רנו זואי החשמלית בישראל. המחיר: 132 אלף שקל
החשמלית הקטנה של רנו תשווק בישראל במחיר של מכונית משפחתית, הכולל עמדת טעינה והתקנה
הזואי הושקה בעולם כבר לפני חמש שנים, ומאז נמכרה בלא פחות מ-50 אלף יחידות באירופה, תוך שהיא הופכת בכך לפופולרית ביותר מסוגה. היא מבוססת על פלטפורמת הקליאו, בעלת בסיס גלגלים דומה של 258.8 ס"מ, אך מעוצבת שונה. הזואי תשווק בישראל עם עמדת טעינה, התקנה ביתית ואחריות ל-5 שנים על הסוללה.
יחידת ההנעה החשמלית היא הבסיסית בהיצע, מפיקה 88 כ"ס ו-22.4 קג"מ העוברים לגלגלים הקדמיים ומאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-13.5 שניות ו-135 קמ"ש מרביים. מצבירי ליתיום יון מקנים טווח נסיעה של 240 ק"מ בתנאי מעבדה, בעוד שבתערוכת פריז הוצגה זואי עם טווח מוגדל של 400 ק"מ. משקלה עומד על 1,546 ק"ג ובכך היא כבדה משמעותית מסופר-מיני מתחרות. הזואי מצוידת בבלמי דיסק מלפנים ותוף מאחור, ארבע כריות אוויר בלבד וללא כל מערכות בטיחות מתקדמות. ציון האבזור הבטיחותי שלה עומד על 0. במבחן היורו-NCap זכתה בחמישה כוכבי בטיחות.
לדברי ענת מילוסלבסקי כחלון, מנכ"ל רנו בישראל, הסיבה לשיווק הגרסה הבסיסית דווקא, היא מחירה הגבוה משמעותית (בעשרות אלפי שקלים) לעומת הזואי שתשווק אצלנו. יש להניח כי גם התאמתה של הזואי הזולה יותר לפרויקטי תחבורה שיתופית, לרבות זמן טעינה קצר יותר - העומד על כ-60 דקות בטעינה מהירה, לעומת שעתיים ו-40 דקות לגרסה עם המצברים המוגדלים - הכריעו את הכף לטובתה.
רשימת אבזור הנוחות של הזואי כוללת מערכת מולטימדיה וניווט מקורית עם מסך מגע בגודל "7 הכולל מצלמת נסיעה לאחור, מפתח חכם, בקרת אקלים, חיישני אורות וגשם, בקרת שיוט וחישוקי "16 קלים. מחירה של הזואי באנגליה למשל עומד על 14 אלף פאונד, כ-67 אלף שקלים. לכך יש להוסיף עלות שכירת סוללה של כ-5,000 שקלים לשנה, כ-82 אלף שקלים בחישוב של שלוש שנות בעלות. מחירה של הזואי באנגליה ללא שכירת הסוללה זהה למחירה של גרסת רנו קליאו (דומה) שמחירה בישראל 85 אלף שקלים. יש להזכיר כי בריטניה מעניקה הטבת רכישה לכלי רכב היברידיים נטענים וחשמליים, של 2,500 עד 4,500 פאונד.