שתף קטע נבחר

 

בקשה לייצוגית: הבנק גובה עמלת דואר רשום על מכתב רגיל

לטענת התובע, בנק הפועלים גובה עמלה על הודעה בגין חריגה ממסגרת האשראי, הכוללת גם הוצאות דואר רשום, בעוד בפועל נשלח מכתב רגיל. סכום התביעה: 2.5 מיליון שקל

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה אתמול (ב') לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כנגד בנק הפועלים בטענה כי הבנק שולח התראות שונות ודברי דואר ללקוחות באמצעות דואר רגיל, אך מחייב אותם בעבור דואר רשום.

 

על פי כתב התביעה, התובע - לקוח שחרג ממסגרת האשראי, קיבל הודעה שעליו לכסות את החריגה. את ההודעה שלח הבנק לביתו של התובע באמצעות דואר רגיל, אלא ששבועיים אחר כך גילה שהבנק חייב אותו בעמלת משלוח דואר רשום.

 

עלות משלוח דואר רגיל עומדת על 2.20 שקלים, בעוד עלות משלוח דואר רשום עומדת על 11.80 שקלים. לטענת התובע הסיפור הזה חזר על עצמו מספר פעמים, כאשר הבנק מחייב אותו בעמלת דואר רשום עבור הודעות דומות שנשלחו אליו בדואר רגיל.

 

"כאשר בנק שולח ללקוחותיו דברי דואר, הוא רשאי לעיתים לגבות מהם עמלה בגין הוצאות צד שלישי (לדוגמה, משלוח בדואר), אולם ברור שכאשר דבר הדואר נשלח בדואר רגיל, הבנק אינו רשאי לגבות עמלת שליחה בדואר רשום, היקרה כמעט פי חמישה", נכתב.

 

התובע, באמצעות עורכי הדין ישי זילברברג ולירן דדו, מציין כי בגין ההודעה שנשלחה  אודות חריגה ממסגרת האשראי, נהגו הבנקים עד יולי 2015 לגבות עמלות מופרזות בסך עשרות שקלים. בעקבות הוראה חדשה של הפיקוח על הבנקים, נכנסה העמלה תחת פיקוח ונקבע שהיא תעמוד על 5 שקלים, כאשר סכום זה כולל גם את עלות משלוח ההודעה.

 

לדבריו, בנק הפועלים כפי שנטען, מצא דרך להגדיל את העמלה המפוקחת, באמצעות גביית עמלת משלוח דואר רשום בנוסף, וכך במקום 5 שקלים הוא גובה עבור משלוח ההודעה 16.80 שקל.

 

התובע החליט כאמור להגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית כנגד הבנק בדרישה לחדול מהגבייה האסורה ולהשיב ללקוחות הבנק את העמלה שנגבתה מהם. על פי הערכה ראשונית מדובר בסכום כולל של כ-2.5 מיליון שקל.

 

מבנק הפועלים נמסר בתגובה: "התביעה לא נמסרה לבנק ולפיכך אי אפשר להתייחס לעובדות ולטענות שפורטו על ידיכם".

 


פורסם לראשונה 23/01/2017 14:11

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים