תעשיית הרכב פותחת שנה בתערוכת דטרויט
תערוכת הרכב הראשונה בכל שנה אזרחית נערכת בעיר דטרויט שבארה"ב, וגם הפעם יוצגו בה דגמים חדשים וחשובים עבור השוק הישראלי. אלה החשובים שבהם
אודי Q8
אחרי מרצדס, גם אודי רוצה רכב פנאי-קופה כתשובה לב.מ.וו X6 המצליח. בהתאם למיצוב, ה-Q8 מאמץ מראה ספורטיבי בזכות חזית קרבית עם סבכת פסים ענקית, פגוש אגרסיבי עם פתחי אוורור גדולים ומסיטי אוויר ויחידות תאורה צרות ומחודדות. צללית הרכב חושפת גם חישוקי ענק ושמשה אחורית משתפלת לכיוון האחוריים, אם כי בשונה מה-GLE קופה, הוא אינו נראה כהעתק מדויק של צללית ה-X6.
ה-Q8 יתבסס על פלטפורמת MLB-EVO משותפת ל-Q7, ולכן הוא צפוי להצטייד באותן יחידות הנעה; V6 טורבו-דיזל ובנזין עם מגדש-על, דרך V8 דיזל רב-מגדשי בגרסת SQ8 החזקה מכולן, כולל יחידת הנעה היברידית-נטענת. אלו ישודכו לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעת "קוואטרו" כפולה-קבועה.
אינפינטי QX50
רכב הפנאי הקומפקטי של אינפינטי חוגג עשור, ורק כעת ייחשף המחליף, עדיין במעמד "אב טיפוס" לקראת תחילת ייצור אי שם במהלך שנה הבאה. רכב התצוגה זהה (כמעט) ל-QX ספורט שהוצג בבייג'ין, ויהיה ראשון בקו העיצוב החדש של דגמי פנאי מבית אינפינטי. יחידות תאורה צרות ומשולבות לד, סבכה קדמית מודגשת, קו חלונות גבוה, בתי גלגלים מובלטים וידיות פתיחת דלתות מוסלקות מהווים חלק בלתי נפרד מהמתכון הוויזואלי.
ה-QX50 יהיה ראשון לקבל את מנוע הטורבו-בנזין החדש של אינפינטי, עם יחס דחיסה משתנה VC-T (ר"ת Variable Compression-Turbocharged). הוא מפיק 270 כ"ס ו-39.8 קג"מ, 5 כ"ס ו-5.6 קג"מ יותר מה-V6 בנפח 3.5 ליטר אותו יחליף. לדברי היצרנית, הוא מציע ביצועים טובים יותר, אופי פעולה חלק ושקט בדומה ל-V6, ובו בזמן הוא חסכוני ב-27% ממנוע טורבו-בנזין בנפח מקביל - וצנוע משמעותית מה-V6 היוצא.
הונדה אודיסי
דגם חדש לאחד מדגמי המיניוואן הפופולאריים בצפון אמריקה, עם כ-2.5 מיליון יחידות שנמכרו בשני העשורים האחרונים, יוצג בגרסת אב-טיפוס המלמד על קו עיצובי חדש. הדור החמישי צפוי להיות דינמי משמעותית מקודמיו, אם כי הונדה מבטיחה - איך לא - שזה לא יקרה על חשבון שימושיות ומרווח לנוסעים. כבעבר, גם הוא ירד מפס ייצור במפעל באלבמה, אך לראשונה עשוי להגיע לישראל בשנה הבאה.
הונדה מצהירה כי האודיסי יציע את מערכות הבטיחות והבידור המתקדמות ביותר. יחידת ההנעה המתקדמת תגיע מדגם הפנאי פיילוט, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, 280 כ"ס ותיבת 9 הילוכים אוטומטית.
טויוטה קאמרי
דור חדש לקאמרי, אחת המכונית הפופולאריות בצפון אמריקה בשנים האחרונות, ייחשף בתערוכה ויבוסס על פלטפורמת GNGA המודולארית החדשה (ר"ת Toyota New Global Architecture) של היצרנית המשותפת לפריוס ול-CH-R החדש. עם חלקי מרכב מאלומיניום על-מנת להפחית את המשקל העצמי ולקצץ בתצרוכת הדלק ופליטת המזהמים, מבלי לוותר על הביצועים.
תמונות ריגול שונות שהתפרסמו מציגות מרכב בעל מאפיינים דינמיים מבעבר, בין היתר בזכות יחידות תאורה קדמיות צרות ומחודדות, סבכה קדמית בולטת ופתחי אוורור גדולים בפגוש הקדמי. מאחור יש מסיט אוויר בקצה תא המטען ורביעיית מפלטים מובנית בפגוש האחורי. הקאמרי תצויד במנוע טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (מוכר מלקסוס NX) כמו-גם יחידת V6 אטמוספרית בנפח 3.5 ליטר ויחידת הנעה היברידית. טרם ידוע מועד נחיתה משוער של המשפחתית הגדולה בארץ.
