פרארי ב-2.65 מיליון שקל לא הספיקה לתושב המרכז
לקוח שרכש את ה-GTC4Lusso הישראלית הראשונה ב-2.65 מיליון שקלים, הוסיף לה אביזרי מותרות ב-350 אלף שקלים נוספים
יבואנית פרארי, חברת אוטו איטליה, העלתה השבוע לכביש מכונית ראשונה מדגם GTC4Lusso, מחליפת ה-FF והפרארי היקרה ביותר במחירון הסוכנות, 2.65 מיליון שקל. זו הפרארי היחידה שמציעה ארבעה מקומות ישיבה, מצוידת במנוע V12 אטמוספרי בנפח של 6.3 ליטרים, עם 680 כ"ס והנעה כפולה. היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ומגיעה למהירות מרבית של 335 קמ"ש.
אבל הלקוח, איש עסקים ישראלי ממרכז הארץ, לא הסתפק באבזור הסטנדרטי. לבקשתו הותקן בה גג פנורמי מיוחד והיא נצבעה בצבע "אפור היסטורי" - אחד מעשרה צבעים מיוחדים של דגמי פרארי משנות ה-50 וה-60. זה עוד לא הכל, שכן הוא ביקש להתקין בה מערכת סטריאו מיוחדת של JBL ובמסך מגע לנוסע שלצד הנהג. בסך הכל זינק מחיר המכונית הסטנדרטית ב-350 אלף שקלים, והעסקה הסתכמה בכ-3 מיליון שקלים.
עלות התוספות:
- גג פנורמי: 155 אלף שקל
- צבע אפור היסטורי: 100 אלף שקל
- סטריאו JBL: כ-50 אלף שקל
- מסך מגע לנוסע: כ-46 אלף שקל
דני איטליאנו, מנכ"ל אוטו איטליה, ציין כי ב-2016 מכרה הסוכנות תשע מכוניות פרארי, יותר מפי שניים מאשר ב-2015, שבה נמסרו ארבע מכוניות פרארי. לדבריו, ב-2017 יגדל המספר עוד יותר. בשנה החולפת רכשו 8 ישראלים פרארי 488, עם מנוע 3.9 ליטר והספק של 670 כ"ס, במחיר התחלתי של 2.3 מיליון שקל. בנוסף נמכרה גם פרארי קליפורניה T אחת, עם מנוע 3.9 ליטר והספק של 560 כ"ס, שנמכרת במחיר בסיסי של 2.1 מיליון שקל.
אבל פרארי אינה לבד. שנת 2016 הייתה שנת שיא במכירת מכוניות סופר-יוקרה. אסטון מרטין אמנם ירדה במסירות מ-18 ל-13, אבל מכרה בכל זאת שבע מכוניות מדגם ראפיד-S (נפח של 6.0 ליטר, הספק 560 כ"ס), הדגם היחיד שלה עם 4 דלתות, שמחירו לפני תוספות עומד על 1.9 מיליון שקל. בנוסף נמכרו שתי מכוניות מדגם ואנקוויש, ספינת הדגל של אסטון (6 ליטר, 576 כ"ס, 2.4 מיליון שקל ומעלה).
מרצדס מסרה 6 מכוניות AMG GT, (מנוע 4.0 ליטר, 462 או 510 כ"ס), במחיר של 1.4-1.6 מיליון שקל. עוד נמכרו 5 מכוניות S-קלאס מייבאך, S500 ו-S600, (מנועי 4.7 או 6 ליטר, 455 או 530 כ"ס) במחיר התחלתי של 1.4 עד 1.8 מיליון שקל. אבל ההפתעה הגדולה היא 14 דגמי S63 AMG, הגרסה הספורטיבית של ה-S קלאס (4.4 ליטר, 585 כ"ס), שמחירן הבסיסי עומד על 1.44 מיליון שקל.
פורשה מכרה 911 טורבו אחת ו-911 GT3 אחת, האחרונה עם מנוע 4,000 סמ"ק, 500 כ"ס ומחיר בסיסי של 1.76 מיליון שקל.
הכתבה התפרסמה במקור ב"ידיעות אחרונות"