שתף קטע נבחר

 

כ-2 מיליון סינים עוקבים אחרי ישראל

אתר שגרירות ישראל בסין ברשת החברתית וויבו הוא הפופולרי ביותר מכל השגרירויות הזרות: לישראל פי 2 יותר עוקבים מארה"ב

התקשורת הסינית מהללת. השגרירויות הזרות בסין לא מבינות איך היא עושה את זה.  שגרירות ישראל בסין מככבת במקום הראשון ברמת הפופולריות של השגרירויות הזרות ברשת החברתית הסינית (וויבו), שבה רשומים 600 מליון סינים וגולשים באופן פעיל "רק" 300 מליון.

 

לדף של שגרירות ישראל בסין יש 1.9 מיליון עוקבים בסין. במקום השני ורחוק מאוד מישראל שגרירות קנדה עם 1.13 מיליון עוקבים; שגרירות ארה"ב בסין מדורגת במקום השלישי עם 1.035 מליון עוקבים - כמעט מחצית מישראל. במקום הרביעי נמצאת שגרירות ברזיל עם חצי מליון עוקבים ובמקום החמישי שגרירות יפן עם פחות מחצי מליון עוקבים. במקום השישי דרום קוריאה עם 396 אלף עוקבים במקום, בשביעי קובה עם 289 אלף; שגרירות רוסיה במקום העשירי עם 167 אלף עוקבים. שגרירות גרמניה הגיע רק למקום ה-12.

 

 

כתבה שפורסמה בבלוג "מה חדש בוויבו" ניסתה לנתח מה הופך את שגרירות ישראל בסין לכל כך פופולרית ברשת החברתית הסינית. התשובה שנתנו הכותבים היא שבאופן כללי לאזרחי סין יש גישה מאוד חיובית כלפי ישראל. בנוסף, השגרירות בבייג'ינג והקונסוליה הכללית בשנגחאי עשו מספר פעולות שזכו לתהודה רחבה.

 

אחת הפעילויות הייתה בשנת 2015 כאשר הקונסוליה בשנגחאי פרסמה סרטון וידאו שבו צולמו מאות ישראלים מחזיקים שלטים בסינית, שבהם נכתב "תודה לך" (כולל ראש הממשלה בנימין נתניהו) - תודה לעם הסיני על המקלט שנתן ליהודים במלחמת העולם השנייה. בשנת 2014 פתח נשיא המדינה דאז שמעון פרס ז"ל חשבון בוויבו, שהגיע לחצי מליון עוקבים . אחרי מותו רבים מהגולשים בוויבו ביקרו באתר השגרירות ורשמו את תנחומיהם תוך שהם מציגים את פרס כידיד גדול של סין.

 

בתקשורת הסינית פורסמו כמה כתבות על אתר שגרירות ישראל והשגרירות גם זכתה למחמאות מצד בלוגרים סינים מובילים. גם השגרירויות הזרות בסין מנסות לפענח את ההסבר והנוסחה "איך הישראלים עושים את זה" עם מעט אמצעים (קומץ עובדים ותקציב קטן).

 

נופי הגולן, חיי הלילה של תל-אביב

בין השאר מציע אתר שגרירות ישראל בסינית : תמונות מנופי רמת הגולן; תמונות של תל-אביב בלילה; תמונות מהעיר העתיקה בירושלים; מידע הסטורי על ישראל; טבלת השמות הפופולאריים ביותר בישראל; הסבר מהו חג חנוכה ומהן סופגניות; צילומים של כיבוי השריפה בצפון; הרבה פוסטים על חדשנות ישראלית; הסבר מהי מעלית שבת; הסבר מדוע הפרה הישראלית מניבה הכי הרבה חלב בעולם; פוסטים על הסצינה הקולינרית הישראלית; פוסטים על בלוגרים סינים המבקרים בארץ ועוד.

 

האתר מקפיד לשמור על קשר עם העוקבים שלו וגם מקיים קמפיינים נושאי פרסים ובהם סטים של מוצרי ים המלח, יין ישראלי, מגנטים, כרטיסים לאירועי תרבות ישראלים ואפילו כרטיסי טיסה לישראל. בין השאר, העלה האתר חידון עם שאלות כגון כמה ערים ישראליות הם מכירים, איזה מאכלים ישראלים וכדומה.

 

כחלק מאירוע השקת הסכם הויזות לעשר שנים בנובמבר האחרון הוטסו גם כמה עוקבים לארץ במסגרת קמפיין אונליין בשיתוף עם משרד התיירות, חברת אל על, חברת האינאן ומלונות דן. השגרירות ביקשה מהעוקבים לשלוח סרטונים יצירתיים המסבירים מהי ישראל בשבילם. היא קיבלה בתגובה מאות סרטונים ומתוכם נבחרו 4 המוצלים ביותר כשהפרס להם היה כרטיס טיסה ומלון בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדף של שגרירות ישראל בוויבו
מומלצים