סוכנות ביטוח נקנסה ורישיונה נשלל בעקבות הונאת מבוטחים
יותר מ-120 תלונות של מבוטחים הוגשו כנגד סוכנות הביטוח "בינה", בין הייתר על הונאה והטעייה מכוונת. רישיונה של הסוכנות, שרשמה הכנסות של מיליוני שקלים, נשלל למשך שנתיים והוטל עליה עיצום כספי של מיליון שקל
בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר לממונה על שוק ההון לשלול את רישיונה של סוכנות הביטוח בינה מתל אביב ולהטיל עליה קנס של מיליון שקל, בעקבות הונאת עשרות מבוטחים.
בעקבות יותר מ-120 תלונות שהוגשו כנגד הסוכנות וכנגד בעליה, למעלה ממחציתן בין השנים 2010-2015, החלה רשות שוק ההון לערוך ביקורת בסוכנות. הביקורת העלתה כי הסוכנות מטעה בתיאור עסקאות ביטוח ואף רכשה עבור המבוטחים פוליסות ללא ידיעתם והסכמתם.
עוד התברר כי הסוכנות הפעילה מוקד טלפוני על ידי עובדים ללא רישיון מתאים. הרשות האזינה לעשרות שיחות מכירה שערכה הסוכנות ללקוחותיה ומצאה כי בשיחות רבות בוצעה הטעייה חמורה של מבוטחים במטרה לשכנעם לרכוש פוליסות ביטוח. המוכרנים הונחו למכור פוליסות תוך הטעיית הלקוחות באמצעות תסריטי שיחה מובנים.
הטעיית המבוטחים נעשתה בדפוסי פעולה שונים: הסוואת מטרת השיחה מהלקוח, העברת נתונים מוטעים ללקוח, טשטוש דרישת אישור תשלום עבור המוצר החדש, הטעיית הלקוח לגבי סכום הפרמיה החודשית, הקראת הצהרת בריאות ללא הקדמה וללא הסבר מלווה והימנעות ממתן תשובות ישירות ועוד. השיחות נמצאו מטעות ומשקפות התנהגות שאינה חוקית ושאינה הולמת התנהגות בעל רישיון. השיחות גרמו לנזק של ממש ללקוחות ומבוטחים.
כאמור, בעקבות הבדיקה החליטו ברשות לקנוס את הסוכנות ולשלול באופן זמני את רישיונה, אך זו ערערה לבית המשפט המחוזי על ההחלטה.
סוכנות הביטוח בינה הוקמה בשנת 2002 על ידי רם רוזנטל כעסק משפחתי שהכפיל את מכירותיו בשנים האחרונות. ברשות שוק ההון מציינים כי לא מן הנמנע שהגידול במכירות נובע משימוש מאסיבי ומובנה בשיטות מכירה פסולות באמצעות המוקד הטלפוני. ביום בו החלה הביקורת מטעם רשות שוק ההון, העסיקה הסוכנות למעלה מ-50 עובדים והיקף הכנסותיה הסתכם במיליוני שקלים.
רמי רוזנטל, מנכ"ל סוכנות בינה, מסר בתגובה: "החלטת המפקחת על הביטוח לוקה, יש בה פגמים רבים ובימים הקרובים נערער לבית המשפט העליון". החברה שכרה את שירותיו של עו"ד אילן בומבך לנושא.
צילום: shutterstock
מומלצים