שתף קטע נבחר
 

סוזוקי סוויפט החדשה נחשפת רשמית - אצלנו בסוף 2017

הסופר-מיני היפנית שזכתה בישראל להצלחה גדולה מאז הושקה לראשונה, תגיע בעוד כשנה עם מראה מעודכן ושינויים מקיפים בתא הנוסעים

שבוע לאחר שתמונות ראשונות של סוזוקי סוויפט החדשה דלפו לרשת, חושפת היצרנית באופן רשמי את הדור החמישי של הסופר-מיני הפופולארית. כנהוג אצל סוזוקי, הסוויפט תשווק בשלב ראשון רק בשוק היפני, בעוד הגרסה האירופאית שתיוצר במפעל בהונגריה, תיחשף בתערוכת ז'נבה במרס הקרוב, וצפויה לנחות בישראל בסוף 2017. כך אישרו ל-ynet ביבואנית, מכשירי תנועה.

 

 

הסוויפט שומרת על קו העיצוב של הדגם היוצא, כשעיקר השינוי הוא ביחידות תאורה צרות מבעבר, סבכה קדמית שונה, ידיות דלתות אחוריות מוסלקות וקורה C צבועה בשחור. סוזוקי טרם פרסמה נתוני מידות אך אלו צפויים להיות דומים למכונית היוצאת, תוך התבססות על פלטפורמת Heartect המסייעת לנתון משקל עצמי נמוך במיוחד של 840 ק"ג בלבד, כ-100 ק"ג פחות מהדגם היוצא.

 

 

תא הנוסעים עוצב מחדש עם הגה שלוש צלעות קטום בחלקו התחתון, לוח מחוונים עם צמד שעוני מהירות וסל"ד ומסך תצוגה צבעוני במרכז. גם חבילת האבזור עברה שדרוג עם מסך מגע מקורי הכולל צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto ומערכות הבטיחות המתקדמות של היצרנית - כולל בלימה אוטונומית במצבי חירום, מערכת להתראה על סטייה מנתיב ועירנות נהג ובקרת שיוט אדפטיבית. עוד לא ברור האם אלו יוצעו כחלק מהמפרט התקני.

 

 

היצע המנועים כולל יחידת 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטר עם 91 כ"ס ו-12 קג"מ שתגיע ישירות מהדגם היוצא, עם שידוך כבעבר לתיבת 5 הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה, במקום אוטומטית פלנטארית עם 4 הילוכים. יחידת ההנעה הזו תוצע גם בגרסה היברידית המוסיפה מנוע חשמלי זעיר בהספק 3.1 כ"ס ו-5.1 קג"מ, המסייעים לצמצום צריכת הדלק הרשמית שעומדת על 27.4 ק"מ לליטר בממוצע.

 

הגרסה החזקה בהיצע תצויד במנוע טורבו-בנזין מסדרת Boosterjet של היצרנית - 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר עם 102 כ"ס ו-15.3 קג"מ בשידוך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים