות הרוסי שוחרר.

 

הלוויית מהנדס המל"טים שחוסל בתוניסיה

הלוויית מהנדס המל"טים שחוסל בתוניסיה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

תחנת רדיו מקומית בתוניסיה בשם "מוזאיק" דיווחה כי יום לפני החיסול נפגש המהנדס עם אישה, שטענה שהיא עיתונאית, שהגיעה מהונגריה יחד עם שני גברים כדי לראיין אותו בעניין ההמצאות האחרונות בתחום התעופה. רק חמישה ימים קודם לכן חסר א-זווארי מביקור בלבנון ובטורקיה ואז נקבע לו הראיון. עם זאת, העיתונאית היא עזבה את תוניסיה יום לפני ה"ראיון" – ואז הוא נורה למוות ויש חשד שהיא קשורה לחיסול.

 

נכנס לעזה דרך המנהרות כדי לסייע ב"מלחמה נגד האויב הציוני"

לפי דיווחים הוא היה מהנדס ומומחה טיסה שעסק בפיתוח מטוסים ללא טייס. ב-1991 הוא היגר מתוניסיה לסוריה, ושם יצר קשר עם אנשי חמאס והחל לסייע לזרוע הצבאית של הארגון, "גדודי עז א-דין אל-קסאם". חברו תיאר אותו לתקשורת בתוניסיה כ"חוט המקשר" בין חמאס למשטרים בסוריה ובאיראן, וסיפר כי לאחר המהפכה בתוניסיה ופרוץ מלחמת האזרחים בסוריה ב-2011 הוא שב לתוניסיה – והמשיך לסייע לחמאס משם. אותו חבר, כרים עבד א-סלאם, אף סיפר כי א-זווארי נכנס לרצועת עזה שלוש פעמים דרך המנהרות כדי לסייע לחמאס ב"מלחמה נגד האויב הציוני".

 

לפי העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, א-זווארי השתייך ליחידה האווירית של "גדודי עז א-דין אל-קסאם" ומשימתו הייתה לא רק לייצר מל"טים, אלא גם לאמן את אנשי חמאס בהפעלתם. לפי "אל-אחבאר" לאחר פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה סייע א-זווארי גם לחיזבאללה לשפר את המל"טים שמפעיל הארגון בסוריה ובלבנון. בשובו לתוניסיה השתקע א-זווארי בעיר ספאקס, אותה העיר שבה חוסל, ושם הוא הקים מועדון תעופה ועבד כמהנדס טיסה. דווח כי הוא נחשב לאדם הראשון בתוניסיה שייצר מטוס ללא טייס. הוא היה תומך תנועת "א-נהדה" האיסלאמיסטית, תנועת הבת של "האחים המוסלמים" בתוניסיה.

 

גם בחמאס רמזו שישראל אחראית לחיסול: דובר חמאס ברצועת עזה, מושיר אל-מסרי, אמר כי "הגורם היחיד שמפיק תועלת מהחיסול הוא האויב הציוני". בראיון לתחנת רדיו בתוניסיה אמר אל-מסרי כי "למוסד יש היסטוריה של חיסולים פוליטיים, כפי שהיה לפני כמה שנים בדובאי עם מחמוד אל-מבחוח, כפי שהיה בסוריה עם עז א-דין אל-חליל, וכפי שהיה עם השייח פתחי שקאקי".

 

בעיתון "אל-אחבאר" טענו כי יש המצביעים על הדמיון בין חיסול א-זווארי לחיסול בכיר חיזבאללה חסן א-לקיס ב-2013 בפרבר הדרומי של ביירות – התנקשות שחיזבאללה טען כי ישראל אחראית לה.


פורסם לראשונה 17/12/2016 16:15

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים