טויוטה יאריס עם שרירים, אבל לא בישראל
טויוטה חושפת גרסת ספורטיבית ליאריס עם מראה קרבי ו-210 כ"ס, ותנסה להתמודד בקטגוריה הנשלטת בידי יצרניות אירופאיות
אחרי שנים של הבטחות, תחשוף טויוטה בתערוכת ז'נבה הקרובה גרסה ספורטיבית אמיתית ליאריס. הסופר-מיני היפנית תצויד במנוע בנזין מוגדש המפיק 210 כ"ס, נתון שיציב אותה מול סוללת מתחרות אירופאיות - למשל רנו קליאו RS, פיז'ו 208 GTI, אופל קורסה OPC, פורד פיאסטה ST ואחרות - ותיקות ומרשימות. מיוניון מוטורס, יבואנית המותג לישראל, נמסר כי היאריס הספורטיבית לא צפויה להגיע לישראל.
טויוטה WRC
טויוטה לא מפרסמת בינתיים כל נתון טכני אודות המכונית, פרט להספק המנוע ולעובדה שהיא תוצע במרכב 3 דלתות בלבד. זאת בשונה מהמקובל בקטגוריה, בה דווקא דגמי 5 דלתות השימושיים יותר, נהנים מפופולאריות. בתמונות שנחשפו זוכה היאריס בפגוש קדמי אגרסיבי יותר עם מסיטי אוויר בקצוות, חישוקים קלים ונמוכי חתך ומפלט גדול במרכז הפגוש האחורי. וכמובן, ספוילר אדיר ממדים בקצה דלת תא המטען.
למרות שהיאריס היא מהוותיקות בקטגוריה וצפויה להיות מוחלפת בקרוב, הצגת הגרסה הספורטיבית מגיעה במקביל לחזרתה של טויוטה ל-WRC, אליפות העולם בראלי. זאת כ-18 שנים לאחר שנטשה את האליפות ב-1999. קבוצת המירוצים של טויוטה תנוהל על-ידי טומי מאקינן (4 פעמים אלוף העולם ב-WRC בשנות התשעים) הפיני, עם נהגי קבוצה בני ארצו; יארי-מאטי לאטבלה (מתחרה ב-WRC מאז 2002) ויוהו הנינן (אלוף ה-IRC ב-2010).
טויוטה יאריס