"פרסום - בעלי תואר מרוויחים 5,700 שקל"
בדיקה שערכה חברת השמה בקרב אלפי עובדים בענף השיווק חשפה כי המשכורות ההתחלתיות נמוכות במיוחד, למרות שמדובר בבעלי השכלה גבוהה. "למעסיקים אין סיבה להשקיע, זה נתפס כתחנת מעבר"
ענף השיווק מקשה על הצעירים: חברת ההשמה "קודקס שיווק" בדקה את הנתונים של 2,600 עובדים צעירים בתחום וחשפה כי במרבית המשרות השכר ההתחלתי נע סביב 7,000 שקל בחודש, למרות שמדובר בבעלי תואר אקדמי.
כתבות נוספות בערוץ הקריירה
הסוף למשרות הסטודנטים? "עזבתי למען הגשמה עצמית"
אלפי היי-טקיסטים לרה"מ: "אל תייבא זרים"
דו"ח: "זינוק בתלונות על הטרדות מיניות במקום העבודה"
על פי הנתונים, השכר ההתחלתי במשרדי פרסום הוא הנמוך ביותר מבין תחומי השיווק, והוא עומד על 7,500 שקל בחודש, לעומת 7,700 בשיווק דיגיטלי, ו-9,000 ביחסי ציבור. בנוסף, אופק ההתקדמות בפרסום אינו גבוה ועומד על תוספת ממוצעת של 1,400 לשנה, כתוצאה מהתקדמות בתפקיד. לשם השוואה, אופק ההתקדמות בשיווק עומד על 2,400 שקל לשנה.
בתחום הפרסום, האנליסטים מקבלים את השכר הנמוך ביותר - 5,700 שקל בחודש, ובמקום השני נמצאים התקציבאים שמשכורתם הממוצעת היא 6,000 שקל לחודש. מנהלת מחלקת השמת שיווק ב"קודקס שיווק", שים מקונן, מסבירה: "רבים מהעובדים ממצים מהר את חוויית העבודה במשרד הפרסום. לדוגמא, רוב התקציבאים עוברים לאחר כשנה וחצי לתפקידים שנתפסים כמשתלמים יותר כמו עוזרי שיווק ומנהלי פרויקטים.
"השכר נותר נמוך כי המעסיקים יודעים שהמועמדים מעוניינים לצבור ניסיון מסוים בשביל קורות החיים, ואין להם סיבה להשקיע במועמדים לטווח הארוך, כיוון שרוב העובדים תופסים את התפקיד כתחנת מעבר".
יעוץ תקשורת: השכר גבוה יותר במשרות מתקדמות
עוד עלה כי השכר ההתחלתי בתחום יעוץ התקשורת מזכיר את זה שבמשרדי הפרסום, אך הסכום במשרות מתקדמות גבוה יותר: בעלי ניסיון של עד שנתיים מרוויחים כ-9,000 שקל לחודש כיועץ תקשורת ו-15,000 שקל כמנהל תחום, זאת בניגוד לתחום הפרסום, שם במשרות הדורשות ניסיון של עד כשנתיים, השכר עומד על 8,000 שקל.
בשיווק הדיגיטלי, תחום שהתפתח בשנים האחרונות, השכר הממוצע בתחום גבוה יחסית לענף: 7,750 שקל בממוצע בתפקיד התחלתי ללא ניסיון ו-10,150 שקל לתפקיד הדורש עד שנתיים ניסיון. מקונן מבהירה כי "בפועל, מעטים האנשים שצברו ניסיון רלוונטי של יותר משנתיים בשיווק דיגטלי, כיוון שמדובר בתחום חדש. ישנם עובדים שצברו ניסיון מסוים בשיווק או פרסום קלאסי ולקחו קורס מקצועי בדיגיטל כדי להשתלב בתחום.
"על פי הנתונים, עובדים שהגיעו מתחום יחסי הציבור וניסו לבצע הסבה לשיווק דיגיטלי נתקלו בחסמים והתקשו להשתלב, כיון שבתחום יחסי הציבור מתעסקים פחות עם פלטפורמות דיגטליות. מכיוון שלאחרונה משרדי יחסי ציבור מקימים מחלקות שיווק דיגטליות, אנו צופים כי המגמה תשתנה תוך מספר שנים".