יינות ביתן השיקה רשת למהדרין חדשה-ישנה
החברה החלה במהלך של הסבת סניפי רשת זול בשפע של מגה, לרשת בשם שוק מהדרין, המיועדת לקהל החרדי. גם כמה מסניפי יינות ביתן הקיימים הצטרפו לרשת, שתכלול 19 סניפים. יינות ביתן: "לקוחות חילוניים לא יידרשו ללבוש צנוע". המתחרים: "שיהיה להם בהצלחה ושישמרו שבת"
הרשת החרדית זול בשפע הפכה לרשת שוק מהדרין, מבית יינות ביתן: החברה משלימה בימים אלה את מהלך הסבתם של סניפי זול בשפע, לשעבר הרשת למהדרין של מגה, לסניפי רשת מהדרין חדשה.
יש לכם תלונה? כיתבו לנו >>
בשבועיים האחרונים הוסבו 10 סניפים של זול בשפע לשוק מהדרין. כמו כן הוסבו 7 סניפים של יינות ביתן, לסניפים ברשת למהדרין, הסניפים ממוקמים באזורים בהם מתגוררת אוכלוסייה חרדית. הרשת כוללת 17 סניפים כרגע, שני סניפים קיימים יוסבו בקרוב ו-5-3 סניפים ייפתחו בשנה הבאה. המהלך כולו עלה ליינות ביתן 6-5 מיליון שקל וברשת מסרו שהספקים לא התבקשו להשתתף במימון שינוי השם.
אין חובה להגיע בלבוש צנוע
יינות ביתן מסרה בהודעה לעיתונות כי בכוונתה "להתאים את הרשת הנ"ל לקהל החרדי, גם במאפייני הצריכה ולא רק בכשרויות המוצרים עצמם, כמו לבוש העובדים ועיצוב האריזות".
בלי AM:PM: "ליינות ביתן אין עסקים שפתוחים בשבת"
בעקבות רכישת מגה, יינות ביתן הפכה לרשת השנייה בגודלה בישראל מבחינת מספר הסניפים. הרשת מפעילה 200 חנויות, תחת השמות יינות ביתן (סניפי דיסקאונט וסניפים עירוניים יקרים יותר), יינות ביתן שוק, מגה בעיר ושוק מהדרין.
לפי אייזנברג, השם החדש לרשת נולד מהרצון של יינות ביתן לפתוח דף חדש עם הציבור החרדי. רשת זול בשפע של החברה נקראה בעבר שפע שוק והיתה המובילה במגזר, עד שהוטל עליה חרם, כיוון שהבעלים שלה, קבוצת אלון, החזיקה גם ב-AM:PM, רשת שסניפיה פתוחים בשבת. בעקבות החרם, שפע שוק שינתה את שמה אך לא חזרה לימי הזוהר שלה. כעת ביינות ביתן מקווים להחזיר עטרה ליושנה.
"זו הזדמנות לעשות הכל מחדש", הוא מסביר. "ליינות ביתן אין עסקים שפועלים בשבת, אנחנו רשת שומרת שבת וכשרות, אם כבר עושים משהו מחדש - עושים את זה כמו שצריך. הערוץ החרדי צומח מאוד משנה לשנה, זה הערוץ הכי מתחזק. לכן אני משער שגם הרשת הזאת הצליחה לייצר תוצאות חיוביות, למרות הקשיים של מגה".
גם אושר עד מתחרה
בשוק החרדי פועלות רשתות כמו יש חסד ויש בשכונה השייכות לרשת שופרסל, אושר עד, ברכל וכן רמי לוי מהדרין. ראשי ברכל אמרו ל-ynet שהם מאחלים הצלחה לרשת המתחרה: "שיהיה להם בהצלחה ושישמרו שבת", מסרו.
ברכל היא אחת משתי המתחרות העיקריות של הרשת. המתחרה השנייה היא שופרסל שמפעילה את סניפי יש בשכונה ויש חסד, הכוללים יחד 23 סניפים. "רוב הסניפים שלנו הם שכונתיים", מסביר אייזנברג. "אנחנו מביאים את הבשורה והערך המוסף שלנו הוא בפורמט חרדי בתוך השכונות, אלו לא סניפי ענק של דיסקאונט".
יש לכם סניפים שנקראים יינות ביתן בסיטי, שם המחירים מעט גבוהים יותר. גם פה המחירים יותר גבוהים, כיוון שאלה סניפים שכונתיים?
"אין ביינות ביתן פערי מחיר כמו שיש פערים בין שופרסל דיל לשופרסל שלי, או כפי שהיו בין מגה ומגה בעיר, בטח שבפורמט החרדי אתה לא יכול להיות יקר יותר בשכונות".
אושר עד זו גם מתחרה שלכם?
"כן. כולם מתחרים. הציבור החרדי קונה בכל מקום שיש לו הצעת ערך שטובה עבורו".
יותר כשרויות במחירים גבוהים
במקביל לשינוי השם, יינות ביתן הרחיבה והתאימה את המגוון ושינתה פלנוגרמות (תוכנית סידור המוצרים) בסניפים: "כשקנינו את מגה, הרשת סבלה מחוסר במוצרים", הוא מסביר, "אז חלק מהשינוי היה להחזיר חזרה מוצרים למלאי, גם בשוק מהדרין וגם במגה בעיר".
שיניתם כשרויות?
"הוספנו כשרויות, למשל בעופות יש לנו כשרויות של הרב מחפוד, שארית ישראל, העדה החרדית, הרב רובין ברשינסקי, אוירבך ולנדא. ביינות ביתן אנחנו לא מחזיקים מספר כזה של כשרויות ולדעתי יש לנו יותר כשרויות מאושר עד".
הכשרויות מייקרות את המוצרים?
"בחלק מהמוצרים כן, אלה מוצרים יותר יקרים".
מה מצבה של מגה בעיר כיום, לאחר שעברה לבעלותכם?
"שרק ימשיך כך, זה מתחיל לחזור לתקופות היפות של מגה בעיר. יש לאן לצמוח ומה לשפר אבל המגמה מאוד חיובית".
יש לכם תוכניות לרכוש רשת פארם? שופרסל שוקלת לקנות את ניו פארם.
"זה לא באג'נדה שלנו כרגע".