שתף קטע נבחר

כך תדעו אם הזמנתם חופשה באתר רציני

מזמינים חופשה באינטרנט? הנה כמה סימנים שיעזרו לכם להבין אם הגעתם לאתר רציני או שכדאי שתתקדמו הלאה: האם המטבע מותאם לזה שלכם? האם מתקנים את שגיאותיכם ומה עם האפשרויות להשוואה? יועץ חווית לקוחות מייעץ לכם

בימים בהם היצע הפורטלים שמאגדים בתוכם מגוון שירותי תיירות, מטיילים רבים עדיין מזמינים חדר מלון בצורה ישירה מרשת המלון עצמה. אבל באתרי המלונות, חברות התעופה, השכרת הרכב ונותני השירות האחרים, עדיין תמצאו טעיות קריטיות שגורמות להם להפסיד לשחקנים החדשים בשוק. אז איך תדעו אם האתר אליו הגעתם שווה התייחסות רצינית או לא? הנה חמישה סעיפים שיעזרו לכם. 

 

אפשרות להשוואה 

היופי ברשת מלונות כזו או אחרת, הוא הספקטרום הרחב של השירותים. הן ברמה של מחירים והן ברמה של אטרקציות נוספות. על כן, רשתות מבינות היום כי הן צריכות לאפשר לגולשי האתר שלהם להיחשף ברובריקת החיפוש למגוון הרחב ביותר של שירותים.

מזמינים אונליין? כך תדעו אם האתר רציני (צילום: SHUTTERSTOCK) (צילום: SHUTTERSTOCK)
מזמינים אונליין? כך תדעו אם האתר רציני(צילום: SHUTTERSTOCK)

במילים אחרות, אם הגעתם לאתר שמגביל את החיפוש לעיר ספציפית אחת או חדר כזה או אחר כפי שנהוג כיום אצל ספקים רבים, אתם במקום הלא נכון. חברות תיירות מבינות כי עליהן להרחיב את היריעה ולהציג בתוצאות החיפוש אפשרויות תיירותיות רבות – שכן גם אם לא תיסגר אופציה אחת, אתם הצרכנים לפחות תוכלו להתרשם מהעושר הרב שיש לרשת להציע.

 

סוג מטבע 

יותר ויותר אתרים מציעים מחירים במטבע המקומי של הגולש, מה שהופך השוואת מחירים הרבה יותר קלה. על כן, אחד העקרונות החשובים ביותר הוא התאמת המטבע אליכם הגולשים. אם האתר נותן לכם את האופציה לבחור בקלות את המטבע שלכם, ואף לשמור את האופציה שבחרתם לאורך כל השהות שלכם באתר - תדעו שאתם באתר שמבין את צרכי הלקוח.

סוגי המטבע צריכים להיות נגישים אליכם (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
סוגי המטבע צריכים להיות נגישים אליכם(צילום: shutterstock)

אגב, לעניין זה נקודה חשובה נוספת, גולשים נוטים להתבלבל כאשר מציגים להם רשימות ארוכות של סוגי מטבע. על כן, סימן נוסף שיעזור לכם להבין האם חווית הגלישה טובה היא ברשימת המטבעות. אם מוצגים בפניכם המטבעות הפופולאריים ביותר, קרי המטבעות הבינלאומיים השכיחים (דולר, יורו, ליש"ט וכו') חווית הגלישה לבטח תהיה טובה יותר.

 

 

חיפוש מחדש  

כולנו ערים לכך שתהליך הזמנת החופשה ממושך. כמעט אין אדם שסוגר עסקה כבר בחיפוש הראשון אונליין. בדרך כלל, כל גולש מספר בדיקות ורק לאחר מכן יבצע הזמנה. על כן, חברות תיירות ורשתות מלונות בפרט מבינים שהם צריכים לאפשר לגולשים לבצע "חיפוש חוזר" בקלות.

 

עם כניסתכם לאתר תוודאו שיש פונקציה כזו שמוצגת בצורה ברורה ובולטת. יש לזכור כי כשחברות מבקשות מכם למלא את כל הפרטים בכל חיפוש מחדש הם יוצרים לכם חווית גלישה גרועה ובמקרים קיצוניים סלידה מהמותג. הצבת חיפוש חוזר משמע שהרשת מעריכה את הזמן שלכם הלקוחות.

 

 

אסטרטגיית המחיר  

עסקאות רבות כיום נסגרות על בסיס מחיר. אסטרטגיית המחיר הפכה למשמעותית ביותר בעידן שלנו כיום אותו ניתן להגדיר עידן תיירות פתוחה. האתרים המומלצים לרכישה הם אלה שמאפשרים חיפוש גמיש שמביא מידע רלוונטי על בסיס מחיר. שכן, כולנו רוצים שחברות התיירות יבוא לנו מגוון אפשרויות ואף יוזילו לנו את העסקה.

 

 

תיקון אוטומטי  

בהרבה מקרים, אתם מקלידים שם של אתר תיירות, או שם של נמל תעופה במקום שם העיר אליה אתם רוצים לטייל. יתרה מכך, בלא מעט מקרים - אנשים מקלידים שמות של יעדים בצורה שגויה. במצב הנוכחי - ישנם לא מעט חברות שפשוט נותנות בתוצאות החיפוש הודעה כי "לא נמצאו התאמות – נסה שוב". כך יוצא שבפועל, אחוז גדול מהגולשים יוצאים מהאתר ברגע שלא מצאו מידע בחיפוש הראשון. מכאן שאם הגעתם לאתר שמציע חיפוש עם תיקון אוטומטי המביא תוצאות רלוונטיות בכל מקרה (בדומה למנגנון של גוגל), מובטחת לכם חוויה גלישה איכותית יותר.

 

יש לזכור כי האינטרס של מותגי התיירות ורשתות המלונות הוא להביא את חוויה הטובה ביותר לצרכניהם אונליין. ומנגד, לכם לצרכנים יש הרצון למצוא את האופציה הטובה והמשתלמת ביותר עבורם. בעידן הרשת צריכים לזכור כי שביעות רצון הנוסע מתחילה הרבה לפני נתב"ג. 

 

הכותב הוא יועץ חווית לקוחות בחברת קליקטייל (Clicktale) 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: SHUTTERSTOCK
מה חשוב כשמזמינים חופשה ברשת?
צילום: SHUTTERSTOCK
יוני בהונקר
מומלצים