שתף קטע נבחר
 

כץ: הנורמות של אלון חסן לא יחזרו לנמל

שר התחבורה התייחס במסיבת עיתונאים בנמל אשדוד לאיומי ההשבתה ואמר: "אם ההסתדרות תשבית את הנמלים, נגיב בצורה הולמת. מי שיילך בדרכו של אלון חסן ימצא את עצמו ציבורית בדיוק באותו המקום"

שר התחבורה, ישראל כץ, כינס הבוקר (ד') מסיבת עיתונאים בנמל אשדוד, על רקע איומי ההסתדרות להשבית את הנמל סביב סוגיית הרפורמה בנמלים שמקדם השר. כץ התייחס למאבק בין ההסתדרות הכללית ליו"ר הוועד לשעבר, אלון חסן, שקרא לעובדים לנטוש את ההסתדרות, ואמר שהנורמות של אלון חסן לא יחזרו לנמל אשדוד.

 

ניסנקורן: אם לא יושג הסכם נפתח בשביתה בנמלים

מלחמת ועדים בנמל אשדוד: בית הדין יכריע

אלון חסן: "קורא לאבי ניסנקורן להתפטר"

 

בצהריים ייכנס גם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסיבת עיתונאים, לאחר שהשבוע איים לפתוח בשביתה בנמלים אם לא יושג הסכם שיגן על עובדי הנמלים לקראת הרפורמה.

 

במסיבת העיתונאים התייחס כץ לאיומי השביתה ואמר: "המתח בנמלים נוצר ממאבקים פוליטים, בגלל הבחירות הקרובות להסתדרות. זו הסיבה. אם ההסתדרות תשבית את הנמלים, נגיב בצורה הולמת. שיו"ר ההסתדרות לא יקח על עצמו דברים שלא לקח בעבר. מי שיילך בדרכו של אלון חסן ימצא את עצמו ציבורית בדיוק באותו המקום.

 

שר התחבורה במסיבת העיתונאים 

צילום : רועי עידן

צילום : רועי עידן

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

"לעומת זאת, הימנעות משביתות והמשך המגעים יאפשרו את הסדרת כל הנושאים ויצירת מציאות של תחרות הוגנת בין הנמלים, שתביא להרחבה משמעותית של הפעילות בנמלי ישראל, תוספת עובדים במעגלים השונים המקיפים את פעילות הנמלים ולהוזלת יוקר המחייה וקידום הצמיחה במשק. מי שלא סוחט ורוצה תחרות - אני נמצא לצידו.

 

"המסר שלי לעובדי דור ב' - תלכו איתי לארץ המובטחת. תעשו את ההיערכות, תתכוננו, תוודאו שהנהלות הנמלים פועלות להרחבה, ולא תפוטרו - רק נרחיב ונקלוט. היסודות לתחרות הונחו ואין דרך חזרה. אנחנו לא שואפים לפטר, אנחנו שואפים להרחיב".

 

כץ הדגיש, כי "אם הנמל החדש ימריא והנמל הקיים יפסיד - זה כישלון שלי ואני אקח אחריות".

 

"התחזיות השחורות התבדו" 

בדבריו תיאר כץ את הרקע למאבק על הרפורמה: "בשנת 2013 הוצאתי לדרך, בגיבוי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר דאז יאיר לפיד, את הרפורמה בנמלים, שבמרכזה בניית שני נמלי ים חדשים בחיפה ובאשדוד שיתחרו בנמלים הקיימים ויביאו לשיפור השרות והוזלת יוקר המחייה ויהפכו את ישראל למרכז בין לאומי של תובלה ימית. התוצאות עלו על כל הציפיות והתחזיות השחורות התבדו.

