מנהרות הראל נפתחו לשני הכיוונים: הבטחה ל-35 דקות מירושלים לתל אביב
בשלב הראשון נפתחו לתנועה שני נתיבים מתוך שלושה במנהרות בגשר מוצא החדש. בחודשים הקרובים ייפתח נתיב נוסף, וכן הגשרים וכביש חדש. האם יזכו הנהגים להקלה משמעותית בעומסי התנועה בדרך לירושלים וממנה?
משטרת התנועה פתחה הבוקר (יום ו') את כביש 1 מחדש ובכך נחנכו מנהרות הראל לשני הכיוונים - שצפויות לקצר על פי משרד התחבורה את זמן הנסיעה בין ירושלים לתל אביב ל-35 דקות בלבד, תוך ביטול סיבוב מוצא הידוע לשמצה כ"סיבוב המוות".
בשלב הראשון נפתחו לתנועה שני נתיבים מתוך שלושה לכל כיוון נסיעה. בחודשים הקרובים עם השלמת העבודות, ייפתח נתיב נוסף, וכן הגשרים והכביש החדש. כבר עכשיו צפויים הנהגים להקלה משמעותית בעומסי התנועה בדרך לירושלים וממנה. פרויקט המנהרות כולל שתי מנהרות באורך 800 מטרים ושלושה נתיבי נסיעה. עלות כל פרויקט שדרוג כביש 1 החדש נאמדת בכ-2.5 מיליארד שקלים.
אך לא כולם חוגגים. בשבוע שעבר עתרו לבג"ץ תושבים ממבשרת ציון בדרישה לצו מניעה לפתיחת המנהרות, כיוון שלטענתם אין פתרון לסגירת מסוף האוטובוסים במחלף, המשרת אלפי תושבים. עתירתם נדחתה על הסף. השופט דנציגר נימק זאת ב"שיהוי כבד שנפל בהגשתה", וקבע כי בפרויקט כה מורכב, שבו ההחלטות מתקבלות שנים וחודשים רבים מראש, אין שום הצדקה לעתירה של הרגע האחרון.
בטקס חגיגי של חנוכת הכביש שנערך אתמול במנהרות הראל השתתפו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ ומנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ.
שר התחבורה ישראל כץ אמר: "היום תיפתחנה המנהרות וגשרי מוצא לשני הכיוונים. תוך כמה חודשים יהיו שלושה נתיבים והתנועה תזרום בצורה מהירה יותר. בפסח בשנה הבאה נזמין כל מי שכאן ואחרים לפתיחת קו הרכבת המהירה בירושלים, שיאפשר להגיע תוך 28 דקות, חצי שעה עם עצירה בנתב"ג. אנחנו מתכוונים להאריך את הקו עד הכותל עצמו. אדם יוכל לרכוש כרטיס, לטוס, להגיע לנתב"ג, לעלות לרכבת וב-20 דקות להגיע לכותל. לפני שמונה שנים זה היה חזון, עכשיו אלו דברים שקורים".
מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ הוסיף: " כביש 1 החדש הוא אחד מהפרויקטים החשובים שביצעה החברה לנסיעה בטוחה יותר, בין היתר על ידי בניית מנהרות הראל והגשר החדש במקום סיבוב מוצא".