קצת נסחפתם. דודג' חושפת דגם עם צמיגים רחבים במיוחד
מכוניות שרירים בארה"ב היו בעבר להיט מוטורי בקרב אמריקאים, עם מנועי ענק חזקים וביצועי קו ישר מרשימים. בשנים האחרונות קמה הקטגוריה לתחייה, לעיתים תוך הגזמות קיצוניות
שברולט מציגה צמיגים רחבים וחסרי היגיון? דודג' מקצינה עוד יותר. לאחרונה הציגה שברולט גרסה כוחנית במיוחד לקמארו Z/28, עם צמיגי 305 בכל פינה. בערך 50 מ"מ יותר מהנדרש, אם להעריך באופן גס. אבל עבור דודג' זה היה מספיק כדי לקבל החלטה חד-משמעית. כל מה ששברולט יכולה, אנחנו יכולים יותר. ושיגרה קדימון לצ'אלנג'ר SRT דימון, גרסה קיצונית להלקאט הקיצונית
(מאד) בפני עצמה.
דודג צ'אלנג'ר SRT דמון
היצרנית האמריקאית לא חשפה פרטים רבים, אך מלבד חשיפתה לאחרונה "במקרה" על-ידי כוכב מהיר ועצבני ווין דיזל, ציינה כי הגרסה המוטרפת תעשה שימוש בצמיגים רחבים במיוחד, במידה 315/40R18 שפותחו עבורה על-די "ניטרו". בך היא תהיה המכונית עם הצמיגים הקדמיים הרחבים ביותר בייצור סדרתי. למעשה,הצמיגים האלה הם גם ראשונים מסוגם האושרים הן לכביש הציבורי והן למרוצי דראג (תאוצה מעמידה ל-400 מטר). ובהתחשב ברוחב, ישמשו בעיקר לצורך זה. מדוע גם מלפנים הם רחבים כל-כך?
דודג' נמנעת מלספק כל מידע על יחידת הכוח, אך זו צפויה להיות חזקה יותר מההלקאט המצוידת במנוע V8 בנפח 6.2, המפיק בזכות מגדש-על הספק מרבי של 707 כ"ס, בשידוך לתיבת 6 הילוכים ידנית או 8 אוטומטית. הכוח עובר לגלגלים האחוריים ומאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.7 שניות בדרך למהירות מרבית של 320 קמ"ש. חלק מהשמועות בנוגע למכונית נוגע להיותה מצוידת בהנעה כפולה קבועה (שנחשפה בגרסת ה-V6 של המכונית) מה שעשוי לשפר משמעותית את הזינוק מהמקום וגם מסביר את הצורך בצמיגים קדמיים רחבים במיוחד.
דודג' צאלנג'ר הלקאט