יאהו תשנה את שמה, מריסה מאייר תעזוב
מנכ"לית החברה, שהצהירה בעבר שתישאר ביאהו לאחר השלמת המכירה לחברת ורייזון, תעזוב את תפקידה עם השלמת העסקה. שם החברה יהפוך לאלטבה
ענקית הטכנולוגיה שהוקמה ב-1995 תשנה את שמה: חברת "יאהו" הודיעה הלילה (יום ג') כי תשנה את שמה ל"אלטבה" וכי המנכ"לית, מריסה מאייר, תפרוש מתפקידה בדירקטוריון החברה לאחר השלמת העסקה עם חברת "ורייזון".
בחודש יולי הודיעה ורייזון כי היא רוכשת את יאהו ב-4.83 מיליארד דולר.
עם ההודעה על הרכישה כתבה מאייר, שלא הצליחה להרים את החברה לגבהים בהם הייתה בעבר, לעובדי החברה כי היא מתכננת להישאר ביאהו ולעבוד בשיתוף מנכ"ל AOL טים ארמסטרונג. אך לפי ההודעה הלילה נראה כי היא תעזוב.
עסקת המכירה עומדת בחודשים האחרונים בסימן שאלה, לאחר שיאהו הודתה בחודש שעבר כי יותר ממיליארד חשבונות משתמשים של החברה נפרצו באוגוסט 2013. לפני כארבעה חודשים אישרה החברה כי האקרים פרצו לשרתים גם בסוף שנת 2014 וגנבו מידע מ-500 מיליון חשבונות בפריצה אחרת.
בנוסף למאייר, המכהנת בתפקיד מאז יולי 2012, יפרשו חמישה בכירים נוספים בחברה כשהעסקה עם ורייזון תיחתם באופן סופי. כך נכתב בהודעת החברה שפורסמה הלילה. יתר הדירקטורים בחברה, ביניהם אריק ברנדט, ימשיכו לנהל את החלקים שלא כלולים בעסקה, ואלטבה תהפוך לחברת אחזקות.
יאהו הייתה חלוצה של ממש בעולם האינטרנט והטכנולוגיה, ובשיאה, בימי בועת הדוט.קום העליזים של שנת 2000, עמד שווייה על 125 מיליארד דולר. המכירה לוורייזון שמה קץ לשנים שבהן דישדשה יאהו במקום ולא הצליחה, חרף מאמצים אדירים, לחזור להיות רלוונטית ולתת פייט של ממש לגוגל ולפייסבוק.
מאייר הייתה מינוי שהסעיר את ענף הטכנולוגיה ואת העולם כולו: מתכנתת ומנהלת מבריקה וצעירה מאוד שהפכה לאחת מבכירות גוגל, וגם לא היססה להצטלם בלבוש אופנתי למגזינים נחשבים. מאייר לא הפסיקה לייצר כותרות: מיד לאחר המינוי חשפה שהיא בהיריון מתקדם - ולקחה חופשת לידה של שבועיים בלבד, מהלך שגם הוא חולל סערה, כמובן. בדצמבר 2015 היא ילדה תאומים.
מאייר נכנסה בסערה לתפקיד, פיטרה בכירים וביטלה תוכניות רה-ארגון. בהתחלה זה דווקא נראה טוב: היא הכריזה על הטבות לעובדים נוסח גוגל, כמו סמארטפון חדיש לכל עובד ומזון חינם בקפיטריה (מה שהוביל בימים הראשונים להסתערות רבתי על דוכני המזון בקמפוס החברה, שכן העובדים למודי האכזבות חששו כי ההטבה תבוטל עד מהרה). היא רכשה עשרות סטארטא-פים כדי ליהנות מהכישרונות שעומדים בראשם. היא רכשה את טאמבלר, רשת בלוגים פופולרית, ב-1.1 מיליארד דולר, והובילה השקת גרסה מחודשת לשירות התמונות פליקר. האפליקציות השונות של יאהו זכו לגרסאות חדשות ולשבחים. המנייה עלתה, וכך גם מספר המשתמשים. לרגע נראתה יאהו כאילו נוערה ממנה תדמית הדינוזאור העייף.
בסופו של דבר אפילו מאייר לא הייתה יכולה להציל את יאהו. רכישות הענק, בראשן טאמבלר, לא הוכיחו את עצמן. השקעותיה בתחום החיפוש, המובייל והווידיאו לא הובילו לגידול מספיק במספר המשתמשים או בהכנסות. בשורה התחתונה - היא לא החזירה את יאהו למסלול ההצלחה. בסופו של דבר, תחת לחץ בעלי המניות הגדולים, התקבלה בדירקטוריון ההחלטה למכור את יאהו למרבה במחיר.