שתף קטע נבחר

 

תנ"צ בדימוס טס נמוך מאוד וקרע כבל: "סיכון מיותר"

משרד התחבורה פרסם את דו"ח חקירת התאונה האווירית שבמהלכה מטוס קל טס בגובה 8 מטרים מעל מטיילים בערבה וקרע כבל מתח גבוה: "יכול היה להסתיים בתאונה קשה ומיותרת"

 

הטיסה המסוכנת מעל הג'יפים    (צילום: דני קוקו, מגזין סמרט-לייף)

הטיסה המסוכנת מעל הג'יפים    (צילום: דני קוקו, מגזין סמרט-לייף)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"יכול היה להסתיים בתאונה קשה ומיותרת": חוקר התאונות הראשי במשרד התחבורה פרסם אתמול (ג') את דו"ח החקירה החמור על התאונה האווירית, שבמהלכה מטוס קל מסוג אולטרה לייט טס בגובה מטרים ספורים מעל קבוצת מטיילים בערבה, ופגע בקו מתח גבוה של חברת החשמל וקרע אותו. את המטוס הטיס קצין משטרה בכיר בדימוס בדרגת תת-ניצב. מאז האירוע נפתח נגדו הליך ברשות התעופה האזרחית ונאסר עליו לטוס. תיעוד האירוע פורסם לראשונה ב-ynet.

 

האירוע החמור התרחש במהלך ראש השנה באוקטובר האחרון, אז טייס מטוס אולטרה לייט ניסה ככל הנראה להרשים קבוצת מטיילים שהתכוננו לצאת לטיול ג'יפים בנחל חצבה שבערבה. כאשר היו ליד רכבי השטח שלהם, הופיע לפתע המטוס הקל מעליהם, והחל לבצע גיחה בגובה נמוך מאוד, עד שבשלב מסוים פגע אחד מגלגליו בקו מתח גבוה של חברת החשמל וקרע אותו.

המטוס רגע לפני שפגע בכבל החשמל (צילום: דני קוקו, מגזין סמרט-לייף) (צילום: דני קוקו, מגזין סמרט-לייף)
המטוס רגע לפני שפגע בכבל החשמל(צילום: דני קוקו, מגזין סמרט-לייף)

לאחר האירוע, דיווחו המטיילים למשטרה על האירוע, והם עדכנו מיד את גורמי התעופה האזרחית ואת חברת החשמל. מדו"ח האירוע עולה כי המטוס חלף כ-8 מטרים בלבד מעל קבוצת המטיילים.

 

מדו"ח החקירה של האירוע, שאותו הגדיר יצחק רז, החוקר הראשי במשרד התחבורה, כ"תאונה", עולה כי הטייס חשב תחילה שפגע בציפור, ולכן לא דיווח בזמן אמת לגורמים הרלוונטיים. הטייס בן ה-62 הטיס באותו הבוקר את נכדיו של חברו, בגילאי 13 עד 16, לכמה טיסות בערבה כחלק מחופשת ראש השנה, ובמהלכן התרחשה התקרית שהייתה יכולה להסתיים באסון.

פגע בקו מתח גבוה. המטוס שהיה מעורב בתאונה (צילום: מוטי שווימר) (צילום: מוטי שווימר)
פגע בקו מתח גבוה. המטוס שהיה מעורב בתאונה(צילום: מוטי שווימר)

לאחר שפגע בכבל החשמל, ולמרות שניכרו סימני פגיעה בפרופלור של המטוס לאחר הנחיתה, החליט הטייס לצאת לטיסה נוספת, ואף לטוס בסיום הטיסות למנחת ראשון לציון. למרות שעודכן בזמן אמת על ידי גורם משטרתי כי ייתכן ופגע בכבל חשמל, נמנע הטייס מלדווח לחוקר הראשי, שאיתר את הטייס לבדו לאחר שעודכן על האירוע מראש המשמרת בנתב"ג ומגורמי השטח, בהם מד"א, משטרה ויחידת החילוץ ערבה.

 

"רק כפסע היה בין תוצאת האירוע בפועל לבין האפשרות שהאירוע היה מסתיים בתאונה קשה ומיותרת", קבע רז, שציין כי ההנמכה הייתה סיכון מיותר ולא חוקי שעלול היה לפגוע בקבוצת המטיילים. "ההחלטה לצאת לסבב טיסה שלישי לאחר הפגיעה והחזרה למנחת בראשון לציון, לאחר הדיווח שיש אפשרות שהמטוס פגע וקרע כבל חשמל, הן בעייתיות ואינן עולות בקנה אחד עם גישה בטיחותית", הוסיף.

 

בשיחה עם ynet הביע הטייס צער על האירוע ואמר כי הוא מקווה שיותר לו לחזור לתחביב האהוב עליו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דני קוקו, מגזין סמרט-לייף
"יכול היה להסתיים בתאונה קשה ומיותרת"
צילום: דני קוקו, מגזין סמרט-לייף
מומלצים