בין הטיטולים: הקימו עסק בחופשת לידה
מורן פתחה קבוצה בפייסבוק שהפכה לשיטת שיווק, טל הגיעה מסדנאות יצירה לקונדיטוריה ועמי ואסף החלו במכירות פרטיות של מוצרי נייר עד שפתחו את החנות. בזמן שרוב האנשים מעבירים את הזמן שלאחר הלידה בהתנתקות מהקריירה, ישנם כאלו המנצלים אותה כדי לפתוח עסק חדש
עסק נולד. בניגוד למקובל, ישנם אנשים שבמקביל לטיפול ולחיבור עם התינוק/ת החדש/ה, יוצרים ומקימים קריירה חדשה.
כתבות נוספות בערוץ הקריירה
קורס המחשבים לנוער שמגשים חלומות
לחסוך כסף וזמן: כך תבחרו עבודה שמתאימה לכם
הנשים שעזבו משרת חלומות ויצאו לעצמאות
בזמן שהייתה בחופשת לידה, מורן קרמין-קורן פתחה קבוצה ברשת הפייסבוק שעזרה לה לבדוק מוצרים לתינוקות. לאט לאט הקבוצה הפכה לעסק של ממש. "ב-2011, לפני שיצאתי לחופשת הלידה של הבן האמצעי שלי, הייתי מנהלת שיווק. תוך כדי החופשה פניתי לכל מיני חברות המייצרות אוכל לתינוקות כדי שישלחו לי מוצרים להתנסות. כל יום הגיעו מעטפות והבנתי שיש פה שיטת שיווק כלשהי. ראיתי שאני מספרת לחברות שלי וגם הן מקבלות קופוני הנחה, הבנתי שהקטע של המלצות יכול להיות מאוד חזק", היא מספרת ל-ynet.
קרמין-קורן פתחה את קבוצת הפייסבוק "לייק אנד שייר" (Like and share), בה נשים ואימהות מתנסות במוצרים שונים, כותבות ומפיצות את חוות דעתן. היום, הקבוצה מונה למעלה מ-60 אלף חברות. המשתמשות מקבלות מוצר ולאחר השימוש מתבקשות להעלות עליו חוות דעת שעוברת גם לדף האישי שלהן בפייסבוק. "חוות הדעת חייבת להיות אמיתית, זה מאוד חשוב לנו כדי לשמור על אמינות", אומרת קרמין־קורן, ומוסיפה: "כאן אני מחליטה לעשות את העבודה. יש ימים מסויימים שאני עובדת מהבית, זה משהו שהוא מאוד חשוב לי".
"החלטתי שאני לא חוזרת לגרפיקה"
טל צפריר תמיד אהבה לאפות הודות לדודתה הקונדיטורית. "כנערה אהבתי ללכת אליה לקונדיטוריה כדי לראות, ללמוד ולעזור לה באפייה. במיוחד התאהבתי בבצק סוכר. הוא מאפשר לי לממש את כל סוגי האומנות שאני אוהבת: פיסול, ציור ועיצוב". כנערה, החלה לאפות עוגות ימי הולדת לחברות ולילדים עליהם שמרה כבייביסיטר. "באותם ימים לרגע לא חשבתי להתפרנס מזה. רציתי להיות מעצבת גרפית, וזה אכן מה שעשיתי".
לפני 14 שנה ילדה את בנה השני. "בחופשת הלידה החלטתי שאני לא חוזרת לגרפיקה, הבנתי שאין סיכוי שאני מצליחה לחזור לעבודה וגם לנהל חיים נורמלים. רציתי להיות אמא שמגדלת את ילדיה בעצמה. התחלתי להעביר סדנאות יצירה לנשים בחופשת לידה ופתחתי סטודיו מתחת לבית, יצרנו דברים בשביל הילדים: תמונות, שמיכות, מוביילים לתינוקות וגם עוגות.
"ההתלהבות הגדולה של האימהות מהעוגות גרמה לי להבין שיש לי בסיס להפוך את התחביב לעסק". כשהילדים גדלו, צפריר הפכה את האפייה לעסק של ממש: עוגות מעוצבות מבצק סוכר.
לאחר שבתה חלתה, צפריר עברה לייצר מוצרים של טפטים מעוצבים לציפוי עוגות ותבניות סיליקון לבצק סוכר. כיום רוב ההזמנות שלה מגיעות מחו"ל. "המוטו שלי שאנחנו עובדים בשביל לחיות ולא חיים בשביל לעבוד. אני רציתי שהילדים ישארו מקום ראשון, שאוכל להיות אמא לפני כל דבר אחר".
הקימו עסק תוך כדי הליך פונדקאות
"יולטה" היא עסק נוסף שנפתח בזמן חופשת הלידה. עמי גואטה נסע ב-2011 לאיטליה, רכש שם מעטפה מעוצבת וכשחזר סיפר על כך לבן זוגו - אסף יולזרי. השניים החלו לחפש את המותג המסויים שייצר את המעטפה ולאחר פניות רבות - קיבלו את הסכמתו לייצג אותם בארץ, בעקבות כך החלו ליצור קשר עם חברות נוספות.
השניים המשיכו לעבוד כשכירים - גואטה שימש כמנהל גן אירועים ויולזרי עבד בחברת ביטוח. בשנת 2012 החלו בהליך פונדקאות בהודו. "במהלך חופשת הלידה הצלחנו לאזן בין העבודה השכירה, גידול התאומים והשתתפות בירידי מכירות של מוצרי הנייר לקהל הפרטי", נזכר יולזרי, "לקראת סיום חופשת הלידה התגבשה אצלי ההחלטה לצאת לדרך עצמאית ולקחת את העסק קדימה. השעות הגמישות והעבודה החלקית מהבית תוך כדי גידול התאומים התאימו לי מאוד".
גואטה מוסיף: "עשינו כלל אצבע, אם נגיע למחזור כספים מסויים בתקופה מסויימת, אחד מאיתנו יעזוב את העבודה שלו, ועלינו על כל הצפיות". כיום "יולטה" עובדת מול 100 חנויות בתחום הנייר והיצירה, בנוסף לחנות שנפתחה לפני שנתיים ומיועדת לצרכנים. ובהמשך גואטה אכן עזב את עבודתו בגן האירועים, "הדבר התרחש בעיקר בעקבות היכולת לראות כמה צעדים קדימה ולהבין שהנוכחות שלי יכולה להזניק את העסק".