שתף קטע נבחר
 

מסכמים שנה: הפרסומות המבריקות של 2016

כל שנה יש כמה קמפיינים בולטים, שמוכיחים כמה יצירתי ומבריק יכול להיות מקצוע הפרסום. ערן יסעור בחר את אלו שהכי מצאו חן בעיניו ב-2016

אף אחד לא הצליח עד היום לספור את מספר המודעות, הפרסומות ושלטי החוצות שעולים לאוויר בעולם מדי שנה. מדובר בכמות כמעט אינסופית של קמפיינים, שברובם הגדול הם לא יותר מבינוניים. אבל מתוך כל ה"רעש השיווקי", תמיד בולטות מספר הברקות שמוכיחות כמה יצירתי ומדליק יכול להיות המקצוע הזה שנקרא פרסום.

 

טורים נוספים של ערן יסעור

 

יפה לראות, שלעתים פרסום יצירתי יכול לבוא לידי ביטוי לא רק בפרסומת הטלוויזיה או במודעה המוכרת, אלא גם על שקית, כשלט בחנות ואפילו כטקסט כתוב בגיר על לוח שמוצב בפתח בית קפה. לקראת סוף שנת 2016, יצאנו למסע בעקבות מודעות הפרסום המבריקות מהעולם, דרך צלחה.

 

נתחיל בשדה התעופה, או ליתר דיוק, במודעה של שירות הסעות לשדה התעופה.

 

טסנו, הגענו לברלין, ירדנו לרכבת התחתית ונתקלנו במודעה של בית לוויות שמבקשת מאיתנו להתקרב קצת לפסים, ואז עוד קצת... עד שנהפוך ללקוחות.

אם אנחנו בענייני "נפילות", תמיד נעים להיזכר במודעה המבריקה של אוזניות BOSE שמדגישה את העובדה שהן אטומות לרעש חיצוני.

המודעה הבאה היא אולי לא מודעה קלאסית, אבל השילוט על דלת הכניסה למחלקת היולדות ("לדחוף, לדחוף, לדחוף") הוא לא פחות ממבריק בעיני.

ובמודעה הבאה, של מותג חזיות ה"פוש אפ", Wonderbra, צריך להתרכז קצת כדי להבין את הפואנטה (כמו גם את ה"פלא" שבמטריה שלא זזה ממקומה).

לא צריך להיות קופירייטר במשרד פרסום כדי להפיק הברקות מילוליות. מספיק להיות מוכר מוכשר ויצירתי בחנות נוחות, שרוצה לעודד מכירת קונדומים לצרכנים ומעמיד מולם אלטרנטיבה: חיתולים.

המודעה הבאה, לרוטב החריף טבסקו, היא בעיני לא פחות מ"לוהטת":

 

והרעיון לכפפות של מקדונלד'ס הוא כזה שפשוט "ללקק את האצבעות".

Writing.com הוא אתר לקהילת כותבים. כדי להדגים את חשיבותו של כל פסיק, האתר הגה שלט צנוע, שמדגים איזה הבדל עושה סימן פיסוק אחד בין המשפט הקניבלי "בואו לאכול ילדים" למשפט המשפחתי "בואו לאכול, ילדים".

 

ואם אנחנו כבר בענייני מזון, אהבתי מאד את הפרסום העצמי של בית הקפה שהכריז: "יותר קל לחטוף אנשים רזים. אכלו פרוסת עוגה ותשמרו על עצמכם".

 

ישנן הרבה מודעות שמעבירות את המסר "אל תסמס בזמן הנהיגה", אבל זו של יצרנית הרכב פורד היא הראשונה שועשויה כולה מאימוג'י.

 

ולסיום, פרסום על שקיות

הראשונה היא עבור לגו ולא צריך להסביר אותה יותר מדי

 

והשנייה היא שקית, שמעבירה לעוברים ושבים מסר חברתי חשוב: תרמו דם.

 

 

הכותב הוא מומחה לפרסום ולמותגים ומייצג בישראל את ארגון Superbrands הבינלאומי

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים