טראמפ תקף חברה שמפסיקה למכור מוצרים של איוונקה
רשת נורדסטרום הודיעה כי לא תמכור יותר בגדים ממותג האופנה של בתו של הנשיא האמריקני בשל שיקולים מקצועיים, וטראמפ פנה לטוויטר וטשטש את גבולות הפוליטיקה והעסקים: "היא קיבלה יחס לא הוגן, זה נורא". דובר הבית הלבן: "זו מתקפה ישירה נגדו. יש לו זכות לצייץ בנושא"
טשטוש בין העולם הפוליטי לעסקי? נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף אמש (ד') בטוויטר את רשת החנויות נורדסטרום לאחר שזו הודיעה כי לא תמכור בעונה הבאה את מותג האופנה של בתו, איוונקה טראמפ. הנשיא, בצעד חריג למדי, פנה לעוקביו ברשת החברתית וכתב כי ההחלטה "אינה הוגנת" וכי איוונקה אינה זוכה ליחס ראוי.
"הבת שלי איוונקה קיבלה יחס כל כך לא הוגן על ידי נורדסטרום", כתב. "היא אדם נהדר, והיא תמיד דוחפת אותי לעשות את הדבר הנכון! זה נורא!". על ההודעה החריגה הזו נאלץ גם דובר הבית הלבן, שון ספייסר, להגיב הערב. "יש לו זכות לצייץ בנושא", הצהיר הדובר, שלדבריו, הציוץ לא נועד לקדם עסקים משפחתיים - אלא להגן על איוונקה. הוא חידד כי מעשה החברה הוא "מתקפה ישירה" נגד איוונקה ונגד מדיניות הנשיא.
"זה בלתי מתקבל על הדעת שמישהו יוציא את הדאגות שלו בנוגע למדיניות (הנשיא) על המשפחה שלו", הוסיף ספייסר. "לנשיא יש כל זכות בתור אב להתעמת איתם".
My daughter Ivanka has been treated so unfairly by @Nordstrom. She is a great person -- always pushing me to do the right thing! Terrible!
— Donald J. Trump (@realDonaldTrump) February 8, 2017
אך הציוץ של טראמפ נראה מאוד לא תמים בעיני רבים, שטענו כי הנשיא מנצל את מעמדו וכוחו עבור הון עסקי עבורו ועברו משפחתו. "זה בלתי הולם, אבל הוא נשיא בלתי הולם אז זה משתלב עם מי שהוא", אמרה מנהיגת המיעוט בבית הנבחרים, ננסי פלוסי.
חברת נורדסטרום הודיעה בשבוע שעבר כי היא מפסיקה מכירות של מעצבים באופן שגרתי בכל שנה, וכי ההחלטה להפסיק למכור את מותג האופנה של איוונקה טראמפ נובע משיקולים מקצועיים בלבד. "מדי שנה אנו מקצצים 10% מהמותגים ומביאים מותגים חדשים", מסרה הרשת בשבוע שעבר. "לפי ביצועי המותג, החלטנו לא לרכוש אותו לעונה זו". יום לאחר הודעתה של נורדסטרום, גם משווקת היוקרה נימן מרקוס הודיעה כי לא תמכור יותר את קו התכשיטים של איוונקה טראמפ באתר שלה ובחנות בניו ג'רזי.
אך המהלך של רשתות השיווק הללו מגיע על רקע קמפיין שנקרא #GrabYourWallet (לתפוס בארנק), שמעודד את הצרכנים האמריקנים להחרים כל מוצר או חברה שקשורים לנשיא הטרי טראמפ, לבני משפחתו או אף לתומכיו.
מאז ניצח טראמפ בבחירות לנשיאות ב-8 בנובמבר, הוא תקף כבר כמה חברות עסקיות ספציפיות ברשת, אך זו הפעם הראשונה שהוא עושה זאת מאז נכנס רשמית לתפקיד – וכמובן, הפעם ישנו גם קשר אישי לנושא. איוונקה טראמפ מנהלת קו של בגדים ותכשיטים הנושא את שמה, וזאת בנוסף לעבודתה ב"קרן טראמפ". היא התחייבה כי תתפטר ממחויבויותיה לאחר שאביה יושבע לנשיאות ב-20 בינואר.
הנשיא טראמפ סירב למכור את כל עסקיו לפני כניסתו לתפקיד, חרף קריאות מצד גורמים רבים ושונים לעשות זאת, ובמקום זאת העביר את השליטה על האימפריה שלו לילדיו.