שתף קטע נבחר

 

התסכול של זהבי, התמונה שלי

עוז מועלם, צלם הספורט של "ידיעות אחרונות" ו-ynet, מסביר על הרגע בו עדשת המצלמה שלו תפסה את ערן זהבי בפוזיציה מפתיעה. התמונה שלו זכתה בקטגוריית "בחירת האוצרת" בתערוכת עדות מקומית, שמוצגת בימים אלה במוזיאון ארץ ישראל

2 במאי 2016. מכבי ת"א והפועל באר-שבע נפגשות למשחק העונה בבלומפילד, ארבעה מחזורים לסיום הפלייאוף העליון. באר-שבע מוליכה את הטבלה בשלוש נקודות, מכבי במקום השני, וכל תוצאה מלבד ניצחון של הצהובים תקדם משמעותית את באר-שבע לעבר אליפות ראשונה אחרי אחרי 40 שנה. הדקות עוברות, ושתי הקבוצות לא מצליחות לכבוש. מכבי הופכת עצבנית יותר ויותר.

 

 

עבורנו, צלמי הספורט, אלו הרגעים המרתקים ביותר ללכוד את התמונה המכרעת. אנו יושבים דרוכים במשך 90 דקות, כי אין לדעת באיזה רגע תתפוס את התמונה שתנציח את הסיפור שמספר המשחק.

 

התמונה הזוכה. זהבי בפוזיציה מפתיעה (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
התמונה הזוכה. זהבי בפוזיציה מפתיעה(צילום: עוז מועלם)

 

לקרב הגדול שלחה המערכת לא פחות משלושה צלמים, ולכן ידעתי שאני לא חייב לעקוב אחרי המשחק, ובשלבי הסיום של המשחק החלטתי להתמקד בערן זהבי. ככל שעברו הדקות, זהבי, הווינר הגדול של הכדורגל הישראלי, הפך מתוסכל יותר ויותר.

הוא הרגיש שהוא מאבד את המשחק ואת האליפות.

 

עם הניסיון והשנים הרבות במגרשים, אתה לומד להכיר את השחקנים והמאמנים ויודע מי אמוציונלי יותר, ואת מי תוכל לתפוס טוב יותר בעדשת המצלמה. כמובן שיש גם הרבה מזל עם זווית הצילום, במיוחד כשיש שחקנים שמסתירים מדי פעם את ההתרחשות, אך ברגע שאתה יודע מה לחפש, לרוב גם תמצא.

 

עקבתי אחרי זהבי, ששפת גופו שידרה מתח ועצבים. בדקה ה-82 הגיע הכדור לדור מיכה באגף ימין, זהבי עשה תנועה פנימה, אך מיכה איבד את הכדור. זהבי היה מתוסכל כפי שלא ראיתי אותו מעולם לפני כן, ולרגע אחד מצא את עצמו בטריטוריה שאינו מכיר – כישלון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורן אהרוני
ערן זהבי
צילום: אורן אהרוני
מומלצים