שר התחבורה ישראל כץ במסיבת העיתונאים (צילום: רועי עידן) (צילום: רועי עידן)
שר התחבורה ישראל כץ במסיבת העיתונאים(צילום: רועי עידן)
 

"לאחר מאבק אירגוני ומשפטי החלה בניית שני הנמלים החדשים ונבחרו חברות זוכות מהמובילות בעולם להפעלת הנמלים החדשים בזיכיון ל-25 שנה. כפי שהתחייבתי, עלויות ההקמה בסך של כ-10 מיליארד שקלים לא יילקחו מתקציב המדינה, אלא מגיוס הון והשקעות זרות. הבהרתי מראש כי הנמלים החדשים יקומו ויפעלו ללא כל מגבלות, או זיקה כלשהי לנמלים הקיימים וכך אכן היה.

 

"כמו כן הבהרתי שבכוונתי לאפשר את שדרוג הנמלים הקיימים בהעמקת רציפים וציוד שיאפשר עגינת ספינות הענק ותחרות הוגנת בין הנמלים. נדונה גם האפשרות של הענקת רשת בטחון מותנית לעובדים במידה וסך הפעילות המשקית לא תגיע לרף המתוכנן - אני משוכנע שתגיע.

 

"במו"מ שהתנהל עם נציגי העובדים באשדוד ובחיפה וההסתדרות סוכמו הדברים עם נציגות נמל אשדוד וההסתדרות. עם עובדי חיפה סוכמו העקרונות, אולם לאחר שחזרו בהם לא גובשו לכלל הסכם - ובימים אלה מתנהלים דיונים מתוך מטרה להגיע להסכם".

 

"ההסתדרות הכללית ויו"ר ההסתדרות מחוייבים באופן אישי להסכמים מן העבר ולהסכם שגובש בתקופה זו. הנורמה של הניסיון להפר הסכמים בשל אינטרסים פוליטיים ואילוצים פנימיים פסולה ובלתי קבילה לחלוטין", סיכם כץ כשהוא מתייחס לאיומי השביתה.

 

מאות עובדים נטשו את ההסתדרות

סלע המחלוקת בין 1,350 עובדי נמל אשדוד לבין הממשלה מקורו בהסכמים הקיבוציים לעובדי דור ב' (עובדים אשר נקלטו לנמל החל משנת 2005). עובדים אלה אינם מוגנים בהסכם העבודה שלהם כיום מפיטורים במצב של תחרות בנמלים, כפי שצפוי לקרות בשנים הקרובות עם הקמת הנמלים החדשים בחיפה ובאשדוד.

 

הוועדים החזקים בנמל חשו כי ההסתדרות איננה עושה די על מנת לגבש הסכמים שישמרו על העובדים בעתיד. לאחר התפטרותם של שמונה חברי וועד, החלו עובדי נמל אשדוד "לנטוש" את ההסתדרות הכללית כשבפיהם ביקורת קשה על אי השגת הסכם הגנה. ההסתדרות הלאומית החלה באיסוף חתימות של מאות עובדים, דרך אפליקציה, במטרה להפוך לגוף הייציג בנמל.

 

ביום ראשון פנתה ההסתדרות לבית הדין לעבודה, שיכריע במאבק בין שני הארגונים. בפנייתה דרשה ההסתדרות לעצור את מה שהיא מכנה "מחטף עובדים" של ההסתדרות הלאומית וזאת בטענה כי לא ניתן להחליף ייצוג שעה שמתנהל מו"מ לגיבוש הסכם קיבוצי.

 

על רקע הביקורת נגד תפקוד ההסתדרות, הזהיר ניסנקורן בתחילת השבוע מפני שביתה בנמלים: "אם לא נמצא פתרון תעסוקתי לעובדי הנמלים בכלל ולעובדי דור ב' בפרט - נוביל מהלך להשבתת הנמלים. נקעה נפשי.

 

"אם תהיה רפורמה בנמלים שלא תייצר מספיק איתנות לנמליים הקיימים, המהלך עלול להביא לפיטורי עובדים. התחרות לא צריכה לגרור פיטורים. לא ניתן זאת. עובדי הנמלים הקיימים זכאים לישון בשקט ולא בחרדות מפיטורים בגלל הרפורמה. העובדים מרגישים בחוסר ודאות ובצדק", אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים