שתף קטע נבחר
 

כך תהפכו בקלות את העסק לדיגיטלי

תהליך הכנסת טכנולוגיה מתקדמת לעסק יכול להיתפש כמהלך יקר ומורכב. אבל בעזרת כמה צעדים פשוטים אפשר להצטרף אל העולם המודרני ותוך כדי להפיק תועלות מעלייה ברווחים, התייעלות ושירות לקוחות משופר. ברוכים הבאים למאה ה-21. מדריך

דיגיטל זו לא מילה גסה. גם אם התהליך נשמע ארוך ובזבזני - להלן כמה צעדים פשוטים שיכולים לשדרג את הטכנולוגיה בעסק שלכם ולגרום לכם להרוויח יותר. התפתחויות טכנולוגיות דורשות מארגונים רבים להדביק את הקצב, לתת מענה מהיר ללקוח ובעיקר להיות קשובים לשינויים. האינטרס לעשות שימוש בדיגיטל הוא ברור: עלייה ביעילות, גידול ברווחים ושירות לקוחות משופר.

 

מדריכים נוספים בערוץ הקריירה

כך תשמרו על דיסקרטיות בחיפוש עבודה

כך תהפכו את מקום העבודה לירוק ומגובש יותר

להפוך את אתר העסק לנגיש לבעלי מוגבליות

 

בין החסמים העיקריים לתהליך הפיכת עסק לדיגיטלי, נמצאים החששות על העלויות הגבוהות שכרוכות במהלך, הטכנולוגיה המורכבת והאם הדבר יהיה רלוונטי לחברה.

מנגד, מחקרים קובעים קבע כי רווחיהם של ארגונים דיגיטליים גבוהים עד 26% יותר מאלו הנחשבים ל"מתחילים בתחום".

 

אז מה מעסיק צריך לעשות על מנת שהחברה תהפוך לארגון דיגיטלי? הנה שמונה טיפים שיסייעו לבעלי העסקים לערוך את השינוי בצורה הנכונה ביותר:

 

מיפוי כל הנכסים הדיגיטליים הקיימים בארגון: למרבית הארגונים ישנם נכסים דיגיטליים, דוגמת אתר או דף בפייסבוק, שנולדו "על הדרך" ומהווים בסיס טוב למימוש הזדמנויות, וניתן להגיע איתם להישגים ראשוניים ומהירים.

 

אימוץ תרבות "זריזה": ניהול פרויקטים או מוצרים שניתן להוציא לפועל במהירות. גישה זו מאפשרת להגיע לתוצאה ראשונית באופן חסכני ולבצע שינויים מהירים, בהתאם לתגובות מהשטח.

 

מעבר ל"ארגון מונע מנתונים": עסק דיגיטלי אינו רק כזה שיש לו אפליקציה, אלא בעיקר חברה שמשתמשת בטכנולוגיה ככלי לקבלת החלטות. הדיגיטל מאפשר להשיג נתונים מדוייקים, אובייקטיבים ונרחבים על פעילות הארגון ותגובות הלקוחות. בתחילה, כדאי למפות את המדדים העסקיים שאותם רוצים לנטר ואחר כך להסיק מהם את המסקנות.

   (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)
 

מיקוד בחוויית הלקוח: חוויית הלקוח היא שהקובעת את הצלחת הארגון במכירה, שירות ושימור לקוחות. יותר מכך, מחקר של חברת הייעוץ העסקי Accenture, העלה כי 56% מהלקוחות רואים בחוויית הלקוח גורם חיוני להצלחה. כדי להבטיח שהארגון שלכם מציע את החוויה הטובה ביותר ללקוח, כדאי למנות גורם בארגון שיהיה אחראי על התחום כולו - מתהליכי המכירה ועד השירות לאחר קניית המוצר.

 

שילוב שירותי ענן מתקדמים: ארגון מוצלח חייב לשלב את הכלים המתקדמים ביותר. כיום יש היצע גדול, עשיר ומצוין של כלי שיווק דיגיטליים ומערכות איסוף וניתוח נתונים. עסק שרוצה להצליח, מאמץ תחילה את הכלים עם מינימום השפעה על מערך המחשוב הקיים ורק בהמשך מבצע שינוי מלא במערכות.

 

שילוב מומחים בדיגיטל: מעבר לארגון דיגיטלי אינו אומר זניחה של לב העסק, מומלץ לשלב מומחים שיסייעו לארגון להזניק פרויקטים ותהליכי התחדשות, ולמנות מוביל מתוך הארגון שיוכל לקשר את מאמצי הדיגיטל לעבודה עצמה.

 

הגדרת תפקידים חדשים: בסופו של דבר, עידן הדיגיטל מביא עמו שינויים ותוספות למבנה הארגוני. כיום קיימים תפקידים חדשים כגון CDO (מנהל הדיגיטל בארגון), חבר הנהלה בכיר שיכול לייעץ למנכ"ל ולקבל מנדט מההנהלה לעשות שינוי כלשהו בעסק כולו.

 

עידוד חדשנות: הדיגיטל מביא הזדמנויות להמציא את העסק מחדש. כדי למצות את הפוטנציאל צריך לאפשר דיון פתוח וחשיבה יוצרת. החדשנות לא פעם מובילה לפעילות שנבנית לצד הארגון, היא יכולה להתפתח בזריזות ולהוות מנוע צמיחה חדש, עסק חדש לגמרי או שיפור שיוטמע בעסק המרכזי.

 

לסיכום, השינויים הדיגיטליים בעולם מתרחשים בקצב מסחרר. על מנת להדביק את הקצב של השינויים הטכנולוגיים ולא להישאר מאחור, בעלי העסקים צריכים לערוך מהפך דיגיטלי שיסייע לארגון לשמור על חדשנות, יצירתיות ובעיקר רווחיות.

 

הכותב הוא מנכ"ל חברת IdeoDigital המתמחה בפתרונות דיגיטלים לעסקים,  ידבר אודות שינויים טכנולוגיים בארגונים בוועידת GO Mobile 2017 של חברת מידע כנסים, אשר תתקיים ב-25.1

פורסם לראשונה 23/01/2017 23:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
לשימוש מקומונים בלבד! אילוסמיינט הייטק היי טק היי-טק סטארט אפ
צילום: Shutterstock
מומלצים