הניסוי האוטונומי של ב.מ.וו, מובילאיי ואינטל עולה על הכביש
החברות השותפות במיזם הרכב האוטונומי יעלו במהלך השנה כמה עשרות מכוניות מבחן על כבישים ציבוריים באירופה וארה"ב. ב.מ.וו תספק מכוניות מסדרה 7, מובילאיי ואינטל יספקו טכנולוגיה
ב.מ.וו, מובילאיי ואינטל הכריזו היום (ד') כי במהלך השנה יעלו על כבישי אירופה וארה"ב 40 מכוניות מסדרה 7 של יצרנית הרכב הבווארית, כחלק מניסוי רחב היקף לבחינת מערכות אוטונומיות שפותחו בשתי חברות הטכנולוגיה.
המכונית האוטונומית של ב.מ.וו - בסיוע מובילאיי ואינטל
"בחצי השנה האחרונה השגנו התקדמות רבה בעיצוב פתרון מתוחכם לנהיגה אוטונומית בכבישים מהירים ובאזורים עירוניים", אומר פרופסור אמנון שעשוע, המייסד השותף, היו"ר ומנהל הטכנולוגיה הראשי של מובילאיי. לדברי קלאוס פרוליך, חבר הנהלת הפיתוח בב.מ.וו, "צי המכוניות שלנו יבדוק את הטכנולוגיה המשותפת בתנאים אמיתיים. זהו צעד משמעותי לקראת ההשקה של דגם ה-iNEXT הצפוי ב-2021, מכונית ראשונה שלנו שתהיה אוטונומית לחלוטין". מנכ"ל אינטל, בריאן קרזניץ', אמר כי "הקמנו צוות ייעודי בעל יעדים משותפים ברורים ותרבות של חדשנות, גמישות ולקיחת אחריות".
לפני כחצי שנה הכריזו שלוש החברות על שיתוף פעולה במטרה לייצר רכב אטונומי. לפי ההסכם בין החברות, הן מתחייבות לפתח ביחד מערכת שתאפשר נהיגה אוטונומית מלאה או חלקית ותוצע גם עבור יצרניות רכב אחרות. במקביל יסייע השת"פ לב.מ.וו בפיתוח והשקת דגם אוטונומי ראשון, ובמקביל יסייעו השלוש לקבוע תקנים למערכות אוטונומיות.
חלוקת הפעילות בין השלוש מתבצעת באופן טבעי בהתאם לתחומי העיסוק המרכזיים של כל אחת. ב.מ.וו אחראית לבקרת נהיגה ודינמיקה, הערכת בטיחות כולל הרכבת מנוע-הדמיה, אינטגרציה כוללת של רכיבים, ייצור אבות-טיפוס מוטוריים ועוד.
מובילאיי אחראית למעבד עתיר ביצועים וראייה ממוחשבת (EyeQ®5), האחראי לעיבוד ופירוש המידע המתקבל מחיישני ראייה היקפיים, ומהווה פלטפורמת מחשוב מרכזי שתשולב בכל מכונית אוטונומית. אינטל תפתח מרכיבי מחשוב בין הרכב למרכזי נתונים. השלוש ישחררו בשנים הבאות דוגמאות חומרה ועדכוני תוכנה שונים.