שתף קטע נבחר
 

דיווח: קונצרן פיז'ו-סיטרואן ירכוש את אופל

סוכנויות הידיעות מדווחות על מיזוג אפשרי בין קונצרן הרכב הצרפתי PSA (פיז'ו-סיטרואן) ומותג אופל האמריקאי-גרמני שנמצא בבעלות GM. בעבר ניסה הקונצרן האמריקאי למכור את המותג אך ללא הצלחה

קונצרן PSA הצרפתי, המייצר את מותגי הרכב פיז'ו וסיטרואן, עומד לרכוש את אופל. סוכנויות הידיעות מדווחות היום (ג') כי מגעים לרכישת מותג הרכב אופל (וגרסתו הבריטית ווקסהול) על-ידי קונצרן הרכב הצפרתי PSA (פיז'ו סיטרואן) מתקדמים במהירות לקראת הכרזה על רכישה הצפויה תוך שבועות ספורים.

 

אופל אינסיגניה

אופל אינסיגניה

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בורסות הכספים בעולם הגיבו במהירות לידיעות, ומניית PSA זינקה בכמעט 6%. לפי סוכנות הידיעות בלומברג, השתלטות PSA על אופל, עימה היא מנהלת כבר שנים שיתופי פעולה שונים בשיווק דגמים אחדים עשויה לשנות משמעותית את שוק הרכב האירופאי. אם תרכוש פיז'ו את החברה האמריקאית-גרמנית היא תהפוך לקונצרן הרכב השני בגודלו באירופה עם נתח של של 16%, לפני רנו ואחרי פולקסווגן. בנוסף, הצרפתים עשויים לצאת נשכרים מהידע והניסיון הרב שצברה אופל במהלך השנים האחרונות, בעיקר במכוניות חשמליות והיברידיות יחד עם GM.

 

 

יש להזכיר כי GM שולטת במותג הרכב אופל מאז 1929, שנתיים מאוחר יותר השלימה רכישה מלאה שלו. ווקסהול שייכת לקונצרן מאז 1925. בשלהי העשור הקודם עמד מותג אופל "על המדף", כאשר GM ניסתה לשחרר עצמה מחברות לא מרוויחות דוגמת סאאב שנמכרה ב-2009, אך משא ומתן לרכישה אופל על-ידי קונצרן רכב כלשהו, עלה פעם אחר פעם על שרטון. לבסוף נותרו במירוץ לרכישתה פיאט האיטלקית ומגנה שטייר האוסטרית במקור,  אך הממשלה הגרמנית בראשות הקנצלרית אנגלה מרקל, הערימה קשיים ומנעה את המהלך מחשש לפיטורי עשרות אלפי עובדים בגרמניה.

 

GM המשיכה להשיל מעצמה מטען עודף ולצמצם נזקים, בין היתר על-ידי סגירת חטיבות כמו ביואיק, האמר ופונטיאק כמו גם הכרזה על הפסקת שיווק שברולט באירופה ב-2013. אך המגעים לרכישת אופל נעצרו כליל, תוך שבכירי הקונצרן מביעים אמון מלא בהנהלה הנוכחית, אשר זכתה בין היתר להזרמת כספים לטובת פיתוח מוצרים חדשים, ונהנתה ללא ספק משוק ללא תחרות פנימית עם שברולט - המבוססת במקרים רבים על אותן פלטפורמות ומרכיבים אחרים - הזולה יותר.

 

החטיבה האירופאית של GM סיימה את 2016 עם הפסדים של 257 מיליון דולר, ושנה מוקדם יותר רשמה הפסד של 813 מיליון דולר. לפי בלומברג, מכירות אופל בעולם גדלו אשתקד ב-2.7%, ובסך הכל מכרה היצרנית 1.2 מיליון כלי רכב חדשים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים