שתף קטע נבחר
 

לא תוצרת ישראל: הלווין עמוס הבא ייוצר בבואינג

מכה לתעשייה האווירית: בניגוד לחמישה מתוך ששת לווייני עמוס הקודמים, הלוויין הבא ייוצר על-ידי חברה זרה. "חלל תקשורת" חתמה על הסכם עם בואינג, שתספק את הלוויין עד מרס 2019

הלוויין עמוס הבא לא יהיה כחול-לבן, כמו רוב קודמיו: חברת "חלל תקשורת" הודיעה הבוקר (יום ד') לבורסה כי התקשרה בהסכם עם חברת בואינג, שתייצר את לוויין התקשורת עמוס 17, שצפוי להחליף בחלל את עמוס 5 עמו אבד הקשר לפני יותר משנה. רק לפני כמה ימים אמרו במשרד הטכנולוגיה והמדע כי ישראל זקוקה לארבעה לוויינים שיפעלו בו זמנית בחלל. אחרי התפוצצות עמוס 6, אובדן הקשר עם עמוס 5 וסיום פעולתו הצפויה בקרוב של עמוס 2 - תישאר ישראל עם שני לווייני תקשורת בלבד - עמוס 3 ועמוס 4.

 

עמוס 6 וכן עמוס 1, 2, 3 ו-4 פותחו על-ידי התעשייה האווירית ואילו עמוס 5 - היחיד שהפסיק לפעול בגלל תקלה בחלל - פותח על-ידי חברה רוסית. עמוס 17 אמור כאמור להחליף את עמוס 5 ולכן בשל הדחיפות הייתה העדפה לחברה זרה.

 

התפוצצות עמוס 6 בחודש ספטמבר בפלורידה

התפוצצות עמוס 6 בחודש ספטמבר בפלורידה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 
בחברת "חלל תקשורת" הסבירו למה לא בחרו בחברה ישראלית: "חברת חלל ובעלי המניות שלה מוקירים, מטפחים ומעריכים את התעשייה הישראלית מזה שנים. עם זאת, הבחירה בספק הלוויין נעשית על פי פרמטרים כלכליים וזאת מחובתה כחברה ציבורית כלפי בעלי מניותיה. יודגש כי לצערנו, במכרז הנוכחי, התעשייה האווירית לא יכלה לעמוד בתנאי הסף המקדמיים הנוגעים להתחייבות ללוחות זמנים קצרים לייצור ואספקת הלוויין. לוח הזמנים הקצר נדרש מסיבות של שמירת זכויות רגולטוריות בנקודת השמים E17. כזכור התעשייה האווירית התעכבה בלוחות הזמנית הקשורים בייצור הלוויין עמוס 6 בשנה וחצי, דבר שגרם נזק לחברה".

 

תאריך היעד: מרס 2019

על-פי תנאי הסכם רכישת עמוס 17, הלוויין מתוכנן להיות מוכן לשיגור ברבעון הראשון של שנת 2019, לפעול בנקודת המסלול הגיאוסטציונרית 17E ולאפשר לחברה צמיחה והתפתחות באמצעות אספקת שירותי תקשורת לאפריקה, למזרח התיכון ולאירופה.

 

עוד נמסר בהודעה כי בואינג תייצר עבור "חלל תקשורת" את הלוויין עמוס 17 ותמסור אותו לבעלות החברה בנקודת המסלול המיועדת לו (במיקום שמיים 17 מעלות מזרח), מיקום השמיים שהלוויין עמוס 5 פעל בו. מועד המסירה ותחילת מתן שירות נקבעו ללא יאוחר מיום 20 במרס 2019.

 

התמורה הכוללת בגין רכישת הלוויין ומערכותיו, כולל רכיבי החומרה והתוכנה של מרכז השליטה הקרקעי לשם תפעול הלוויין, שירותי תמיכה בשיגור, תמיכה בתפעול ללוויין למשך חייו ותמיכה בפעולות לביטוח שיגור הלוויין ובעת פעילותו במסלול עומדת על סך של כ-161 מיליון דולר.

 

מנכ"ל חלל תקשורת, דויד פולק, מסר: "הלוויין עמוס 17 הינו לוויין מתקדם, מרובה אלומות ובעל רוחב פס גבוה במיוחד בכמה תחומי תדר, אשר יספק פתרונות אמינים ויציע יתרון תחרותי ייחודי לקהל לקוחותינו. הלוויין מבית בואינג, שהיא חברה מובילה בתחום התעופה והחלל, משתלב היטב באסטרטגיית ההתרחבות של חלל תקשורת הודות לעיצובו החדשני ולשירותים המגוונים והגמישים שהוא מציע אשר מספקים מענה לצרכים ההולכים וגדלים של לקוחות החברה. באמצעות עמוס 17 החברה שמחה לחזור לפעילות באפריקה ולספק שירותים מותאמים ליבשת עם יתרונות תחרותיים שתוכננו בהתאם לניסיון שצברנו. עמוס 17 יחזק את חלל תקשורת כמפעילת לוויינים צומחת המציגה יכולות גבוהות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
עמוס 6. יוצר בישראל
צילום: EPA
צילום: EPA
פיצוץ עמוס 6
צילום: EPA
מומלצים