נחישות ורגישות בפינוי: "אם לא אני - זה יהיה מישהו אחר"
הטמפרטורות ירדו, עמונה נראתה כעיר רפאים והשוטרים לא ויתרו על אף תושב, אך ניסו בכל דרך להביא לפינוי רגוע: "תבין אותי", אמר השוטר לאחד המפונים. לא הרחק משם, כאילו בעולם אחר, נמשך מצוד אחר חוליית מחבלים
השעות שעברו מאז החל פינוי עמונה יחד עם הקור המקפיא לא הצליחו להזיז את שני הצדדים מעמדותיהם. מצד אחד השוטרים שהמשיכו לנהוג באיפוק וברגישות כלפי השוהים ביישוב, ומצד שני הנוכחים בו, שלא התכוונו לעשות חיים קלים למפנים. חלק מהשוטרים הושארו בתוך בתים ביישוב השומם, גם כדי לשמור על הציוד שעדיין נותר בהם לאחר שהמשפחות עזבו.
עיר רפאים, כך ניתן לתאר את מצבו של היישוב עמונה הלילה. סמוך לחצות הגיעו השוטרים לפנות שתיים מהמשפחות האחרונות, שוורץ ובוארון, והפגינו סבלנות למרות יום שלם של פינוי תחת לחץ פסיכולוגי. אחד השוטרים רכן לעבר אדם ששכב על הכביש בפתח בית משפחת שוורץ ודיבר אל לבו. "תבין אותי, זה לא אני. אם זה לא היה אני אז זה היה מישהו אחר", אומר השוטר למפונה, שניסה מצדו לשכנע אותו לסרב לבצע את משימתו. בסופו של דבר, גם הוא הועלה בכוח לאוטובוס המפונים.
סיור לילי בין בתיו הריקים של היישוב העלה תמונה שבה נראו שוטרים ושוטרות יושבים בתוך הבתים שעדיין מרוהטים, שומרים עליהם עד אשר יגיע החלק השלישי של מבצע גן נעול - הריסה/ פינוי הבתים. באחת בלילה דחפור משטרתי הגיע לפנות את ערימות הסלעים, חלקי הגדרות ולוחות הברזל שהציבו תומכי עמונה בכביש הפנימי הראשי של היישוב הקטן.
בעלייה להר לכיוון היישוב עופרה כל כמה מאות מטרים ניצבה עמדה משטרתית, שבה שוטרים ווידאו שאף אחד מהמטפסים להר אינו תומך או פעיל. השלוחות שמקיפות את ההר כוסו בפירמידות של דוקרניות כדי להפוך את גבעת היישוב עמונה להר המבודד ביותר בשטחים. בו בעת, זמזום של מזל"טים צבאיים נשמע כל העת מעל עמונה. כמה קילומטרים בקו אווירי מערבה משם נמשך, כאילו בעולם אחר, המצוד אחרי חוליית המחבלים שאחראית לשני פיגועי הירי רק לפני כארבעה ימים באזור הכפרים עאבוד ולובן אל שרקיא.
שם כוחות צה"ל עסוקים עדיין בניסיון לאתר את אותם מחבלים שעלולים לפגע שוב בחסות ההמולה של הפינוי הסמוך. מבחינתו של צה"ל, כפי שגם מתבטא בשטח אף חייל צה"ל לא מתקרב ולא בא במגע עם אנשי עמונה ותומכיהם ולמעשה נשמר איזור חיץ של כמה קילומטרים בין ראשוני לוחמי צה"ל שבצירים שמסביב לבין אחרוני התושבים.