לקסוס LS
דור חדש לספינת הדגל והמכונית הראשונה של יצרנית הפרימיום היפנית-אמריקאית הוא תמיד חגיגה גדולה, בעיקר בארה"ב עבורה הוקמה חטיבת היוקרה של טויוטה. ל-LS תפקיד מאד ברור גם אם רחוק מלהיות פשוט - התמודדות עם מכוניות-על בדמות מרצדס S קלאס, ב.מ.וו סדרה 7 ואודי A8, פאר תעשיית הרכב כיום. ה-LS החדשה צפויה לאמץ את קו העיצוב הנוכחי של היצרנית, כולל סבכת "שעון חול" ענקית בחזית ויחידות תאורה צרות וארוכות.
אך נדמה כי עיקר תשומת הלב של היצרנית תופנה לתא הנוסעים, שכן ה-LS היוצאת בעיקר הרגישה מיושנת מאד מול מתחרותיה. בהתאם, תא הנוסעים וסביבת הנהג החדשים צפויים להיות מקוריים ואיכותיים משמעותית מהדגם היוצא.
ה-LS תתבסס על פלטפורמת GA-L המשותפת גם למכונית הקופה LC, וצפויה להציע יכולת דינמית מאד גבוהה, בהתאם לכיוון אליו פונה היצרנית כולה. יחידות ההנעה ינועו בין V8 אטמוספרי בנפח 5.0 ליטר עם 471 כ"ס ותיבת 10 הילוכים אוטומטית, לגרסה היברידית המשלבת בין מנוע V6 בנפח 3.5 עם מנוע חשמלי (359 כ"ס) בשידוך לתיבה הילוכים רב-שלבית (שילוב בין תיבה רציפה לארבעה הילוכים אוטומטית "רגילה").
מרצדס GLA
רכב הפנאי הקומפקטי של מרצדס המתבסס על ה-A קלאס, עבר מתיחת פנים קלה ויוצג לראשונה בדטרויט. השינויים העיצוביים יתרכזו ביחידות תאורה שונות, סבכה קדמית מודגשת ופגוש חדש ואגרסיבי יותר. בתא הנוסעים יוצע מסך תצוגה עם צימוד לסמארטפון דרך מערכת Apple CarPlay ו-Android Auto ומצלמת 360 היקפית.
היצע מנועי טורבו-בנזין צפוי לעבור בירושה מהדגם הנוכחי - 1.6 ליטר עם 156 כ"ס ב-GLA200 ו-2.0 ליטר עם 211 כ"ס ב-GLA250, שניהם ישודכו לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית בגרסת הבסיס, וכפולה-קבועה בבכירה. בישראל הוא ינחת באמצע 2017.
קיה GT
ה-GT היא מכונית סדאן-ארבע-דלתות חדשה של קיה שתנסה להתחרות במיטב התוצרת הגרמנית, ותמוקם מול ב.מ.וו 340, אודי S4 ומרצדס C450. יש לה מנוע V6 בנפח 3.3 ליטר כפול מגדשי טורבו עם כ-365 כ"ס, והנעה לגלגלים האחוריים, שהופכים אותה לדגם המהיר ביותר של החברה מאז ומעולם, עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות ומהירות מירבית של 244 קמ"ש.
בקדימונים שהפיצה היצרנית טרום ההשקה, הצהירה קיה כי חלק ניכר מפיתוח המכונית נעשה על מסלול הנורבורגרינג, ובכך רומזת ליכולות דינמית גבוהה לפחות כמו המתחרים. עוד לא ברור האם ה-GT תעשה עליה לישראל.
פולקסוואגן טיגואן אולספייס
הגרסה המוארכת לטיגואן החדש - שעדיין לא הגיע לישראל - מציעה מקום לשבעה נוסעים תודות לשורת מושבים שלישית, כתשובה יוקרתית למיצובישי אאוטלנדר, ניסאן אקסטרייל וסקודה קודיאק. לאולספייס בסיס גלגלים ארוך בכ-11 ס"מ ואורך כללי שצמח ב-22 ס"מ בהשוואה לטיגואן הרגיל, ואילו תא המטען יציע נפח של 520 ליטר, בדומה לגרסה הרגילה.
היצע המנועים יהיה דומה לטיגואן, כולל טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר עם 125 או 150 כ"ס, ו-2.0 ליטר עם 180 או 220 כ"ס, אשר יחוברו לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית או כפולה. מצ'מפיון, יבואנית המותג לישראל, נמסר ל-ynet כי הטיגואן הרגיל יגיע ככל הנראה בתחילת הרבעון השני של השנה. מה על האולספייס? כדאיות הייבוא תיבחן לדברי היבואנית עם תחילת שיווק הגרסה האירופאית.
שברולט טראוורס
הדור השני לרכב הפנאי הגדול של שברולט ייחשף בדטרויט כשמונה שנים לאחר הצגת הטראוורס הנוכחי, ויגיע לישראל בסוף השנה. הוא צפוי לשמור על קווי העיצוב של קודמו, אבל מבטיח להציע את מרווח הרגליים בשורה השלישית הטוב בקטגוריה, יחד עם תא המטען הגדול ביותר.
הטראוורס יתבסס על פלטפורמת C1XX החדשה ויהיה לפי הערכות קל מקודמו בכ-130 ק"ג. בהיצע המנועים יככבו V6 בנפח 3.6 ליטר מהדגם היוצא, שיקבל הפעם מערכת לניתוק חלק מאספקת הדלק לחלק מהמזרקים בעומס נמוך, על-מנת לצמצם את צריכת הדלק ופליטת המזהמים. עוד בהיצע - מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין מודרני.